Jeg har lyst på Cerwin Vega igjen...(Har Dali nå...) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei nå må du slutte, classic serien er jo NYDELIG, husker ikke hvor jeg hørte/leste det, tror det var på forumet, men dær hadde vist CW sakt at classic serien var de beste de hadde laget noen gang.
    om det stemmer vet jeg ikke, men jeg er nå iallefall VELDIG fornøyd med mine høytalere

Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har vi forskjellig smak du og jeg. Jeg har hatt CV siden 92 (AT100-1215-1215mk2,DC15) og jeg gledet meg stort da jeg hørte at CV hadde skiftet eiere og skulle gå tilbake og lage høytalere med stil. Så skuffet jeg ble. Høytalere som er laget i kina,med plastfront og stålgitter. Kabinettene er så lette at hvis katta støtter seg på dem så velter de. Da kan jeg likegjerne kjøpe meg proffserien fra CV.(Ljudia)De synes jeg faktisk er ett penere stuamøbel(uff)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble kjempeskuffa over classic første gangen jeg og. Men så kom så si åpenbaringen, Classic krever sinnsykt med krefter (iforhold til eldre serier) . clcs 215 på NAD 218?! da må det iallefall 2stk til. Hifiklubben har ikke noe som passer skikkelig til de.(med mindre de drar frem classè forsterkerene sine ). Har hørt på Classic 215 med Carver xI 2600(som faktisk er en meget fin forsterker, også lydmessig oppi toppen), da skal jeg si det ble liv i de. Men sitter du med 1x NAD 218, eller enda værre 208, så funker det dårlig på toppmodellen her. Classic 12 derimot, den funker kjempefint på NAD 372 til 6000kr. Classic 15 må ha mere futt NAD 372 og 272 eller noe. Og Classe krever veldig lang innspillingstid, det suger litt, det har jeg ikke opplevd på foregående modeller . Men slik det er .

Til sommern kommer jo CV med høyttalere for de "over 30", dvs høyttalere som skal låte fint, om ikke trykke så veldig som f.eks classic. Er jo en tidligere ansatt i Revel som skal mekke den (det var vistnok samme dude som designa classic). Blir iallefall spennende.

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har lyst på Cerwin vega igjen.. (har Dali nå )

Kari Bremnes ja... hehe... fy flate så morsomt det var med den parodien de hadde på navnet og nord-norge.. helmaks!!! Men dette funker altså ikke cv på!!! Men funker på mye annet..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan jeg kjøpe diskanter til mine DC15 høytalere.. begge 2 er sprengt. Trenger sårt nye.. noen som kan hjelpe?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hør med folka på www.soundpressure.no du.. jeg har et par cerwin vega classic 10 tommere vil si at jeg er meget fornøyd med de.. liker mye bedre lyden på de enn på de andre cerwin høytalerne jeg har hatt\hørt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg da kjøpe inn cerwin diskanter? eller er d noe som er råere som passer inn? Skal høre med soundpressure..

takker!!

Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lompe
    hvor kan jeg kjøpe diskanter til mine DC15 høytalere.. begge 2 er sprengt. Trenger sårt nye.. noen som kan hjelpe?
    Jeg bestilte ett par diskanter til dc serien igjennom Hi-fi klubben. Kom i oppkravspakke. ca 850kr inkl alt.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali vant! Har akkurat kommet hjem etter å ha byttet mine Dali 6006 med Dali 400. (Fatters gamle). Har avtalt at jeg får 1000 kr i mellom, men mener dere jeg kan få mer? Er tross alt fatters det er snakk om. Alder tatt i betraktning (ni år) kom vi fram til 1000 kr. De kostet omtrent det samme da de var nye begge to. Dali 6006 kjøpte jeg i 2003. Altså 7 års forskjell. Kan sikkert kreve han for mer etterhvert! Hva mener dere? Skal bli spennende å teste i morgen for og se om forsterkeren min driver 2 6.5" bedre enn 3 stk! Skulle bli litt mer kontroll skulle jeg mene. Har også bestilt ny DVD spiller. Ble en Tangent D-400 som har progressive scan, konponent, kompsitt, s-video, scart, 5.1 RCA ut samt VGA ut! Har nemlig en 10 m lang VGA kabel ubrukt her! (Har ikke HTPC).

EDIT: Dali 400 har kabinett av MDF!! Veier 24 kg mot Dali 6006 sine 18 kg! Litt og si dette og!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på internett, det er noen som selger Dali 400 for 4000 og sånn og når de er 9 år. Jeg tror ikke du skal presse mer ut av faren din nei Gratulerer med "nye" Høytalere forresten

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •