Hjelp til valg av nye bakhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av nye bakhøyttalere

Har et høyttalersett bestående av Dali 5005 front, C1000 center og Paradigm Atom v.2 bak samt en PSB SubSonic 7i subwoofer. Paradigmene skal nå benyttes til musikk i et annet rom og jeg er derfor på jakt etter nye bakhøyttalere. Først tenkte jeg på å komplettere Blue serien til Dali med R1000, men høyttalerne har etter hvert blitt det svakeste leddet i annlegget og jeg vurderer derfor å benytte muligheten til å oppgradere høyttalerserien min :roll:

Har foreløpig snust litt på JBL E10 fra Northridge serien samt JMlab sin Chorus SR700. Er det noen som har erfaringer med noen av disse modellene, eventuelt har forslag til andre modeller jeg bør titte nærmere på? Sitter helt inntil bakveggen, så vegghøyttalere er helt klart å foretrekke. Er også tilhenger av å ha samme merke hele veien rundt, så ytelsen til resten av høyttalerne i serien vil også bli en faktor etter hvert. Maks pris er rundt 3000 kr

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å vente litt for å kunne gå litt opp i pris? Da kan du flytte 5005'ene bak og kjøre et par 6006 eller til og med 8008 i front og på den måten få oppgradert to tøyttalersett istedenfor ett. Da får du også kjørt samme serien (Dali Blå) rundt hele.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg egentlig ikke tenkt på, men det høres jo ut som et bra alternativ. Nå har det seg imidlertid slik at jeg er nokså manko på plass, så bakhøyttalerne må henge på veggen. Vurderer som sagt også å bytte ut Blue serien litt etter hvert, men er usikker på når dette vil/kan skje. Derfor er jeg også villig til å vike fra "one brand" policyen min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •