B&W Matrix 805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W Matrix 805

Hei!

Jeg har en kompis som har etpar B&W Matrix 805 til salgs. (Tror jeg - bladde gjennom B&W sin nettside og Matrix 805 er de eneste jeg finner som ligner på hans.) Hva er en grei bruktpris for disse? Tror han ga 8000 for dem nye. De er trolig 7-8 år gamle eller eldre.

Noen som har prøvd disse som fronthøyttalere i hjemmekino? Jeg har fra før etpar Dali 18mkII gulvhøyttalere, men har liten plass og vil ha noen som kan henges på veggen ved siden av lerretet. Jeg regner selvsagt ikke med å få like kraftig lyd som fra gulvhøyttalerne, men den kraften får jeg ikke brukt så mye allikevel, da jeg bor i blokk m/naboer. Jeg har subwoofer i tillegg.

Så hva syns dere er en rimelig bruktpris?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett disse solgt for 2000,- Det synes jeg er billig for dette er en meget god høyttaler. 2-3k er vel en grei pris.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er nok ikke interessert i å selge dem for under 4000. Han har skikkelige stativer som sikkert koster etpar tusen nye, så da er vel ikke det noen upris?

Ikke det at jeg trenger stativene akkurat nå, siden jeg skal henge dem på veggen, men kan etterhvert bruke stativene på soverommet, eller hvis jeg ommøblerer. Høyttalerne låter tross alt best på stativer.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, hvordan er B&W DM602 S3 som koster 4200,- på HiFi-Klubben i forhold til Matrix 805? Noen som har hørt begge?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt begge.. iallefall ikke mot hverandre... Men 602s3 er en KJEMPE høyttaler.. men krever også sitt.. 50-80nad watt funker fett. NAD 352 eller 320bee er kjempe forsterkere på disse (helst 352 ). har du ikke store rommet som skal fylles med golyd, så er dette en knallstart. Kjøp med forsikring så er du sikra nye elementer 5år fremover

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hadde et frontoppsett med 805'er, og syntes det låt så meget bra; utrolig mye lyd :shock: fra en så små høyttalere, de var da også ratet høyt i Sterophile i sin tid... Jeg hadde forskjellige forsterkerkombinasjoner på dem, og de spilte vesentlig bedre jo mer effekt de fikk.

Har du nok forsterkereffekt, og i tillegg en god sub til de laveste frekvensene, er 805 Matrix et svært godt alternativ hvis du får dem for 2k pr stk i god stand. Tenk - komplett sett med 7 stk for 14k - helt sikkert en konge-lyd... 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •