Små bokhylle/stativ høyttalere til max 6000,-!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små bokhylle/stativ høyttalere til max 6000,-!

Skal sette sammen et lite anlegg nr. 2 for å ha noe å lytte til på soverommet. Forsterkeren blir antagelig Nad 320BEE, men skal også se på den nye Nad "all-in-one" L53 og har kommet frem til to små høyttalere som få har noe og utsette på.

1. Krix Equinox
    2. Quad 11L

Har vel funnet ut en del om Quad 11L, men litt mindre om hva folk mener om Krix Equinox til 2 kanalslyd. Slik jeg forstår det har Krix litt bedre bass enn Quad'en selv om jeg også skjønner det at det er begrenset med det i sånne små høyttalere.

Quad skal passe bra til Nad siden den har litt mykere fremtoning og Krix kan låte litt anstrengt i toppen på høye volum(kan fikses med kabler?), noe det egentlig vil bli lite av på soverommet. Den skal også ha mer punch i bass og mellomtone.

Er det noen som kan komme med noe mer......evt. kanskje da også andre høyttalere i denne priskategorien.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desværre ikke hørt de, men skal man tro hvad folk skriver må du gå for Quad. Tror du får meget vanskeligt ved å finne finere høyttaler i den klassen.
    Eneste der kan true Quad er vel Dynaudio men med disse må du helst ha en stoor forsterker.
    Du må gå for maksimal godlyd, dette skal Quad´en ha i overflod, senere hvis du har lyst kan du supplere med en liten REL subwoofer.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Audio Pro sine satelitt i bravo serien? Fått veldig bra tilbakemeldinger og ligger under ditt budsjett. I.o.m at du skal ha de på soverommet er det også kanskje en fordel med en "lukket" høytaler? Audio Pro er lukket og kan settes helt inntil bakvegg uten at det gjør noe.
    Link til Audio Pro http://www.audiopro.se/products/bravo_fx01.asp

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har de nevnte Krix som bakhøyttalere. Men har også testet hvordan de fungerer som fronter i stereo. Jeg må si jeg ble imponert da jeg hørte hva de presterte. Tror ikke du bommer hvis du går for disse. Har ikke hørt de sammen med nad, men hvis du lurer på hva slags elektronikk de passer sammen med ville jeg forhørt meg med Paul på Pm Audio. Lykke til med høyttalerkjøp!

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal høre på Quad i dag, men har også sendt avgårde en mail til PM Audio med litt spørsmål. Dessvere får jeg ikke hørt på Krix før handel, men siden disse skal ha en litt bedre bassgjengivelse så heller det mest mot disse.

Dessverre hadde ikke butikken Quad 11L inne så det ble ingen lytting der.
    __________________________________________________ ______________

Da har jeg bestilt Krix Equinox fra Paul hos PM Audio. Fikk et fantastisk tilbud. PM Audio tar over alt salg for sine egne importprodukter og setter ned prisene på disse med inntil 26% fra og med idag. Krix'ene har engang kostet 6400,- , men nå er prisen satt ned til 4500,- det tror jeg etter å ha lest alle tester er et skikkelig røverkjøp. Har handlet med Paul før, og han er en av de beste i Norge på service og hjelp til valg av produkter. Han trodde ikke at Nad skulle bli noe problem med høyttalerne heller.

Hadde ennå Hifiklubben giddet å svare på min mail nå så hadde jeg blitt veldig fornøyd. Den ble sendt til dem på fredag 25/2, så det er kanskje for mye forlangt! :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •