Match for Blue Diamond V1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Festsjefen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Match for Blue Diamond V1?

Heisann!

Jeg har et par Audiopro Blue Diamond-V1 som jeg kjøpte for noen år siden som har gjort en god jobb i stua som Stereo høytalere.
    Men etter å ha blitt bitt av hjemmekinobasillen så vil jeg gjerne bruke de i den sammenhengen. Har investert i en Marantz SR7500 og tror kanskje det kan bli et lykkelig ekteskap. Men så skulle man jo hatt matchende senter og bakhøytalere. Det naturlige ville jo være Black Vector og Black Pearl V1. Men har ikke funnet noen som har disse inne, kun V2.

Nå lurer jeg på om V2 er vesentlig forskjellig i klang, eller om det er en grei match?
    Et annet alternativ er Image 22 som senter og Image 12 som bakhøytalere. Sparer jo noen tusenlapper i prisforskjell der.
    Noen formeninger om det er verdt de ekstra lappene på Vector/Pearl?
    Utgangspunktet er å finne de som matcher best fronthøytalerne i klang.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal visst være ganske stor forskjell på V.1 og V.2 utgavene, da både bass/mellomtone, og diskant er byttet til en ny og forbedret type.
    Hvor stor forskjell rent "klang" messig kan jeg ikke svare på da jeg ikke har hørt forskjellen.

Jeg har selv Black Diamond V.2, og er veldig fornøyd med det !

Kommer litt an på hvor prinsippfast du er mtp. like høytalere rundbaut. :wink:
    Jeg tror det nå er svært vanskelig å få tak i nye V.1 da dette er en utgått modell. Jeg vet at fyndbørsen hadde noen eksemplarer som de solgte for en slikk og ingenting, for et par uker siden, men det ser nå ut som om disse er forsvunnet fra sidene deres.
    Et godt alternativ til utbyggingen er jo å jakte ette pent brukte eksemplarer, og et godt utgangspunkt er jo her på AVtorget.
    Jeg har sett at det har vært en del brukte Black Diamond og Blue Diamond V.1 i det siste, og dette er hva som lå inne nå !

http://www.avforum.no/avtorget/showp...p?product=1455

Sikkert litt prutemonn også !
    Da kan du jo spare inn noen kroner og legge det i noe annet "fornuftig".

Uansett, Lykke til !

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kling og Klang :wink:
    Har sett annonsen på det paret du referer til ja. Synes kanskje det blir litt "overkill" med 4 stk Blue Diamond. Men men, 4 aktive sub'er kan jo bli trøkk det, eller kanskje mareritt resonansmessig :shock:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen kan jo justeres ned på høytalerne, kan de ikke ?!
    Du trenger ihvertfall ikke noen ekstra aktiv sub med det første nei ! :wink:
    Jeg kan godt tenke meg at det vil trykke bra, og det skal det jo i en kino !
    Bra hjemmeside foresten !
    Skal du legge ut noe her også ?

FA

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror vi kan droppe egen sub hadde jeg gått for det oppsettet

Uansett, så kan du som du sier skru ned volumet på sub'en.
    Men igjen da forsvinner jo litt av vitsen, og igjen litt overkill med 2 BD bak.
    (Spesiellt siden det ser ut som om det ikke er rom for prutningsmonn lenger, er kommet bud inn :cry: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •