XTZ 99 W2MT vs. Audio Pro Black Diamond V.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W2MT vs. Audio Pro Black Diamond V.2

Har noen hørt disse høyttalerene?

Jeg er veldig skeptisk til at så billige høyttalere skal kunne match'e Audio Pro Black Diamond, men de sier at de gjør det da. :shock:

Høyttalerene er også testet av High Fidelity 1/2005 iflg. www.xtz.se.

Hvis de virkelig er så bra som de sier kan jeg spare masse penger jeg bruke på subwoofer eller bedre forsterker. Vil tro disse høyttalerene krever en strømsterk forsterker. Særlig hvis en etter opp 3 par i et 6.1 system.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt mye bra om disse høytalerne, men jeg har aldri hørt de selv.
    XTZ annonseres som "highend" høytalere, men her er det helt klart at man må ta saken med en stor klype salt.
    Det jeg helt klart tror er at dette er høytalere som man får svært mye igjen for pengene på, men uansett så er det viktig å være klar over at smaken er som baken......
    www.fyndborsen.se kan man handle rimelige høytalere fra XTZ, samt lese litt mer om de forskjellige typene.
    F.eks. http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=6044
    Jeg mener at jeg har sett noen her på forumet, eller på hjemmekino.no med disse høytalerne : http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=9904
    Kanskje du kan søke litt rundt, og spørre vedkommende ?
    Jeg har selv handlet mye fra fyndbørsen, og det har gått både raskt og smertefritt.
    Uansett ser jo høytalerne fra denne produsenten unektelig spennende ut !

Lykke til !

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de annonseres som HighEnd sier jo lite.
    Ta en titt på QXL og se der, der selges det også høytaler som ikke er brukbare til mye annet enn opptenningsved under såkalte "High-End" rangering ifølge importør.
    Skumle saker da mange detter rett ned på limpinen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg stoppet opp og kikket var at High Fidelity faktisk hadde testet disse. Er ikke det et anerkjent blad som har holdt på lenge?

FallenA: Når du handler på fyndborsen.se, bestiller du da til feks. poste restante Strømstad? Ser at de er billige både på RX-V 1500 og Black Diamond!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor du nær svenskegrensen er det nok greit å bestille poste restante Strømstad eller Tøckfors. når det gjelder Tøcksfors, skulle jeg få min Yamaha RXV1500 levert til Tøcksfors, men måtte hente pakken på posten i Årjäng 3 mil lenger bort fra Tøckfors.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Grunnen til at jeg stoppet opp og kikket var at High Fidelity faktisk hadde testet disse. Er ikke det et anerkjent blad som har holdt på lenge?

FallenA: Når du handler på fyndborsen.se, bestiller du da til feks. poste restante Strømstad? Ser at de er billige både på RX-V 1500 og Black Diamond!
    Nei, jeg må reise et godt stykke, og orket ikke dette styret.
    Jeg bestillte og fikk alt sentd hjem på døra. Selv om transportkostnadene var litt stive sparte jeg fremdeles noen kroner.
    Når du handler der og betaler med kort, trekkes Svensk MVA fra beløpet.
    Det var ingen toll og andre avgifter.
    Transportselskapet fortoller og ordner alt, og du får en giro i postkassen på Norsk MVA (et par uker etter leveransen),(altså betaler du bare MVA en gang).
    Dersom du velger post restante løsningen ilegges du Svensk MVA, og slipper Norsk MVA, noen få kroner i forskjell, og dersom du bor nærme så sparer du alt i alt noen kroner på dette, men i den store sammenhangen ikke så veldig mye.
    Jeg synes at transport, med levering på døra var værdt pengene, og sparte fremdeles noen kroner i forhold til Norske priser.
    Det eneste du må tenke på er at det da er produktenes garanti, og Sveriges kjøpslov som gjelder, og den er ikke like gunstig som i Norge, men uansett er Fyndbørsen absolutt å anbefale, og virker svært seriøse !

Lykke til !

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor heldigvis ikke langt unna Sverige. Jeg regnet ut at evt pakke fra fyndborsen hadde blitt på nærmere 170 kilo :shock: , så det hadde blitt dyr porto tror jeg.

Hvis XTZ 99 W2MT er så gode som de sier i High Fidelity har jeg råd til 3 par av dem + en Yamaha RX-V2500. Kommer på under Nkr. 18000,-

Dessuten kan jeg fylle opp bilen med kyllingvinger jeg kan knaske på mens jeg prøvekjører anlegget! :lol:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at XTZ høytalerene kan bli en positiv overaskelse, blir spennende å få vite resultatet ihverfall.
    Ikke dumt å hente i Sverige, og slå turen sammen med en "Shoppingtur" etter kyllingvinger heller.
    Du får holde oss orientert !

FA

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Dessuten kan jeg fylle opp bilen med kyllingvinger jeg kan knaske på mens jeg prøvekjører anlegget! :lol:
    Noe sier meg at fjernkontrollene dine er skikkelig ekle

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Mulig jeg bør passe litt bedre på fjernkontrollene mine.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt har jeg lært en del på svenske forum. Anbefaler dere å ta en titt på denne lenken:
    http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...mp;searchtime=

Litt oppsumering av det jeg har lest:
    Diskanten til XTZ 99 er av en rimlig type, men den spiller bra. Til og med high end folka har vært til dels imponerte.

Mellomtonen har fått litt pepper av de som er vant til high end lyd fra langt dyrere høyttalere. Det er visst en oppfatning om at det er mellomtonen som er det svakeste ved høyttaleren hvis en absolutt må kritisere. Mange synes dette er tull og at mellomtonen er mere enn grei nok.

Bass-elementene og bånddiskanten er visstnok de samme som i Proson og Audio Pro. Dermed er det ikke unaturlig å sammenligne høyttalerene med Proson 63/62 MK2 eller Black Diamond V.2.

Finishen har også fått litt pepper. De som har åpnet høyttaleren rapporterer om litt "billige" loddinger/kabelsko, men nå skal en jo ikke åpne høyttalerene med mindre en har noe vettugt der å gjøre. Dette er ikke en veldig påkostet høyttaler, så særlig finishen kan bære et preg av dette. Jeg tror særlig de som bygger egne høyttalere er litt pirkete, og at finishen er helt OK.

Ellers går debatten i Sverige stort sett på syting om hvor vidt XTZ er bedre enn høyttalere til 10000-12000. Min personlige mening er at fyndborsen.se tar seg munnen vel full med superlativer og at High Fidelity ikke er noe bedre. Jeg tror XTC 99 W2MT er en høyttaler som fint kan konkurrere med høyttalere inntil ca 6-8000. Det er jo ikke dårlig med tanke på at den koster S.kr 3 695,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg mener de låter bra jeg!!!!!