Smell i sub ved avslåing av receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smell i sub ved avslåing av receiver?

Hei,

Jeg har en Gale 3080 sub koblet til en Sony STR-DB780s Receiver via sub utgangen.

Når jeg slår av receiveren etter å ha sett film feks fra PC, så gir subben fra seg et høytt smell/knepp.
    Kanskje dette er vanlig hvis receiveren er stillt inn på et høyt volum når man trykker AV?

Det smeller også i subben når receiver står på og jeg slår av stekeviften på kjøkkenet.
    Det har sikkert noe å si at alt er på samme strøm kurs osv, men vil bare vite om det er
    skadelig at reciever smeller ved avslåing osv :?:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke skadelig så lenge det ikke høres ut som om subben bånner, at den får en kraftig frekvens som kjører elementet rett i bånn. Men da låter det ikke særlig pent!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden den reagerer på vifta på kjøkkenet også så er nok dette en grei løsning på problemet:
    http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301109&cks=SER . Den er dyr ja, men utrolig fin sak. Monster gir også pengene tilbake på utstyr opp til mange hundretusen kroner hvis det blir ødelagt pga overspenning. Monster krever da at den er koblet til en jordet kontakt. Selv har jeg modellen over:
    http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301108&cks=SER

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok vil altså "smellet" fra kjøkkenvifte forsvinne med et overspenningsvern?

Fordi Clas Ohlson har også dette til en finere pris. Er den like grei tro?

Automatswitch "master-slave" med innebygd overspenningsfilter, utmerket for deg som f.eks. har datamaskin. Tilslutt maskinen til master-uttaket og monitor, skriver, scanner m.m. til slave-uttaket. Når du slår på maskinen slås alt som er tilknyttet slave-uttaket på. "Ett trykk, alt ON/OFF". Sparer strøm og kan forhindre brann i apparater som ikke slås av. Utstyrt med 1 stk uttak (master) 5 stk uttak (slave) 3 stk teleuttak modular (1 stk inn/2 stk ut) 2 stk TV-uttak (1 inn/ 1 ut). Alle uttak har overspenningsvern. Belastning masteruttak 20-500W. Maks. effekt totalt 3680W. varenr 36-1065 pris kr 198.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •