Noen som vet noe om Dali 400? (Ni år gamle) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det en subjektiv oppfatning som følge av at 470 følger dagens trend eller er 470 simpelthen mer korrekt enn 450?

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Hvor mye har MDF å si for en høyttaler? Mener Dali 6006 ikke hadde kabinett av MDF. Spon? Blir mindre ressonans?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6006 har frontplate i MDF og resten i spon. MDF er endel bedre enn spon, men hvordan kassen er konstruert er mer viktig enn materialet det er laget av.

Det er ihvertfall helt sikkert at MDF er et lettere materiale å arbeide med. Det er sannsynligvis derfor de har brukt MDF til fronten. Å frese i spon blir sjeldent pent.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF er det materialet som er mest utbredt innen møbelbransjen på alt over dårligste kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det en subjektiv oppfatning som følge av at 470 følger dagens trend eller er 470 simpelthen mer korrekt enn 450?
    Det tør jeg ikke uttale meg om, jeg aner absolutt intet om trender, og selv er jeg like lite trendy som Joika boller Hva er høytaler trenden nå i dag?

Jeg har aldri a/b testet 450/470, men det ble litt testing med Audio Pro Blue Diamond og 450. Jeg foretrakk lyden av 450 på alle måter, kun med unntak av diskanten som virket uklar og som om det manglet noen hz på toppen sammenlignet med BD. Jeg må samtidig understreke at jeg ikke er typen som sitter i slåbrokk, nipper rødvin, røyker pipe og finlytter til Diana Krall. Mine observasjoner bør derfor betraktes som en lekmanns subjektive meninger.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF er det materialet som er mest utbredt innen møbelbransjen på alt over dårligste kvalitet.
    Så MDF er ikke noe særlig? Med knoketesten virker kabinettet til Dali 400 mere dødt enn knoketest på Dali 6006. (Testa de side om side med den berømte knoketesten.)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropo topp...Dali 400 går kun til 18 000 Hz. Selv hører jeg ikke noe over 13 000 Hz...Hvorfor de ikke har latt den gå til 20 000 Hz er en gåte for meg, men spiller liten rolle siden jeg ikke hører så høyt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Så MDF er ikke noe særlig? Med knoketesten virker kabinettet til Dali 400 mere dødt enn knoketest på Dali 6006. (Testa de side om side med den berømte knoketesten.)
    MDF er bra. Det er de dårligste møblene som er laget i spon eller dårligere materialer. En av fordelene med MDF er at det er finkornet og formfast. Det er også dødt og hardt. Det brukes i svært dyre møbler og høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det tør jeg ikke uttale meg om, jeg aner absolutt intet om trender, og selv er jeg like lite trendy som Joika boller Hva er høytaler trenden nå i dag?

Jeg har aldri a/b testet 450/470, men det ble litt testing med Audio Pro Blue Diamond og 450. Jeg foretrakk lyden av 450 på alle måter, kun med unntak av diskanten som virket uklar og som om det manglet noen hz på toppen sammenlignet med BD. Jeg må samtidig understreke at jeg ikke er typen som sitter i slåbrokk, nipper rødvin, røyker pipe og finlytter til Diana Krall. Mine observasjoner bør derfor betraktes som en lekmanns subjektive meninger.
    Trenden i dag er "SACD-kompatibel" imponatordiskant som skal få selv den mest alzheimerrammede til å tro at man hører 40kHz. Jeg har testet mye forskjellig og komme frem til at å heve eller senke nivået med 6 dB ved 20kHz ikke er hørbart i seg selv for meg. De aller fleste hører ingen ting over 16-17kHz. Trenden går altså på å dytte på noen ekstra dB fra 10 til 15kHz. Tenk selv etter om det høres naturlig ut. Om det minner om virkeligheten. Det er som å studere et maleri gjennom en lupe.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Apropo topp...Dali 400 går kun til 18 000 Hz. Selv hører jeg ikke noe over 13 000 Hz...Hvorfor de ikke har latt den gå til 20 000 Hz er en gåte for meg, men spiller liten rolle siden jeg ikke hører så høyt.
    Jeg vil vel heller kalle det å bruke en seriøs og ærlig målemetode. Noe som for meg er et kvalitetsstempel.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyway, du har fått deg noen fine høyttalere der, jeg har selv dali 710 som er noe i samme gata, de er over 11 år , men jeg digger dem fortsatt.

http://www.dali.dk/prevbrochures/dali_710.pdf

Eneste jeg angrer litt på er at jeg ikke kjøpte 810, men sånn er det..

Stian

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •