Cerwin Vega- bytte av element.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega- bytte av element.

Lurer på om noen har noe erfaring med innbytte av cv høytalere. Jeg har ett par 1215mk2 høytalere som sårt kunne trengt seg nye 12" elementer. Det er ingen ting feil med dem bortsett fra at den røde ringen på dem har blitt gul etter solbleiking. Får jeg samme type element tilbake eller blir det en slags erstatning? Tror det er kun AT serien som bruker samme element.

Håper på ett erfarent svar!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville spurt en som driver seriøst med reconing av elementer. Kanskje de kan hjelpe deg både billigere og på en bedre måte enn om du bestiller "originalt".

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drives som jeg vet ingen innbytte av cv elementer.. du må evt rekone de, og det koster endel penger.

for det andre så finnes det ikke rekonings kit til at-serien lenger, så du har en liten case der.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gi meg nr på suben din så skal jeg sjekk om jeg kan fikse deg kitt. altså skriv av alt som står på magneten. Det jeg gjør da er å bytte pappen, oppgenget og spola, eneste som ikke byttes er ramma og mageten, så elementet blir som nytt igjen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det da snakk om nøyaktig samme membranvekt og stivhet i opphenget, samt nøyaktig samme membranegenskaper; med andre ord: er det snakk om nytt originalmembran og nytt originaloppheng, samt ny originalspole? Eller er det som med bildeler: de gjør en like bra eller bedre jobb men er ikke laget på samme sted?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei dette er helt lik som den som sitter der, er jo orginalt rep kit fra cv. altså de lagde mange flere membraner enn elementer, som selges som repkit etterpå. dette er jo helt vanlig på cv :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan det ha sammenheng med adferdsmønsteret til den jevne bruker å gjøre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hehe, kan det ha sammenheng med adferdsmønsteret til den jevne bruker å gjøre?
    hehe har nok det ja, men også at de brukes mye, feks utleifirmar og slikt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    gi meg nr på suben din så skal jeg sjekk om jeg kan fikse deg kitt. altså skriv av alt som står på magneten. Det jeg gjør da er å bytte pappen, oppgenget og spola, eneste som ikke byttes er ramma og mageten, så elementet blir som nytt igjen.
    Det som står på magneten er følgende: ATW12 Mai 22 1991
    Driver du og bytter kitt på elementer?
    Venter i spenning!!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligheter for et lite bilde av anlegget ditt 1215mk2?

**dp**

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1215mk2
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Det som står på magneten er følgende: ATW12 Mai 22 1991
    Driver du og bytter kitt på elementer?
    Venter i spenning!!
    Er impørtør av CV bilstereo til norge og var importør av pa før, så jeg har masse repkitt på lager som har blitt kjøpt en gang.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**

**dp**
    Har ikke tatt noen bilder av anlegget nei. Er for glad i speilreflekskameraet mitt til å ha kjøpt meg digitalkamera.
    Men jeg skal kjøpe meg et. Må bare finne d riktige. Er en liten smule perfeksjonist.

Du forstår sikkert hvilken høytalere jeg bruker. Det er ikke for at CV spiller så fryktelig fint, men de passer veldig godt til min type musikk.
    Eks. Backstreet Girls, AC/DC, Ramones, Scorpions, Bon Jovi, Udo, Saga, Dio, Accept, Ozzy og sang nr 4 på a-ha live. (How can I sleep with youre voice in my head) Den sangen har samme voice som Roger Waters-Another brick in the wall (live) Ok det var litt too nerdi.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man fortsatt kjøpe diskanter til DC og At serien til CV?
    Jeg vet at Hi-Fi klubben sluttet med det ifjor. Har nemlig et par AT-100 høytalere på hånden med sprengte diskanter. De spiller ikke så veldig bra, men de ser veldig kule ut. Det er mine barndomshøytalere som jeg gjerne vil ha tilbake så jeg kan mimre litt. (Ps. Jeg har aldri sprengt noen diskanter til AT serien. Når de fikk nok så var det en termo motstand som dempet diskanten) Tyder på at de har fått for lite kraft.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte å bestille diskanter til mine DC-15 hos HFK i Tr.heim, men fikk brev ifra Hifi-klubbens "Spare parts division" i Danmark om at den var utgått ifra sortimentet, og at ingen erstattning var å oppdrive, tok noen SEAS- diskanter jeg hadde ifra før, og satte inn, resultatet ble faktisk bra,
    har dessverre ikke betegnelsen på de jeg satte inn, og DCène er solgt så jeg får ikke sjekka!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig nytt. F..n i He...te :cry:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter på noen og de begynner å bli vært mange penger. er nok noen av de siste

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til AndreasLie

Skal du selge dem da? Snakker vi mitt i mellom 1000 og 2000kr?
    Har du funnet ut noe om rep sett til ATW12 høytalerne ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver å sjekker, men det er roy på sound pressure som har mest peil på dette med cv. det han ikke kan om cv er ikke vært å vite. så vi to skal lete i morra.
    ja alt jeg har skal selges engang. det kommer vel en liste over spesielle deler som vi har igjen på forumet vårt. (www.soundpressure.no)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, jeg kan ringe til dere. Ble litt nysgjærrig på cv i bil oxå som jeg ser dere har. Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1215mk2
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**

**dp**
    Har ikke tatt noen bilder av anlegget nei. Er for glad i speilreflekskameraet mitt til å ha kjøpt meg digitalkamera.
    Men jeg skal kjøpe meg et. Må bare finne d riktige. Er en liten smule perfeksjonist.

Du forstår sikkert hvilken høytalere jeg bruker. Det er ikke for at CV spiller så fryktelig fint, men de passer veldig godt til min type musikk.
    Eks. Backstreet Girls, AC/DC, Ramones, Scorpions, Bon Jovi, Udo, Saga, Dio, Accept, Ozzy og sang nr 4 på a-ha live. (How can I sleep with youre voice in my head) Den sangen har samme voice som Roger Waters-Another brick in the wall (live) Ok det var litt too nerdi.
    Etter mye dissing av CV her på forumet synes jeg det nå er på tide å oppsumere hvilken musikksmak som faktisk passer meget godt på disse høytalerne. Du digger Rock som jeg skjønner, jeg hører på alt fra listepop til Trance. Noen her hører på speed(metal med disse høytalerne.Rap og R&B må jo også passe disse høytalerne meget godt, da det ofte er mye saftig bass..... hvilken musikk er det igjen da..... svært få sjangere som ikke passer m.a.o (jazz , klassisk og annet ymse totalt intetsigende møl igjen).

Dessuten er de helt RÅ til hjemmekino...... nå begynner øvre del av listen på bass testen fra Finding Nemo filmen bare å bestå av CV og hakk i hæl SVS til den dobble prisen...... bare til opplysning...... for dere dissere av CV, NAD og generellt hfk produkter.....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •