Klipsch ???? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 78

Tråd: Klipsch ????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil tro du får mest for pengene ved å kjøpe noen MA monoblokker. Mener å huske at du får et par 600wattere for 13-14K. Jeg har ikke hørt lyden i de og vil derfor ikke kunne omtale meg om hvordan disse vil fungere, men ut fra hva jeg har lest så er det verdt å ta sjansen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    rotel 1090 var et godt kjøp før, når icepower forsterkerne var dyre. med de prisene man nå ser på disse, er ikke 1090 noe spesiellt gunstig kjøp lengre. Rotel skal dessuten slutte med produksjonen av 1090. Solgte selv min 1090 og gikk over til monoblokker med icepower. har ikke angret et sekund.
    Kommer Rotel med en erstatning for 1090 eller?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel kommer med mye nytt. stikkordet er digital forsterkning. ligger litt frem i tid det.(og en annen tråd)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selv prøve å vente til vinteren med å kjøpe høyttalere for da skal vist rf5 og rf7 oppgraderes så da kan man kansje få kupp priser på de :idea:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICEpower er et underselskap av Bang Olufsen på samme måte som Dolby Laboratorierne. Grunnleggeren heter Karsten Nielsen, som også er oppfinner av teknologien. Selskapet ble etablert i 1999.

Teknologien baserer seg først og fremst på å bruke switchende transistorer i utgangstrinnet for så å bruke en tidsbasert regulator for å regulere den nominelle utgangsspenningen. Selve bærebølgen ligger utenfor audiobandet og blir filtrert bort før høyttalerutgangene.

Det som er fordel med klasse D fremfor klasse AB og klasse A er først og fremst virkningsgraden. I tillegg vil man få den kontante strømresponsen i en klasse A-forsterker. Dette skyldes at man ikke får økt varmebelastning ved fasedreid last siden man hele tiden trekker strøm gjennom 100% åpne transistorer. Derfor øker heller ikke belastningen på strømforsyningen.

Sett at man konstruerer en klasse D-forsterker helt på grensen til hva transistorene kan klare. Da vil man selv ved 0 volt ut ha tilgang på så mye som 50% av den totale peakstrømen. På en tilsvarende klasse AB vil man bare ha tilgang på en liten del av strømen. Skal den levere 10A ved 0 Volt med en railspenning på 50 Volt skal halvparten av transistorene omsette 500W i varme. Dette kommer i tillegg til det høyttaleren trekker. På en normal klasse D snakker vi normalt om ca 15% tap i selve forsterkertrinnet. På en klasse AB snakker vi som regel om rundt 60% minst.

Det som er spesiellt med ICEpower sin variant er:
    De har en egen modulator som på mange måter skiller seg fra for eksempel TriPath og Bash. Det er en symetrisk modulator uten hvilenivå.
    Videre har de motkobling både før og etter selve utgangsfilteret. Det gjør at man kan redusere fasedreiningen og rense bort den siste støyen så godt som 100%.
    De nyeste variantene bruker SMPS strømforsyning. Den er også switchende og den er primærregulert. Derfor vil den være svært lett, kompakt og ha enormt høy dempningsfaktor ut mot sluttrinnet. Mye høyere enn trafoer med tilsvarende effekt.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestemt deg for en høytalerpakke til 40 000.- uten å ha hørt på de :?: :!: :?: :!: :shock:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    bestemt deg for en høytalerpakke til 40 000.- uten å ha hørt på de :?: :!: :?: :!: :shock:
    Hva ble det? Klipch-pakke?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen snickers-is. Men jeg tror ikke jeg gidder å vente til de oppgraderer. Jeg skal får en ganske grei pris i butikken også så det er like greit å kjøpe det nytt for meg. Siden jeg kjøper hele pakka så skulle de ordne en grei pris Nei G|zO jeg skal dra og høre på de snart, Jeg kjøper ikke høyttalere uten å høre på de. Så det er jo ikke helt sikkert a jeg skal ha de, men jeg reiner med at etter jeg har hørt på de så bestemer jeg meg for og kjøpe de

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen gode forslag til et sted jeg får billige rotel forsterkerer og effektforsterkerer????

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også har jeg lurt litt på og kjøpe meg en ny subwoofer og da har jeg sett litt på klipsch rsw15, men er det en utgått modell den står ikke i katalogen til klipsch det er bare rsw12 som står i katalogen?????? :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skulle gjort det samme som neon-king kjøpt meg en Rotel Rb-1090 og en rsp-1068???? Hadde det vert et fint par inntil klipsch høyttalerene????

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chaffter
    Også har jeg lurt litt på og kjøpe meg en ny subwoofer og da har jeg sett litt på klipsch rsw15, men er det en utgått modell den står ikke i katalogen til klipsch det er bare rsw12 som står i katalogen?????? :?:
    RSW-15 ble aldri eksportert til Europa som 230V modell. Kun RSW-12. Det er derfor den ikke står i katalogen. Vet at Audiocompaniet (Klipsch importøren) tok inn et stort parti med RSW-15 og bygde dem om til 230V. Den står på prislisten fra Audiocompaniet hvis du spør etter denne (veil. 26k).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da vet jeg det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor skal du handle og hvordan pris har du fått på pakka?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke si noe om det sorry For hvis alle fikk vite det så skal alle ha det til den prisen..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, vet folk lett får 10k rabatt på den pakka der....det er jo uten pruting så.... hva er prisen da? vet jo ikke hvor du har handla

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, vet folk lett får 10k rabatt på den pakka der....det er jo uten pruting så.... hva er prisen da? vet jo ikke hvor du har handla
    har hørt folk har fått over det bare på rf7 ene :shock:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chaffter
    Jeg har vært innom Klipsch sine forum flere ganger og har lagt merke til at RSW15 tydeligvis er en modell mange har problemer med. Innebygd forsterker dør, ting løsner under spilling (på sub'n altså). Dette bekrefter igrunn kun en negativ ting jeg har oppdaget med Klipsch. Byggekvaliteten er ikke alltid på topp. "The american way" betyr muligens at man er litt slurvete :x

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neon king :)
    hehe samme her

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neon king :)
    hehe samme her
    Det er nok rom for endel pruting ja. Hent tilbud fra flere slik at du danner deg et bilde på hvor mye de faktisk har å gå på.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •