Velodyne DD15 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121

Tråd: Velodyne DD15

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom jeg plasserer min sub der en av frontene står fremstår den som nesten totalt livløs. Det har med spredningsmønsteret å gjøre. Jeg har ikke noe fullgodt svar på hvorfor, men jeg har mistanke om at det har noe med hvor høyt over gulvet selve lydkilden befinner seg. Ultraen du snakker om er vel også en tube? Da snakker vi om lave frekvenser som spres fra et punkt ca 80 cm over gulvet, mens de høyere frekvensene ligger tett ned mot gulvet. DD sender lyden ut fra en kilde liggende ca 10-40cm over gulvet. Med andre ord, den ideelle plasseringen for denne vil være en helt annen enn for SVS-tuben.

Poenget mitt er ikke at DD15 må være subjektivt bedre enn SVS fordi den er servostyrt. Imidlertid var det lett å høre det enorme potensialet som ligger i denne suben da jeg var hos Jørn. Jeg tror derfor at dere var veldig uheldig med plasseringen hos deg. I tillegg tror jeg nok ikke jeg tar så feil når jeg hevder at kinoromet ditt er veldig annerledes i bassen enn gjennomsnittet av rom disse subwooferne havner i rundt omkring.

Newcomer Low-Q sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte også Velodyne DD15 hos Jørn. Lydtrykk og presisjon med stummende stillhet. Den låter når den skal, og tier stille når den skal - det er slik gjengivelse skal være - ingenting å legge til , og ingenting å trekke fra. Imidlertid kan man vha. en grafisk EQ stille inn sub'en til å låte mer enn den skal også - supert til hjemmekino. Jeg hørte jo denne sub'en sammen med Dali Helicon 800, og jeg må si overgangen mellom høyttaler og sub låt nokså sømløst. Man skal ikke "høre" sub'en - den bare er der, og det merkes. Denne sub'en sammen med en proto av selvbyggmodellen BEL var også meget bra, selv om både BEL og Dali Helicon 800 har bass og trøkk i massevis. I begge oppsettene var det litt mye nivå ved 34 - 40Hz, men dette tilskrives rommet, og er et helt normalt fenomen i de aller fleste lytterom.
    Hvis jeg skal utsette noe på denne sub'en så er det vel prisen. Ikke at man får mindre enn hva man betaler for, men så bra lyd koster jo en del.

Mvh.

Vidar

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste brukanvisningen til denne. Meget imponerende og sikkert et godt eksempel til etterfølgelse for andre produsenter? Imidlertid så kan man vel kanksje spørre seg om det er subben, som er så bra eller om det er alle instillingsmulighetene som gjør den så bra? Trolig en kombinasjon, men kan man ikke oppnå det samme med en billigere sub + en EQ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    justerbar servokontroll får man jo ikke med en ekstern eq.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg skjønner det da vet du, smartingen :lol:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg hørt endel subber før jeg gikk for mitt valg, B&W850. Hørte også på DD12, SPL1200-II, samt en diger magnat. SPL1200 er noe avdet kuleste jeg har hørt av en sub til under 20k, og størrelsen tatt i betrakning er den UTROLIG! Men den ble litt for svak på frekvenser under 30hz. Testa også PSB sin subsonic 10, men jeg har nesten til gode å finne en sub med bassreflex som er like kjappe og gode på musikk som de lukka kontruksjonene. Hos meg hører du ikke subben, kamerater er kjempeskuffa hvergang, de venter på DUNK DUNK ala bilbass, og sier at den umulig kan stå på. Men de blir skikkelig forbausa når jeg kobler subben ifra, da hører de plutselig at MYE bass forsvinner. Om SVS er av samme kaliber, da er iallefall jeg imponert. Nå er ikke BW subben den som imponerer like mye i hjemmekinoen som feks 4x CV CLSC 15 eller en PSB subsonic 10i, men den har mange gode kvaliteter der og. Men nå var vel dette en tråd hvor det har utarta seg til en Velodyne vs. SVS. Selv tror jeg ikke DD15 er noe dårligere enn DD12, og hvis SVS'en er tightere enn den så WOHA!
    Selv skal jeg NYTE musikken med mitt anlegg, og folk kan mene hva de vil, men de fucker ikke med mine valg eller min smak . Mainstream or not!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det skal også sies at de oppsettmulighetene man får med når man kjøper en Velodyne også koster en del penger. Det er ikke akkurat en claes mic til femti spenn som følger med. Softwaren og mulighetene som ligger i dette systemet gjør at man kan på et enklere sett kan justere seg inn til et mer optimalt oppsett, både for høytalerplassering og subplassering, en man ville greid på den manuelle måten. Det bor utrolig med muligheter i dette systemet.
    Og flere muligheter kommer rett rundt hjørnet, med software V2. Mer info "her"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på når L&B, DVD og hjemmekino eller fidelity skal få kloa i en SVS sub jeg. De har vel et godt sammelignings grunnlag. Hadde vært nice å sett hva Lasse Svendsen og Knut vadseth hadde å si om de. Ikke at de har alle svarene, men de har iallefall vært i gamet lengre en de fleste i dette forumet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror derfor at dere var veldig uheldig med plasseringen hos deg. I tillegg tror jeg nok ikke jeg tar så feil når jeg hevder at kinoromet ditt er veldig annerledes i bassen enn gjennomsnittet av rom disse subwooferne havner i rundt omkring.
    Hvis det var tilfelle ville de andre subbene med samme konstruksjon, hatt nøyaktig samme problem. Hullet i teorien er at det IKKE er tilfelle. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Lurer litt på når L&B, DVD og hjemmekino eller fidelity skal få kloa i en SVS sub jeg.
    Ka du tru vi driv på me? :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne da, tror den koster to-tre titalls kilokroner.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dette einis?
    Link?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Hva er dette einis?
    Link?
    Ser ut som en Revel B15a. http://www.revelspeakers.com/products/specs.asp?ID=12

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, 4800 euro. Det blir dyrt gitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Lurer litt på når L&B, DVD og hjemmekino eller fidelity skal få kloa i en SVS sub jeg.
    Ka du tru vi driv på me? :wink:

AH, super uber nice!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    denne da, tror den koster to-tre titalls kilokroner.
    Det ser ut som en Revel B15 ja. Men hvis du ser på forvrengningen på B15 i forhold til en Velodyne DD18 (forvrengningen på DD15 skal i prinsippet være identisk) så er den betraktelig høyere.

Revel B15

Velodyne DD18

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på når L&B, DVD og hjemmekino eller fidelity skal få kloa i en SVS sub jeg. De har vel et godt sammelignings grunnlag. Hadde vært nice å sett hva Lasse Svendsen og Knut vadseth hadde å si om de. Ikke at de har alle svarene, men de har iallefall vært i gamet lengre en de fleste i dette forumet.
    I neste nummer av DVD&HK skal de teste SVS. Men det kommer vel ikke noe mere nyttig ut av denne testen enn du allerede kan lese her på forumet. Endel av testene i det aktuelle blad virker ganske overfladiske og intetsigende. Men det er kun min personlige mening.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk på ett interview (i stereo) med en designer av sub.

http://www.hometheaterhifi.com/video...-05-index.html

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEHE, og nå skal HI-Fil selge sin SVS mot en Velodyne DD12.. tok ikke lang tid. :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEHE, og nå skal HI-Fil selge sin SVS mot en Velodyne DD12.. tok ikke lang tid. :roll:
    Hvis du tror det har noe med subwooferens ytelser å gjøre, tar du skammelig feil. For når det gjelder musikk (og morofaktor i hjemmekinoen) så er DD12 en pingle i forhold.
    Grunne til at jeg selger den er at jeg vil ha kalibreringssystemet til Velodyn, og at jeg har en SVS til (PB12 Ultra/2) 8)

Hadde jeg ikke hatt den andre i tillegg, hadde jeg aldri i livet byttet ut en PC Ultra mot en DD12. Ikke engang om jeg hadde fått byttet uten mellomlegg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •