QSound - sjekk STEREO kvaliteten din! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 268
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bruker du sub eller kjøres rf-52 som large ?

Bilder er topp for tips om justeringer som kan gjøres.

En egen tråd for din hjemmekino... http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ums-medlemmer/
    Sitter å venter på lønning, for har ordnet meg en byttehandel med mine Monitor Audio mot SVS PC-12plus med penger imellom fra min side såklart, så iløpet av mnd, blir det nye utfordringer

Jeg kjører ren stereoforsterker, så den muligheten blir mer eller mindre dårlig , men har store tanker om reciver ved juletider, så kan vel snart begynne prosessen mot hjemmekino :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har prøvd fra bakvegg å ut med towin 2 ganger alt, uten noe aha resultat. Men bakvegg klaring på omlag 35cm er det, og ca 20cm fra sidevegg. Men for all del. Er villig til å gjøre nye forsøk, så skal ikke stå på det ;-)
    Det kan jo hende at du sliter litt med refleksjoner fra vegger / tak / gulv?
    Om så er, så roter jo dette til lydbildet, og dermed også opplevelsen.

Sitat Opprinnelig postet av B&W´Eier
    Men har ikke prøvd skikkelig towin enda, så bare der kan det bli endringer.)
    Behovet for toe-in vil jo variere, avhengig av høyttalerkonstruksjon -type.
    Om du sliter med refleksjoner, så kan det faktisk hjelpe med mer toe-in, eller høyttalerne pekende "in your face".
    Dette er uansett aldri noen heldig løsning, da resten av lydbildet vil kunne klappe mer eller midre sammen.
    Scrooge: Jeg har nok gått igjennom kablingen veldig nøye da jeg er en temmelig syk perfeksjonist mtp at alt skal kobles etter boka )
    Det er bra! Men forsøk allikevel, bare for å høre hva som skjer. ;-)

Terminalbruk har jeg lest ditt og datt om, at du skal bruke di øverste eller nederste.. Av en eller anna merkelig grunn bruker jeg altid øverste settet. Har dog prøvd bånn, uten forskjeller. Kan dette her ha noe å si?(selv har jeg mine sterkeste tvil her
    Er termineringen av noenlunde god kvalitet, som den som regel er, så skal ikke dette ha noensomhelst betydning.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, nå føler jeg meg litt dum her. Sitter og lytter på mine nye RF-83 og amused to death-plata snurrer seg sakte fremover. Brått ringer mobilen, tror jeg, og jeg går og leter etter den.. neida, "What god wants" var det som spilte. Akk ja, får skylde på ganske lik ringetone da og det faktum at jeg venter en telefon nå hvert øyeblikk

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det kan jo hende at du sliter litt med refleksjoner fra vegger / tak / gulv?
    Om så er, så roter jo dette til lydbildet, og dermed også opplevelsen.
    Definitivt! Med demping av 1. refleksjonene sitter dette mye mer "spikret" enn uten demping, det er som natt og dag faktisk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en vellykket montering av ny benk fra Ikea(glass og stål) Så måtte jeg til med ny plassering av høyttalerne. Konklusjon: Qsound sliter jeg med å få til å sitte har drevet på med flytting og towin(out) i ca 3 timer nå uten hell, men jeg fikk iallefall et nydelig lydbilde som trøst, og vokalen sitter kliiint i midten.

Må nok være noe akustikk som må til her vel?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + en midbass jeg har goooood bruk for når suben er i hus!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skummelt å forveksle effekten av Q-sound med god lydkvalitet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Litt skummelt å forveksle effekten av Q-sound med god lydkvalitet.
    Akkurat det har jeg såppas lite peiling på, at jeg bare hopper ut i det, og håper på det beste

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q-sound er veldig geometrisk betinget. Skal man ha mest mulig troverdig lyd fra instrumenter er det andre ting som betyr mer, som for eksempel klangbalanse, refleksjonsmønstre osv.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ga du faktisk en bitte liten forklaring på @ hifi messa i Horten i fjord faktisk, da vi satt å hørte på Blå Koral på kringlyd oppsettet! :-D

Så tipper en akutstisk gjennomgang på amatør basis hadde gjort iallefall noen få underverker. Tipper teppe og et par akustikk plater hadde gjort mye. Bak HT og bak sofa(sweetspot evt?)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi burde laget et seminar igjen snart?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, høres da ikke ut som noen dårlig idè akkurat, men skal vel litt tiltak til å skape samme omverden kanskje? :-) Om du er på disse trakter i nær framtid(Raufoss/Gjøvik), noe som kanskje er lite sannsynelig? Evt si ifra, så tar jeg gjerne imot ris og ros! :-) Skal vel altids ordne "forsyninger" føre, eller underveis :-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt i kveld å koste meg med litt musikk, og for første gang på lenge, og aller første gang siden jeg flyttet inn i huset endte jeg etterhvert opp med Roger Waters - Amused To Death. Ble helt forvirret ett øyeblikk når sang 1 startet og bikkjene og radioen kom igang. Var overbevist om at recieveren sto på 5.1 helt til jeg reiste meg opp å sjekket. Var jo lyd på begge sider bak jo? Med en gang man kommer ut av sweetspot raser det selvsagt sammen, men fy flate å kult det er å sitte i sweetspot og kose seg med lyd i stereo, og alikvel føle man har full 5.1 igang. Kjempebra plate fra Roger Waters, og med ett skikkelig satt opp stereoanlegg er QSound'en i platen helt sykt kul
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Satt i kveld å koste meg med litt musikk, og for første gang på lenge, og aller første gang siden jeg flyttet inn i huset endte jeg etterhvert opp med Roger Waters - Amused To Death. Ble helt forvirret ett øyeblikk når sang 1 startet og bikkjene og radioen kom igang. Var overbevist om at recieveren sto på 5.1 helt til jeg reiste meg opp å sjekket. Var jo lyd på begge sider bak jo? Med en gang man kommer ut av sweetspot raser det selvsagt sammen, men fy flate å kult det er å sitte i sweetspot og kose seg med lyd i stereo, og alikvel føle man har full 5.1 igang. Kjempebra plate fra Roger Waters, og med ett skikkelig satt opp stereoanlegg er QSound'en i platen helt sykt kul
    Mener det var på Horten-messa i 2008 jeg fikk demonstrert dette på kringlyd sitt oppsett, men er ikke sikker, men det var døds kult å høre på! Det blir som du sier, at man skulle tro det var 5.1 som sto på, men det var stereo. Latterlig kult! Jeg gir meg ikke føre dette sitter som det skal her iallefall. Jeg har flyttet meg ørlitt til hver side av sofan for å se om noe skjer, men intet skjer.

Får satse på at det sitter etter en bitteliten om-møblering her. Kan det hjelpe å ha anlegget på kortsiden av stua tro? Frister stort å prøve!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i dette, satt selv hos Overland i helga å fikk en ny runde med QSound hos han.
    Der sitter det som pokker, og det er skummelt at det går an med kun 2 fronter i drift.

Da tenker jeg at i fremtiden så er det slutt på 5.1/7.1/9.1/11.1 eller hva det heter.

Jeg tror at det i fremtiden vil bli sånn at man kun har frontene og kanskje en sub eller flere som vil gjøre dette med samme innlevelse.

Aberet er kanskje at det kun blir han i sweetspoten som får utbytte av det, hvem vet.

Men det er vannvittig artig å høre på QSound hos noen som har fått det til med tanke på plassering og kalibreringer, det er uvirkelig egentlig!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt denne hos andre ved noen anledninger og bl.a. hos homecinema (på et par lånte Vienna-høyttalere riktig nok) hvor dette spilte til de grader flott. Og det var for så vidt ikke bare selve plasseringen av bikkja og radioen som var spesielt bra men like mye hvor naturlig det hørtes ut og godt definert de forskjellige lydene er posisjonert i "lufta" i rommet. Hjemme har jeg også ganske bra posisjonering av bikkja og radioen, men selve lydene låter litt kunstig og de er ikke like godt spikret i rommet, lydene flyter mer sammen.

Det er mulig dette blir enda bedre med ytterligere akustikkbehandling av rommet, for det ble vesentlig bedre med grunnleggende demping av 1. refleksjoner og bakvegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får mann tak i disse lydsporene. Linken i starten virker ikke. Har vært inne på demo siden, men der får mann bare hørt demo. Ikke lastet ned. Vært artig å prøvd dette i kinoen.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant dem på Spotify.
    Ellers er det et par demoer på denne siden: QSound 3D Positional Audio Demos

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller rett og slett kjøp plata "Amused to Death"....:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er vel totalt umoralskt å tipse om sider som thepiratebay osv, så det får vi holde oss for gode til..

Under femtilappen inkl. frakt fra england..
    http://www.play.com/Music/CD/4-/1519...h/Product.html

Evt kjøp og last ned for 80 spenn
    http://www.play.com/Music/MP3-Downlo...H/Product.html

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •