Jeg har lyst på Cerwin Vega igjen...(Har Dali nå...)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har lyst på Cerwin Vega igjen...(Har Dali nå...)

Jeg velger å stå fram(!) siden så mange her har bekjent sin tro til CV. Før var det ingen som snakket om det her, virket nesten som om det var bannlyst. Uansett har jeg faktisk lyst på CV igjen! Jeg har pr. i dag dette:

Dali 6006, Dali C1000, Dali 1001.

Jeg har hatt CV VS10 og var fornøyde med disse, men gikk over til Dali. Jeg føler og at jeg har for liten forsterker til høyttalerne. (NAD T742). Med 5X50W blir ikke høyttalerne drevet skikkelig. Til Dali 6006 anbefales det å bruke 150W forsterker i 8 Ohm. Høyttalerne er også litt tungdrevne synes jeg. Jeg har ikke spesielt god råd om dagen, så oppgradering til effektforsterker vil ikke skje det nærmeste åra. Har nok utgifter og en samboer som ikke akkurat liker at jeg bruker penger til hjemmekino som kan gå til andre nyttige ting. Jeg har tidligere brukt en gammel 2X80W Technics forsterker til Dali 6006, men denne har nå tatt kvelden og jeg har fundert litt på dette med CV. CV er vel mer lettdrevne enn Dali, og selv om de trenger mer enn 2X50W vil jeg få mer ut av en CV VF12

(http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=725)

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg vil bytte, vil gjerne ha deres mening! Jeg kan jo også være på utkikk etter brukt NAD 214 o.l på QXL, men foreløpig er det dårlig med penger...Hvis jeg hadde fått solgt front, senter og bak, hadde jeg fått kjøpt CV nytt uten å bruker mer penger da de er rimeligere enn Dali. Har derfor laget en liten uhøyttidlig avstemming om dette!

Edit: Jeg bruker mest annlegget til hjemmekino. Er sjelden jeg hører på musikk, men det går i AC/DC, Rage Against The Machines, House, Trance, Rap, Rock, litt jazz. Lite pop...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er kanskje sterkt overpriset i Norge, men gir mer moro enn CV syns jeg!

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp det CV du! Selv om du ikke akkuratt får utnyttet CV noe serlig med den lille forsterkeren, så kan du hvertfall spille høyere(pga høy følsomhet på CV i forhold til daliene du har nå..)

Men ikke gå for VF serien.. Var og hørte på VF12 og CLSC10 på hifiklubben for en stund siden, VF12 syntest jeg låt dritt! CLSC10 ble med meg hjem og står der enda...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det kanskje CERWIN-VEGA CLSC-10 da? Synes de virker litt for PA i forhold til VF serien? Hvis du klikker på min hjemmekino linken under her, ser du at stua ikke akkurat er stor! Blir det ikke litt overkill med horn da? Tenkte jeg skulle ned på klubben i Drammen til uka og høre på de! Tenkte også å bytte ut bakhøyttalerne og senter. Er jo to stk 6.5" mellomtoner/basser på senteren jo! Synes den senteren jeg har nå er puslete (2 stk 5").

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og samboeren liker designet på CV kontra Dali...? :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Og samboeren liker designet på CV kontra Dali...? :wink:

Hehe.....tja...dvs, der har hun ikke noe valg! Senest i dag kommenterte jeg at hun hadde kjøpt nye klær igjen fordi hun skulle ut. (Bursdagsfest).
    Jeg sa vi gutta hadde samme tendens, vi blir lei av det vi har og må ha nytt! Så lenge det ikke går utover økonomien gjør jeg som jeg vil ang. høyttalere!

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg skulle kjøpe meg høytalere hadde jeg i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg et par VF-12, men da jeg fikk høre de fant jeg fort ut at dette var høytalere som kom til å være morsome å har en uke for så å være dritt lei av de. Hold deg til Daliene :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe en diger CV-sub? Denne har jo tilmed et greit design.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kvittet meg nettopp med Daliene mine, er jo ikke spesiellt bra lyd i dem (mangel på nedre bass og mellomtone). Høyttalere skal jo ha litt liv over seg, men der ryker Blue ut. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd meg på et salg (men ikke akkurat nå, altfor mye blue tilsalgs som er pressa i pris). Så ville jeg ventet på et godt tilbud på noen høyttalere som faller i smak, men CV.. er vel ikke det beste kanskje? :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krever ikKe CV mye forsterker også da? Store elementer vet du.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL: Jo, men de spiller i 8 Ohm, ikke 4 Ohm! Har litt og si det og! Dessuten, med 3X 6.5" tilsvarer jo sånn ca. 12" pr høyttaler! Kjøper jeg den på 10" så vil forsterkeren yte mer! Har tenkt på den CV sub´en, men jeg må jo selge noe for å kjøpe den, og kan liksom ikke bare ha en sub og ikke noe i front! Hadde jeg hatt 3000 kr hadde jeg kjøpt den tvert. Min far har meldt interesser over Dali´ene mine. Han vil gjerne ha senter og. Har sagt 3500 kr for Dali 6006. (Nice price til fatters). Senteren går for 1500 kr. På den måten får jeg kjøpt meg CV CVCS10 og vil sitte igjen med 500 kr i pluss. (Nye kabler?).

Vet at CV ikke spiller så "pent", men til hjemmekinobruk mener jeg de bør være ypperlig! Dali´ene spiller dessuten ikke like høyt! Savner det og virkelig grise på når jeg ser film alene (samboer bare klager på volum uansett!) Av musikk går det stort sett i trance, house, rap, jazz hardrock o.l.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Jeg kvittet meg nettopp med Daliene mine, er jo ikke spesiellt bra lyd i dem (mangel på nedre bass og mellomtone). Høyttalere skal jo ha litt liv over seg, men der ryker Blue ut. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd meg på et salg (men ikke akkurat nå, altfor mye blue tilsalgs som er pressa i pris). Så ville jeg ventet på et godt tilbud på noen høyttalere som faller i smak, men CV.. er vel ikke det beste kanskje? :wink:
    Hold deg til Dali og trykk på "Loudness"!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...tror faktisk jeg ikke har noen loudnessknapp på min NAD T742 (wonder why....).

Har fått et innfall til da...fatters har Dali 400. Ni år gamle men ekstremt bra tatt vare på. Garantert ikke spilt hardt og kun rock på de. Hvordan er disse i forhold til Dali Blue? Ha kun hørt de hos han. De spiller bra. Har 2 6.5" basser/mellomtoner. Han var klar for å bytte med meg mot at jeg får litt mellom. Problemet er bare om de passer inn med resten av Blue serie. Klangmessig altså. Disse vil nok også være lettere å drive da det er et 6.5" element mindre. Bedre med bedre kontroll over 2X 6.5" enn dårlig kontroll over 3X 6.5" ....Vet ikke helt jeg. Tenkte jeg skulle ned på klubben og høre på CV i morgen. Har på følelsen at jeg blir skuffa. Er jo så vant til Dali lyden...Hmmm....noen her som vet hva Dali 400 kostet i sin tid? Fatter husker ikke. Han tror rundt 5 - 6000 kr i 1996 eller rundt der. Har de fått bra kritikk osv? Blir elementene "slappe" etter ni år?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Da blir det kanskje CERWIN-VEGA CLSC-10 da? Synes de virker litt for PA i forhold til VF serien? Hvis du klikker på min hjemmekino linken under her, ser du at stua ikke akkurat er stor! Blir det ikke litt overkill med horn da? Tenkte jeg skulle ned på klubben i Drammen til uka og høre på de! Tenkte også å bytte ut bakhøyttalerne og senter. Er jo to stk 6.5" mellomtoner/basser på senteren jo! Synes den senteren jeg har nå er puslete (2 stk 5").
    Blir ikke overkill, en kamerat av meg har clsc-10 i sin leilighet, og den er ikke så veldig stor. Men de fyller hele leiligheten med lyd, og til 3k er de veldig mye til prisen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...Cerwin leder litt på voten dere! :lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ærlig si at jeg elsker mine CLSC 12, har mange kompiser som sier cw, er dritt, cw er det værste på markedet, osv. men jeg driter i det for ingen av de har hørt høytalerne mine, og jeg er VELDIG fornøyd men mine greit de er ikke laget for og sitte helt alene i en stol og høre på f.eks. pink floyd, men de er laget for house, techo og såkallt "neger musikk" osv. rett å slett party høytalere, river gådt med en god forstærker, så mitt råd er og gå tilbake til cw hvis du vil ha noe som trøkker :lol:

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har lyst på Cerwin vega igjen..

Du kan trygt kjøpe cv igjen
    Jeg kunne faktisk ha tenkt meg et kjellerprosjekt med cv-oppsett... funker meget bra til disco, tekno, house osv... men IKKE på Kari Bremnes!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Jeg har lyst på Cerwin vega igjen..

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Digital Drive
    Du kan trygt kjøpe cv igjen
    Jeg kunne faktisk ha tenkt meg et kjellerprosjekt med cv-oppsett... funker meget bra til disco, tekno, house osv... men IKKE på Kari Bremnes!
    HELT enig :lol: haha kari bremnes, fikk flashback til team antonsen nå :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin-Vega er knall til sitt bruk og spiller house, techo, party musikk osv bra. Har hatt en del C-V blant annet LS-10 og LS-15.
    Har en Nad 218 ståendes, denne skal jeg kjøpe et par med C-V til til sommeren, og ha som "party" anlegg. Hifi klubben har som regel både dali 6006 og komplett C-V sortement inne, ta deg en tur og sammenlign daliene mot de aktuelle C-V gøyttalerene. Der har de jo og Nad t743 så du får rett forsterler på de.

Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og det fine med å kjøpe Cerwin Vega er at du slipper å kjøpe dem ny siden de har sluttet å lage kvalitetshøytalere!! Classic serien til CV er bare trist. Nei let etter litt eldre modeller så får man ikke bare glede av å spille på dem, men også noe å se på :?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •