Må Centeren være en Centerhøyttaler? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 83 av 83
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har det noe for seg å paralellkoble 2 sentere som er 8 ohm? Blir ikke det 4 ohm?

Jeg har lenge lurt på om Proson Reality 52 MK2, http://www.proson.se/hogtalare.php3?...itycenter52mk2 , kanskje er litt pinglete. Er den? I så fall vil jeg gjerne vite hva jeg bør plassere mellom 2 Proson Reality 63MK2.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Har det noe for seg å paralellkoble 2 sentere som er 8 ohm? Blir ikke det 4 ohm?
    Jo, 2x8 ohm paralellkoblet blir 4 ohm. Selv har jeg 2 PSB B25 som senterhøyttalere, de står riktignok under lerretet begge to. Siden de er 6 ohm ville resulatet av en paralellkobling blitt 3 ohm, noe som Yamahaen nok hadde protestert på. Derfor ble det seriekobling og 12 ohm. Foreløpig fungerer dette MEGET bra. Har nå satt senter til LARGE (samme som frontene) og subjektivt er lyden bedre nå enn med en stk. B25 foran, satt som SMALL.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer til å gå for 2 sentere ja. Om de begge blir nede eller ikke må jeg eksperimentere litt med.

Hvilket frekvensområde bør senter takle for å kunne settes til large? PSB B25 er jo tildels kraftige stativhøyttalere.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •