Beste høytalere i opptil 7000,-? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Proson spiller ikke varmt men det var nå så.
    Jeg synes at Audio Pro Black Diamond spiller virkelig bra, de er jo også kåret til årets høytaler i budsjettklasse.
    Vet ikke hva jeg skal anbefale av forsterker, her er det så mange forskjellige meninger, jeg liker godt Harman Kardon, men se hva de andre sier, Black Diamond er ihvertfall supre høytalere

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker også Black Diamond godt, men har forsåvidt aldri hørt Patos.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen opptil rundt 7k, vil jeg gjerne få slå et slag for QLN 604MKII. Koster vel 7,5k, men litt pruting er mulig hos HFCK. Disse spiller utrolig bra til prisen, god og fet bass, og gjør seg sikkert godt til både musikk og kino.

Ellers er jo Audio Pro Black Diamond V2 gode høytalere under 7k. Ikke så mye bass, men en veldig god diskant og mellomtone. Dessuten er de pene å se på, også litt slankere i formen enn bl.a. QLN......

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god og fet bass
    Det er vel det eneste også

Har hørt disse på H/K-utstyr. Kan ikke si jeg ble veldig imponert. Til hjemmekinoen er det nok bra pga. den overveldende bassen. Men til musikk føler jeg ikke at de spiller veldig nøytralt, heller motsatt. Mitt inntrykk er helt klart at det er bassen som står i fokus på disse høyttalerene. Litt for mye av det gode for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I prisklassen opptil rundt 7k, vil jeg gjerne få slå et slag for QLN 604MKII. Koster vel 7,5k, men litt pruting er mulig hos HFCK. Disse spiller utrolig bra til prisen, god og fet bass, og gjør seg sikkert godt til både musikk og kino.

Ellers er jo Audio Pro Black Diamond V2 gode høytalere under 7k. Ikke så mye bass, men en veldig god diskant og mellomtone. Dessuten er de pene å se på, også litt slankere i formen enn bl.a. QLN......

Kjekt å se en Liverpool-supporter her. Lykke til i sesongavslutningen Håper virkelig det blir Champions League neste år....

Ellers ser det ut som om det blir System Audio(tilsvarende 1250 el. 70)på meg. Sammen med Primare I21 forsterker+cd-settet. Et annen mulighet hadde vært Audio Pro Black Diamond V2, men de har jeg ikke mulighet til å få høre nærmere på siden jeg bor såå usentralt til(Mo i Rana). Et annet drømmeanlegg jeg vil sjekke ut en gang, er forsterkersettet Doxa 70 Signature og Doxa 012 sammen med Royd the Dublet el. Sonus Faber Concerto. Det skal visstnok være "perfect match". Må innrømme at jeg bare har jeg bare lest testen på Hifisentralen.com, men det var nok for å fange min oppmerksomhet :lol:

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    god og fet bass
    Det er vel det eneste også

Har hørt disse på H/K-utstyr. Kan ikke si jeg ble veldig imponert. Til hjemmekinoen er det nok bra pga. den overveldende bassen. Men til musikk føler jeg ikke at de spiller veldig nøytralt, heller motsatt. Mitt inntrykk er helt klart at det er bassen som står i fokus på disse høyttalerene. Litt for mye av det gode for min del.

Vær så snill å spare oss for slikt tullprat, kenti.

Enten er det noe galt med din hørsel, eller så var de satt fullstendig feil opp der du hørte de.

Jeg har jo som kjent testet de ut i forskjellige omgivelser med forskjellig utstyr, og ja, de er veldig bra til prisen.

Svenske hifi&musik testet høyttalerne med samsvarende konklusjon.

Det blir for mye blabla og for lite substans, kenti :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som personlig fan av B&W ville jeg anbefalt å høre på et par B&W DM603. En kamerat av meg har hatt disse i både stort og lite rom, og de spiller både rent og har plenty av trøkk til både fest, film og musikk. Nye koster de 7990,- (s3), men har sett dem på bruktsalg fra tid til annen, evt kan man jo alltids prøve å prute

Har hørt mest 80-talls og trance på dem, men vet også han storkoser seg med musikk som f.eks Coldplay, Keane etc på dem.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er ryddig å mene slik du gjør Kenti. Det du imidlertid ikke setter fingeren på som er verdt å nevne er at de har ingen store egentlige svakheter som påkaller seg mye oppmerksomhet. Det gjør dem også til lette å like.

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker mine PSB T45 jeg!