Nytt hjemmekino anlegg, høyttalere og dvd samt reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hjemmekino anlegg, høyttalere og dvd samt reciever

Har tenkt meg ett nytt høyttaler sett til min hjemmekino. Har pr idag Cerwin Vega Sat-6 front, Jamo c100 og s200. Kunne tenke meg Klipsch sitt rf30 sett (eller det nye rf35) samt passende center og sourround.
    Men så har jo Mordaunt Short også flotte høyttalere (908 og passende c+s). Har en passe ok reciver (Sony 935d) som jeg skal bruke fram til jeg kjøper nytt der også.
    Det må med andre ord kunne drives av den en liten stund.
    Har noen erfaring med Klipsch eller Mordaunt Short settene? Liker å høre på rock/pop samt se filmer med mye action. :P

Er det noen som kanskje har noen andre bra høyttalere som kunne passe?

Valget på ny reciever står akkurat nå mellom Pioneer sin 2011-s reciever (den store blir for dyr i første omgang) og Denon sin 3803 eller den dyrere avc-a11sr.....
    Av dvd spillere er det så Pioneer sin 757ai eller denon sin 2900 som valget står mellom.
    :wink:

Kunne tenke meg litt hjelp på valg av høyttalere samt litt tips om hvorvidt de passer med valg av reciever og dvd spiller senere!!

Noen glupe tanker?? :idea:

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke det du har fra før, men Klipsch er høyttalere som er meget godt egnet til HK. Spesielt om du liker mye lyd. Lyden er ganske agressiv så en kan bli litt sliten i ørene på høyere volum, dynamikk og trøkk er disse høyttalerenes sterke side. Til POP/Rock skulle de passe bra.

Har ikke hørt den nye serien, men den er sikkert minst like bra som den gamle.

Det er ett hav av høyttalere du kan velge du kan lete og høre i mange år før du har oversikten. Om du kjøper Denon forsterker er ikke B&W høyttalere noen minus. Disse skal spille bra sammen.

Alle receiverene du nevner er bra saker, Denon har litt mer krefter en det pioneer har, men så har pioneer andre kvaliteter. Jeg har selv D-2011-S, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde kjøpt den nå. Det er godt mulig Denon 3803 eller A11SR hadde blitt valget i dag.

Du må nesten teste dem å se hvilken du liker.....

Du bør se/høre på B&W sammen med Denon forsterker og DVD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv et Denon 3801/B&W (605S2,LCR6S2,602S2,600S3) opsett noe som lyder veldig bra. Generelt har jeg ikke hørt så mange andre høyttalere som lyder bedre prisen tatt i betraktning.

Jeg er blitt litt skeptisk til Denon dog siden jeg det siste 1,5 åra har hatt den inne til rep 2 ganger og ved begge anledningene har det tatt en evighet for å få den tilbake. Hadde det ikke vært for god service og dyktige/entusiastiske folk ved HiFi-klubben i Grimstad ville jeg nok for lengst ha kvittet meg med den.

Så ser jeg Pioneer er ute med en ny multispiller - 565 - til en fin pris og kombinert med 2011 burde det bli ganske bra. En annen sterk side ved 2011 er jo at den har en nedskalert romkorreksjonshardware/software fra storebroren, noe de vel foreløpig er alene om i prisklassen.

Men som alle vet er jo gresset alltid grønnere på den andre siden.

mvh
    naist

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Pioneer D-2011-S og DV656A-S kan ikke klage.
    Hadde vært greit med Philips 963 også, men den var ikke kommet da jeg kjøpte dette i nov 2002.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •