Cerwin Vega- bytte av element. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er litt enig med deg der konrad. Men det er flere høyttalere fra cv som spiller utrolig rent og pent. Feks e706 som jeg har hjemme, de kan du godt bruke til "pen musikk". Bare vent til jeg er ferdig med å bygge sammen de cv høyttalerne jeg driver å designer nå, de skal jeg love det at kommer til å spille pent med masse trøkk. Man må bare vite hvilke elementer som funker bra fra cv også slenger man sammen det. Men cv er og vil alltid forbli en party høyttaler for de som liker tøff musikk.

Men jeg disser gjerne cv og nad, for jeg vet hvor sinnsykt mye bedre de kan spille med en ordentlig forsterker, feks Carver. (det ser du vel også som henger inne på forumet vårt) :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt på en del carver produkter, og du har innført noen nye begreper for meg dom damping o.l , men de carver produktene er jo PA ikke sant, og det føler jeg blir litt feil. Dessuten ser de ikke ut i måneskinn. :wink: WAF? Personlig tror jeg ikke CV høytalerne har så mye mer å gå på..... Carver har jo også Hifi forsterkere med THX godkjenning de også 500x (?). Samme spec. som 218 , 170 i damping og design fra polsk 1950...... før pris 18k nå 10k.....NEI TAKK..... Nå har jeg selvsagt til gode å høre forskjellen, men jeg vil heller være lykkelig uvitende.......

Disse E607 hva er de bestykket med?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har tittet litt på en del carver produkter, og du har innført noen nye begreper for meg dom damping o.l , men de carver produktene er jo PA ikke sant, og det føler jeg blir litt feil. Dessuten ser de ikke ut i måneskinn. :wink: WAF? Personlig tror jeg ikke CV høytalerne har så mye mer å gå på..... Carver har jo også Hifi forsterkere med THX godkjenning de også 500x (?). Samme spec. som 218 , 170 i damping og design fra polsk 1950...... før pris 18k nå 10k.....NEI TAKK..... Nå har jeg selvsagt til gode å høre forskjellen, men jeg vil heller være lykkelig uvitende.......

Og CV ser veldig HiFi ut???? ehhhh ikke mye slankt, lekkert design der :wink: CV er en sminka tanks.
    Den carvern du referer til der er jo nesten 10 år gammel og den prisen er helt lattelig. Dette er jo ikke noe vi selger. selv ville jeg ikke gitt 4000 for den engang.
    Personlig så vil jeg si at både zr serien og xi serien til varver er mye penere en feks 218 som bare er en stor grå og svar boks som tar unødvendig mye plass. Husk at Carver er forsterkere som er ment for å drive store konsertrigger, og Bob Carver driver jo også Sun Fire som er en de råeste på store hifi/high end forsterkere.

E706 er bokhøyttalere og har en 6" og en 1" diskant. elementene er veldig lik pm og cvt elementene fra cv og det er de som spiller best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel et problem å lage en slank høytaler med 15"? :wink: Så sant den ikke sidemonteres. Tanks er tøfft!

Husk disse NAD blokkene også er 10 år gamle, eldre for det jeg vet. Så de stammer fra samme tidsperiode..... Taler ikke til carvers fordel spør du meg..... Det er hificenter hjeden tror jeg som skal selge den 500x saken.... zr og xi forsterkerne har for mye "lys og dill" for mye PA for min smak i stua.....

Hvor skal du bruke disse E706 høytalerne, bak?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie

Og CV ser veldig HiFi ut???? ehhhh ikke mye slankt, lekkert design der :wink: CV er en sminka tanks.
    Den carvern du referer til der er jo nesten 10 år gammel og den prisen er helt lattelig. Dette er jo ikke noe vi selger. selv ville jeg ikke gitt 4000 for den engang.
    Personlig så vil jeg si at både zr serien og xi serien til varver er mye penere en feks 218 som bare er en stor grå og svar boks som tar unødvendig mye plass. Husk at Carver er forsterkere som er ment for å drive store konsertrigger, og Bob Carver driver jo også Sun Fire som er en de råeste på store hifi/high end forsterkere.

E706 er bokhøyttalere og har en 6" og en 1" diskant. elementene er veldig lik pm og cvt elementene fra cv og det er de som spiller best.
    sorry for at jeg ler meg ihjel her jeg sitter... det ble bare for dumt!!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel et problem å lage en slank høytaler med 15"? :wink: Så sant den ikke sidemonteres. Tanks er tøfft!

Husk disse NAD blokkene også er 10 år gamle, eldre for det jeg vet. Så de stammer fra samme tidsperiode..... Taler ikke til carvers fordel spør du meg..... Det er hificenter hjeden tror jeg som skal selge den 500x saken.... zr og xi forsterkerne har for mye "lys og dill" for mye PA for min smak i stua.....

Hvor skal du bruke disse E706 høytalerne, bak?
    har selv testet og hatt en Carver x760 (tror jeg den het..) på 2x380w i 8ohm..

forskjellen på denne og nad 218 var liten, carveren spilte nok bittelitt bedre, men ikke høyere..

har også hatt begge sunfire modellene (både 2x300watteren og 2x600watteren!!), og de blir begge overkjørt av en DP 6.3 på alt.. :|

Skulle jo tro at 2x1200w i 4ohm skulle slå dp 6.3 sine 2x400 i 4ohm? Nei da, der tok jeg feil..!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •