Velodyne DD15 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 121

Tråd: Velodyne DD15

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ugh. Du har/hadde 2stk ja.. hehe. Me see.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ham aldri til å innrømme det allikevel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Grunne til at jeg selger den er at jeg vil ha kalibreringssystemet til Velodyn, og at jeg har en SVS til (PB12 Ultra/2) 8)
    Da må det da være bedre/billigere å kjøpe "denne" fra Velodyne, som har det samme kalibreringssystemet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Da må det da være bedre/billigere å kjøpe "denne" fra Velodyne, som har det samme kalibreringssystemet?
    Sånt rent bortsett fra at den ikke er i salg enda, og at jeg faktisk ikke må betale stort mer for å få subben med på kjøpet. Flere gode ideer mottas med takk. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du får ham aldri til å innrømme det allikevel
    Innrømme hva?
    Jeg har ingen skult agenda her Snickers, så jeg skønner ikke hva du prater om. Har jeg hardnakket påstått ting urettmessig overfor deg? Så langt jeg kan huske, pleier jeg stort sett å sitte å lytte når du forklarer.
    At du har tatt på deg "jeg skal balansere SVS pratet" rollen, kaster bare bensin på bålet. Du vinner aldri den diskusjonen likevel, nettopp fordi eierne er kjempefornøyd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som har både DD12 og PC Ultra

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=197220

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er karen som har begge:

Sitat Opprinnelig postet av Jeff
    When I first tried the DD12 I was unhappy with the way it sounded compared to the PCUltra, especially with music. I can't quite put my fingure on it but I believe that audio quality around 50Hz and above is affected by the digital servo. Below 50Hz the effect is much less audiable and between 20 - 50Hz the DD excels. I now run the PC Ultra and DD together with the DD setup only to kick in for low bass.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her testet Revel sin 15"?, jeg testet denne ifjord sommer og den gjorde inntrykk på meg. Har testet dd12/15/18 og disse var ikke av samme kaliber, vi jo hakeslepp av dd15/18 og, men ikke så mye som på revelen. Nå fikk jeg ikke testet den på hjemmekino, grunnet en av mine koleger kjøpte den samme dag som vi fikk den inn...(typisk). Så på hjemmekino er dd serien best (grunnet jeg har ikke hørt noe bedre), men på musikk er revel uten tvil det beste jeg har hørt til nå. Den fikk hele hofte partiet mitt til å "spille" innadd. Du kjennte at den gjorde ting med magen på de laveste tonene :twisted: . Trenger feedback på om noen har testet denne på hjemmekino, evt mot en dd15/18...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva med oppsettet? Er DD-ene satt opp riktig i forhold til parametrisk EQ? Vi testet litt hos Jørn og det er utvilsomt mulig å ødelegge det gode utgangspunktet skikkelig.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    denne da, tror den koster to-tre titalls kilokroner.
    Har du testet den ?

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg savner NYANSERING i dette forumet.
    Skal si du har endret din "forum stil" her Dag
    Dette sier jeg med grunnlag av erfaring fra deg tidligere

Det er bra!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det er desverre en del som har gått motsatt veg i det siste.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man sparke noen i leggen bør man være mann nok til å gjøre det direkte, ikke med vage insinuasjoner. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det kan bli litt kjedelig med NYANSERING kontra KOMPROMISSLØSE MENINGER som virkelig setter fart i debattantene.... :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe poeng det så lenge dere melder dere frivillig :lol:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gode noen av dere

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg heller? :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ikke noe poeng det så lenge dere melder dere frivillig :lol:
    Må jo det når du er for feig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Har noen her testet Revel sin 15"?, jeg testet denne ifjord sommer og den gjorde inntrykk på meg. Har testet dd12/15/18 og disse var ikke av samme kaliber, vi jo hakeslepp av dd15/18 og, men ikke så mye som på revelen. Nå fikk jeg ikke testet den på hjemmekino, grunnet en av mine koleger kjøpte den samme dag som vi fikk den inn...(typisk). Så på hjemmekino er dd serien best (grunnet jeg har ikke hørt noe bedre), men på musikk er revel uten tvil det beste jeg har hørt til nå. Den fikk hele hofte partiet mitt til å "spille" innadd. Du kjennte at den gjorde ting med magen på de laveste tonene :twisted: . Trenger feedback på om noen har testet denne på hjemmekino, evt mot en dd15/18...
    Når du testet Revel B15 og DD-serien hadde du da justert EQ'en på dem?

Ang. test av Revel vs DD18, så har Ultimate AV gjort en grundig test av de to mot flere subwoofere. Testen finner du "her"

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer kopien av oppsummeringen av den testen du nevner, men jeg finner ikke noe relevant om Revel vs. Velodyne??? og KUN DD18??
    Og som det oppsummeres av testeren: Ta en annen sub, bruk db-måler og testskiver, gjør en skikkelig kalibreringsjobb, så vil de andre være vel så bra, eller............

And The Award Goes To . . .

State of the Art: Genelec HTS6
    By all the textbook metrics—tonal neutrality, stability of response at all playback levels, very low distortion, explosive dynamics, utter unflappability—as well as the harder-to-define but pervasive they-really-did-their-homework air that surrounds it, the Finnish flagship sets new standards for bass perfor-mance in the home theater. It wasn't much of a horse race, but then, this was the biggest horse in the race. At this level, you'll want a pro to dial in the Genelec's in-room response with a 1/12- or 1/24-octave analyzer and a digital parametric equalizer.

Best Bang for the Buck: Snell ICS Sub24
    It doesn't play the flattest/deepest/loudest with the lowest distortion and the smallest price tag, but Snell's ICS Sub24, with its twin 12-inch drivers, gets close enough on all counts to be a shoe-in for best overall value of the dozen subs reviewed. If you're feeling flush, buy two of them along with a RadioShack sound-level meter, a test disc that includes pink noise, and a parametric equalizer. Then experiment with placement until you get the smoothest response throughout your primary listening zone, and polish the response with the EQ.

Best Special-Effects Workhorse:
    ServoDrive ContraBass
    Its rotary motor and belt arrangement may seem like something out of the Industrial Revolution, but for sheer pants flappage, nothing in this survey bettered the ContraBass in the 15–25Hz range, where many oh-my-gawd special effects have their root energy. This bad boy is best partnered with an industrial-strength power amp and main speakers that stay strong down to about 30Hz, and crossed over at around 40Hz in action-movie (as opposed to music-centric) systems.

Most Intriguing If You Can Buy a Bunch:
    Bag End S21E
    You'll need a stout power amplifier to get satisfying level out of the Bag End, but, say, a big Crown or Krell driving two or four of these 21-inchers will let you experience something no other sub can match: a full octave of extension below 20Hz. But the Bag End aspires to more than just supplying big grunt Way Down Deep: It's a full-on audiophile contender, at ease navigating intricate symphonic works in shoot-outs with Wilson's and Genelec's best efforts. Its small size—not a marketing compromise but an integral part of the below-resonance design—makes the prospect of buying a pair or two actually viable for those with some dosh and real estate to spare. If that describes you, read on: Multiple subs, spread around, will almost certainly get you a smoother distribution of bass throughout your listening area.

Best New Face: Kleiss S15A
    Dolby and Skywalker engineers have hauled out their personal checkbooks to get in Tai Klyce's production queue. His compact 15-incher, a solid performer—and an equally solid value, due to factory-direct availability—puts him on the national radar.

Best Real-World Solution: Velodyne DD18
    It hangs in there with the best of the bunch in every category but distortion, where it is the best of the bunch, yet the big Velodyne is a lot smaller and smarter than its no-holds-barred competitors. Make no mistake: Without help from a mike, a tone generator, and a high-quality outboard parametric equalizer, no sub in the survey can match the DD18 for bass quality in a typical home theater setting.

If you don't happen to have the aforementioned hardware gathering dust, along with the time to read a book or two on the physical acoustics and psychoacoustics of bass in small rooms, the DD18 strips down the quest to an add-water-and-stir affair. Just hook up the supplied mike and AV cables and run the simple room-adjustment routines from the sub's remote control. The only extra hardware you'll need will be your existing TV screen, to display the effects of your adjustments.

Hardware Drool Award: Wilson Watch Dog
    It's a work of performing art, with fit and finish that will be familiar to anyone who's ever taken a Ferrari for a spin. Judged by both lab instruments and ear, the Watch Dog is a very good performer in absolute terms, and shockingly good considering there's only a single 12-inch driver and two narrow, slotted ports at the business end of this beautifully executed package.—KY

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •