QSound - sjekk STEREO kvaliteten din! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 268
    Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen spesifikke mål og vinkler, samt avstand på ht?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo skikkelig stilig. Hadde ikke hørt om Qsound før jeg leste denne tråden.
    Hundene vil jeg si lå som dere sier først på C og så på D. Like etterpå er det noe prating som kommer fra C området, bare motsatt side (altså venstre)

Kjørte T785HD i stereo (bi-amp) med Helicon800. Høytalerne står ikke vridd mot sweetspot. Avstand ca 4meter fra meg og 2meter fra hverandre. Mellom høytaler og vegg er det en svs ultra13 + ca15cm og bak er det ca 40cm

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Japp, har selfølgelig hørt hele låten...

Og det er den korte sekvensen i starten på låten jeg bruker som referanse til om q-sound sitter i stereo, samt at ilustrasjonen alt lå i tråden
    En ting er bjeffingen, en annen ting er radioen du hører på motsatt side.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Er det noen spesifikke mål og vinkler, samt avstand på ht?
    Den gyldne trekant ( rettvinklet trekant) er et godt ut gangs punkt. Avstanden mellom høyttalerne er den samme som avstanden til lytte posisjon. Her er det å viktig at høyttalerne er lik avstand fra bak vegg. Så en meter-stokk er et godt verktøy for god lyd.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Den gyldne trekant ( rettvinklet trekant) er et godt ut gangs punkt. Avstanden mellom høyttalerne er den samme som avstanden til lytte posisjon. Her er det å viktig at høyttalerne er lik avstand fra bak vegg. Så en meter-stokk er et godt verktøy for god lyd.
    Takker

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har vel forstått deg riktig jeg, da du sikkert mener at det skal være lik avstand fra høyttaler til høyttaler til sweetspot? Jeg har begge mine lik avstand fra både bakvegg og sidevegg, og litt tow-in, men sliter fremdeles med å få Q-sound til å sitte.. Bikkja bjeffer liksom helt øverst til høyre.. Noen tips? Har også prøvd "rett stilt" posisjon på høyttalerne, men det har ikke hjulpet noe.

Kanskje det hadde vært verdt å heve høyttalerne noe? Di er jo temmelig små RF-10, men gud for en stor lyd a gitt! Bare den hadde vært på riktig plass

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sitter "7 Step Drum"?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har vel forstått deg riktig jeg, da du sikkert mener at det skal være lik avstand fra høyttaler til høyttaler til sweetspot? Jeg har begge mine lik avstand fra både bakvegg og sidevegg, og litt tow-in, men sliter fremdeles med å få Q-sound til å sitte.. Bikkja bjeffer liksom helt øverst til høyre.. Noen tips? Har også prøvd "rett stilt" posisjon på høyttalerne, men det har ikke hjulpet noe.

Kanskje det hadde vært verdt å heve høyttalerne noe? Di er jo temmelig små RF-10, men gud for en stor lyd a gitt! Bare den hadde vært på riktig plass

Det er snakk om en Likesidet 3 kant ja.

Har gjort forsøket med og heve mine rf-62 og det funker jo.
    Gjør et forsøk med forskjellig høyder.

Ha litt avstand til bakvegg, men ikke for mye. 30cm - 50cm.
    Har gjort med erfaringen med at lyden blir mere åpen fra klipschene når de ikke står tett inntill veggen.

Gjør også forsøk med Towin, start fra 90grader på bakvegg og jobb deg innover.

Kan også bruke qsound demoene QSound 3D Positional Audio Demos

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får ha meg tilgitt for et banalt spørsmål: Har du forsøkt å snu fasen på én av høyttalerne?
    Dette bare som en forsikring om at du har koblet riktig. Det hender jo faktisk av og til at selv "proffene" bommer på slikt. ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Du får ha meg tilgitt for et banalt spørsmål: Har du forsøkt å snu fasen på én av høyttalerne?
    Dette bare som en forsikring om at du har koblet riktig. Det hender jo faktisk av og til at selv "proffene" bommer på slikt. ;-)
    Snakker av erfaring ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Samtidig har jeg ved flere anledninger opplevd at "tyngre" personer enn meg sjøl, har gjort samme tabben.
    Derfor spørsmålet! ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Samtidig har jeg ved flere anledninger opplevd at "tyngre" personer enn meg sjøl, har gjort samme tabben.
    Derfor spørsmålet! ;-)
    Jeg syns det er greit med farge merkede kabler for og unngå sådane tabber ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt!
    Men selv det er ingen 100% forsikring, i et "hektisk" øyeblikk. ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Selvsagt!
    Men selv det er ingen 100% forsikring, i et "hektisk" øyeblikk. ;-)
    Eller når øynene begynner og bli litt dåligere... hehehe

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, har selfølgelig hørt hele låten...

Og det er den korte sekvensen i starten på låten jeg bruker som referanse til om q-sound sitter i stereo, samt at ilustrasjonen alt lå i tråden
    Det er nettopp den første sekvensen jeg snakker om, den som varer noen få sekunder - i nettopp denne sekvensen er det to hunder . To bjeff blir raskt etterfulgt av et tredje som kommer fra en annen hund ennå litt lengere ut til høyere. Veldig tydelig her hjemme

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet tips er å bruke et 9volts batteri og sjekke med, bruk + på +, da vil elementene bevege seg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører de to hundene ca klokka 2:30 i de første sekundene, men etter ca 1:40 så er de helt i sentrum.. hvordan er det hos dere?

På Late Home Night så hører jeg dråpene omtrent helt klokka 10-10:30.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om en Likesidet 3 kant ja.

Har gjort forsøket med og heve mine rf-62 og det funker jo.
    Gjør et forsøk med forskjellig høyder.

Ha litt avstand til bakvegg, men ikke for mye. 30cm - 50cm.
    Har gjort med erfaringen med at lyden blir mere åpen fra klipschene når de ikke står tett inntill veggen.

Gjør også forsøk med Towin, start fra 90grader på bakvegg og jobb deg innover.

Kan også bruke qsound demoene QSound 3D Positional Audio Demos
    Har prøvd fra bakvegg å ut med towin 2 ganger alt, uten noe aha resultat. Men bakvegg klaring på omlag 35cm er det, og ca 20cm fra sidevegg. Men for all del. Er villig til å gjøre nye forsøk, så skal ikke stå på det ;-)

Men har ikke prøvd skikkelig towin enda, så bare der kan det bli endringer.

Scrooge: Jeg har nok gått igjennom kablingen veldig nøye da jeg er en temmelig syk perfeksjonist mtp at alt skal kobles etter boka

Terminalbruk har jeg lest ditt og datt om, at du skal bruke di øverste eller nederste.. Av en eller anna merkelig grunn bruker jeg altid øverste settet. Har dog prøvd bånn, uten forskjeller. Kan dette her ha noe å si?(selv har jeg mine sterkeste tvil her)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd fra bakvegg å ut med towin 2 ganger alt, uten noe aha resultat. Men bakvegg klaring på omlag 35cm er det, og ca 20cm fra sidevegg. Men for all del. Er villig til å gjøre nye forsøk, så skal ikke stå på det ;-)

Men har ikke prøvd skikkelig towin enda, så bare der kan det bli endringer.

Scrooge: Jeg har nok gått igjennom kablingen veldig nøye da jeg er en temmelig syk perfeksjonist mtp at alt skal kobles etter boka

Terminalbruk har jeg lest ditt og datt om, at du skal bruke di øverste eller nederste.. Av en eller anna merkelig grunn bruker jeg altid øverste settet. Har dog prøvd bånn, uten forskjeller. Kan dette her ha noe å si?(selv har jeg mine sterkeste tvil her)

Bruker du sub eller kjøres rf-52 som large ?

Bilder er topp for tips om justeringer som kan gjøres.

En egen tråd for din hjemmekino... http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ums-medlemmer/

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, stemmer det. var for ikke lenge innom et demo rom på hifiklubben, for å høre på noen høyttalere de hadde der. hørte ganske fort at noe var galt, og da hadde de koblet den ene høyttaleren i motfase

forøvrig så liker jeg måten qsound fungerer på utrolig godt. blant annet roger waters "amused to death" er en fantastisk plate, som jeg hører en del på.

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •