Noe vi har i vente fra Klipsch! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har de i det heletatt kommet da?

Edit: De er egentlig ganske stilige.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har nå kommet, dem er i Synergy serien!
    Men hovedvekta i Norge er vel lagt på Reference serien!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vel typisk det, att de ikke er tilgjengelige i Norge. :? Nåja, jeg har nå ikke penger til å kjøpe noe nå alikevell... :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasepluggen er der for å hindre kompressjon mellom selve støvhetta og polstykket. Det sitter da fast i magnetens polstykke, og er i praksis en forlengelse av dette. Dersom man ikke bruker faseplugg er ofte løsningen å ventilere polstykket for å hindre denne kompressjonen.

For å få til best mulige egenskaper uten støvhette ble geverkuleformede faseplugger sett på som beste løsning. Imidlertid strides de lærde om hvorvidt det er bedre med andre fassonger. Audio Physic, Lowther og Eton har klassiske eksempler på andre løsninger her. (Audio Physic sin variant produseres også Seas.) Snakker vi elementer med støvhette er det noen ulike varianter som hersker:
    Dome, invertert dome, flat, "fake-faseplugg" og spiss avslutning med rett akkustisk vinkel. Sistnevnte brukes av Vifa i de nye XT-elementene, av Visaton (i en kjent 10cm aluminiums mellomtone) og av Jordan. Disse er viden kjent for å være blant det ypperste på mellomtone. Det hersker stort sett enighet om at støvhetta bør være så lett som mulig, og at de bør ha så liten diameter som mulig. Imidlertid er det diskusjoner om formen. En dome støvhette er den som gir mest plass til komponenter for å redusere induksjon og kontrollere magnetfeltet, samt tillate lang slaglengde. Her vil en invertert dome gi litt mer problemer med bevegelsen, men kanskje enda et hakk bedre på de øverste frekvensene, spesiellt ved store spolediametre. En flat støvhette vil som regel flekse kraftig ved høye frekvenser så de er svært lite ideell. Utelukkende elementer med minst mulig støvhette gir best spredning, samt klart lavere forvrengning i de øverste frekvensene.

Søker man på markedet for kvalitetselementer er det ikke ett eneste element meg bekjent som bruker en lang "faseplugg" som ikke er ekte. Det er lett å se da den ekte fasepluggen ikke har den lille kanten rundt (mot membranet) der den er limt fast til membranet.

Ulempene er ikke veldig store, men det kan komplisere elementets øvre mellomtone. Argumentet om spredning ble også brukt om D-S-T sine ringradiatorer, men de sprer altså vesentlig dårligere enn de aller fleste soft domer. Siden MA tidligere brukte blant Seas L14 og L17-basser med faseplugger kan det godt være at de har ønsket å bevare det samme imaget etter at de sluttet å bruke Seas sine elementer.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    fasepluggene er nok falske, pga størrelsen....
    aldri sett et 10" (eller 8?) toms element med ekte faseplugg heller, eller falsk for den del. ..tunge tror jeg ikke de er. tynt coatet aluminium elns. man kan da skjære de av viss man tror de er uheldig for lyden
    Seas har faseplugg på elementer fra 4" opp til 10" disse er i tykk plast eller solid kobber. Skjær i den du!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok ingen problem...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har jo alltids skjærebrenner

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos 402 med andre bruker elementer med ekte faseplugg..

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem så flotte ut:-) noen som vet noe mere om dem????????????? pris etc:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Joda, du får fatt i klipsch synergy serie i norge, musik magazinet og sony senteret i bergen tar dem iallfall inn. Mener dere virkelig at dette er den nye reference serien?

Den plastfronten ser jo billig ut, det kan dere ikke si noe på vel? Men jeg ser det er samme type diskant i denne som det sitter å rf7 og rc7, så det er jo ikke utelukkende at det er nye reference. Er litt skeptisk til de elementene der.....

Kjekt å se at de har gjort noe med føttene på dem også, syntes de er litt billig dem som er på dem nå. Håper også at de har tatt den indre avstivningen og resonanser litt mer på alvor i de nye modellene. Det kan jo se slik ut siden de nå bruker et "matrix" liknende kabinett. Ellers så gjenstår det vel bare å se nr dem kommer og hvordan de yter? Noen som vet hvor store elementer det kommer i disse?

KML

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musik magazinet har tatt dem inn mener jeg. De har dem i utstillingen nå. Er like greit å styre unna, de virket veldig billig! og indre avstivning og slik var åpenbart ikke tatt særlig alvorlig. Fikk desverre ingen demo på dem da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heller ikke så mye ekte treverk i nåveærende rf-7, muliggens et tynt lag utenpå, men ikke mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne, så syntes jeg denne hadde et ganske kult design. Men jeg går først for lyd kvalitet også vurderer jeg designet etterpå.

Å etter hva jeg "tror" så spiller nok ikke denne noe bedre en RF7!
    Men det er mange som tenker mest på designet, å denne er sikkert ingen dårlig høyttalere i forhold til RF7. Så tror de fleste kommer til og kjøpe denne ovenfor RF7 fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes denne virker veldig billig i forhold til rf-7 (sett bort i fra finishen). Det gjenstår seff å se og høre åssen de ser ut og låter, men om de er dårligere, like god, bedre enn rf7 er veldig vanskelig å si. Har de gjort no med egenresonanser, avstivning etc så kan de nok være bedre. Om folk kjøper disse foran rf7 er nok ikke så rart hvis det er den nye rf serien. Men slik jeg oppfatter det så er mer individuell smak som teller.

Og det er klart lyden kommer før design.....

Er litt skeptisk til de elementene som står i den, men dem kan vi vel ikke dømme vi får en prøvelytt. Syntes den ble veldig glorete.......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjøl så er jeg litt skeptisk på de basserene, men har også en litten tanke om at det skjuler seg noe rått med de

Og at folk plukker etter lyd er jo helt klart. Men det er "mange" som plukker mest etter design også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjenstår å se åssen de yter. At mange plukker etter design er jo kjent, men om disse stiller så høyt , er vel en annen sak. Jeg hadde ikke valgt disse itufra design, men igjen dette er smakssak

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Rf3-11

Hvordan er disse høytalerne og i hvilken prisklasse?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo spennende ut de, hadde vært morsomt å høre de