Plassering av Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av Sub

Jeg har følgene utstyr: Focal.JMLab Sib XL (Front og senter) og Focal.JMLab Cub (sub)

Ja jeg satt i lytterommet til Andre på HiFi Huset i Bærum fikk jeg et helt annet inntrykk av bassen enn det jeg har fått hjemme. Dette har sikkert noe med plasseringen å gjøre. Som dere ser av bildet så er det slik jeg har det nå. Dette funger greit men synes fortsatt ikke at bassen er like bra. Det som skuffer meg er den punshen i brystet, anslaget på bassgitaren altså øvre midbass.

Noen som har tips til plassering. Rommet er ca 30m2 stort. (Har nylig flyttet inn og har ikke teppe på gulvet enda og ikke mye på veggene, mao er det litt resonans i stua.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Plassering av Sub

Sitat Opprinnelig postet av larserik1000
    Jeg har følgene utstyr: Focal.JMLab Sib XL (Front og senter) og Focal.JMLab Cub (sub) Ja jeg satt i lytterommet til Andre på HiFi Huset i Bærum fikk jeg et helt annet inntrykk av bassen enn det jeg har fått hjemme.
    Mener du det rommet som er SMEKKFULLT av andre høytalere???...eller :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Subben der du til vanlig sitter når du ser film! Så går du litt rundt til du finner den plassen der bassen høres best ut og deretter flytter du subben til den posisjonen. Da skal det bare være å "rulle" film med bass

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •