Velodyne DD15 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 121

Tråd: Velodyne DD15

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DD10 kan kjøpes for 17000 danske i Danmark

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    DD10 kan kjøpes for 17000 danske i Danmark
    So what??? Det er 12000 rett i dass. Eller.............. :wink:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare kalibreringssystemet er verd de pengene. det tuner ikke bare subben, men hjelper deg å optimalisere hele rommet, plassering av andre høytalere etc, sjekke ut hvor man bør fysisk korrigere rommet etc. et uvurdelig verktøy som heldigvis for andre snart er å få kjøpt som en selvstendig enhet. får håpe de ikke priser den helt ut på viddene..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    et uvurdelig verktøy som heldigvis for andre snart er å få kjøpt som en selvstendig enhet. får håpe de ikke priser den helt ut på viddene..
    Hvis det er snakk om Velodyne kommer de nok ikke til å gi de vekk Styrken til Velodynes system er at kurven kan avleses i realtime, korrekt?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, lekte litt med systemet i dag. fant feksempel ut av frontene måtte flyttes ca 20 cm lengre fra bakveggen for å ta bort en dip på 70hz.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    et uvurdelig verktøy som heldigvis for andre snart er å få kjøpt som en selvstendig enhet. får håpe de ikke priser den helt ut på viddene..
    Hvis det er snakk om Velodyne kommer de nok ikke til å gi de vekk Styrken til Velodynes system er at kurven kan avleses i realtime, korrekt?
    hm kjøpe en boks å leie ut så folk kan få fin innstilt systemene sine

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er faktisk mulig og korrigere resten av anlegget med romkorreksjonen til suben?

hvordan er dette i forhold til

*Forsterker Med romkoreksjon
    *Dedikert romkoreksjon eks. beringer

Er det noen vits med romkorreksjon på sub vis man har det på
    forsterkeren?

Jeg har ingen komponenter med romkorreksjon selv, men vurder og kjøpe sub. Kansje mulig og slå 2 fluer i en smekk her.

ops:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser gjerne at noen svarer litt utdypende på innlegget til Argh, jeg sitter med de samme spørsmålene selv

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig har det noe for seg. Jeg sitter selv og tweaker DD12 mot en Meridian G68 (med romkorreksjon).
    Kjør gjerne romkorreksjon i receiveren din først, og så kan du fintune subben til perfekt frekvensrespons etterpå. Det du ikke kan finne ut via receiveren din er plasseringen til subwooferen. Du kan ikke se resultatet av å flytte på en høyttaler (real-time). Via Velodyne har du en 8 bånds parametrisk EQ for justering i subwooferens frekvensområde, i receiveren din brukes kanskje ett av båndene i dette området.
    Målemic'en som følger med Velodyne (Behringer) er også langt mer linjær enn den jalla mic'en som følger med receiveren. Kanskje du kan sette på en overgang, og derved få bedre målinger fra receiveren også?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier Behringer får det meg til å tenke. Er det mulig at hele korreksjonssystemet kommer fra Behringer, eller er det © Velodyne? Behringer har selv mer enn et par PEQ i sortimentet, men jeg har aldri studert de litt dyrere for å se hva de kan.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEQ2496 har 10-bånds PEQ og 61-bånds RTA, ligger vel på 3795,- for øyeblikket.

Frode

http://www.behringer.com/DEQ2496/index.cfm?lang=ENG

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nesten inntrykk av at DD-serien til Velodyne har lagt en aldri så liten demper på SVS-begeistringen her :wink:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg får nesten inntrykk av at DD-serien til Velodyne har lagt en aldri så liten demper på SVS-begeistringen her :wink:
    Når man kjøper en sub til rundt 30.000,- bør man vel kunne forvente at den går ned på butikken og kjøper pizza og øl for deg i tillegg til å legge huset i ruiner og spille pent til musikk.
    SVS nøyer seg med å riste huset og spille pent til musikk, men så koster de også en god del mindre.

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Må kommentere min tidligere skuffelse over DD. Etter nitidig kalibrering, har jeg fått frem egenskaper som løfter subben langt over førsteinntrykket mitt. ..... Legger med screenshoots av menyen, så dere kan se hva jeg har gjort.
    -Når man ved justering får til en så flat respons, vil man ikke da få lyst til å skru opp lyden på suben for å "få tilbake" responsen man er vant til rundt 40Hz?

Min kurve i mitt rom ser nesten identisk ut med din før justering (SVS 20-39 PC Plus), altså en ganske stor topp rundt 40Hz, og dette synes jeg er 'morro' - men på den annen side hadde det kanskje vært mer morro å bli kvitt den toppen for derved å kunne spille høyere med den dertil bedre responsen helt ned i dypet uten at suben bånner. Iallefall til film. Nå har jeg riktignok ikke fått den til å bånne ennå, men jeg tror jeg var nære på med The Incredibles i går kveld.

Men altså - ved å fjerne pukkelen ved ca. 40Hz - blir det ikke da litt kjedelig i forhold til det man er vant til? Mye av den bassen man oppfatter ligger vel rundt der? Under 20 er det vel bare fysiske rystelser som stort sett finnes på film og testplater?

Og så en annen ting; har romkorreksjonssystemet til Velodyne blitt lansert ennå(i egen boks)?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ingen måte 8) ....og etter noen demoer av DD10/18 så er fortsatt SVS...kongen på haugen 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ånei, selv om jeg vant i lotto ville jeg ikke kjøpe en Velodyne. De koster for meget sett i forhold til hva de leverer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette romkorreksjonsystemet og equalizer-mulighetene som enkelte hevder er verdt prisen alene da..

Og du kan få tak i en Velodyne Digital Drive til rundt 20.000 NOK,og det er ikke så fryktelig mye mer enn en ferdig importert SVS.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMS-1 som den kommende equlizeren til Velodyne heter kan kjøpes for 385£ i England.

Jeg får min om to uker 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne ha en sub, istedenfor enda mer elektronikk i racket :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som meg er litt gjerrige skal det sies at Behringer har PEQ'er fra €45 og oppover. Men om de har noen med realtime avlesning, og hva den i så tilfelle koster vet ikke jeg.

Velodyne henvender seg egentlig ikke til de samme kundene som SVS. SVS er en "working class hero", mens Velodyne er mere hvitsnipp. Det sier vel sitt av Velodyne kan levere subber i rosa

Jeg tror også at de er produsert etter to helt forskjellige filosofier. Jeg sitter litt med følelsen av at Velodyne først bestemmer seg for et design, også prøver å få best mulig lyd ut av konseptet. Hos SVS ser ikke design ut til å være særlig høyt prioritert. Lyden er i førersetet også må de bare bli så store som de blir.

Og det de holder på med hos SVS nå, å kle de store subwooferene med trefiner, he he, jeg synes mest det kan sammenlignes med å pynte opp en flodhest med ballkjole.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magking-Den prisen var jo ikke så verst Spent på tilbakemelding på denne.Du har vel også erfaring med BFD.
    Her er en som har prøvd begge:
    Having done the BFD thing and now having the luxury of owning a Digital Drive, I can say the latter is much easier.
    The SMS should provide a much easier and competent way of setting up a subwoofer, albeit at a price.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •