Hva anbefaler dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Wicked sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva anbefaler dere?

Som nevnt i et tidligere tilfelle har jeg skaffet meg 2stk Rotel RB-991 (2x200w8ohm)

jeg har vert å sett meg ut følgende høytalerpark:
    B&W*DM604 S3*Fronthøyttalere
    B&W*LCR60 S3*Senterhøyttaler
    B&W*DS6 S3*Bakhøyttalere

Bør jeg bruke ene RB991 til frontsettet og den andre til de bak. for så å skaffe meg en eff.forsterker til for å ha på senter. (?) det er første gang jeg bygger et surroundanlegg av denne typen, siden det jeg hadde før var en sån reciversak med utganger og terinaler i flust og kav.

Hva mer (lydmessig) trenger jeg for å få dette til å bli bra uten at det blir altfor dyrt?

MVH

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke som forforsterker da? En dedikert surroundpre eller en receiver med effekt?

Hvis du skal bruke førstnevnte ville jeg brukt effekten foran og bak til å begynne med, og skaffet meg en effektforsterker til centeren etterhvert.

Skal du bruke en receiver ville jeg gjort det samme, og brukt effekteren i receiveren til centeren.

Skal du ha 604 ville jeg gått opp til LCR600. LCR60 blir for pinglete sammen med 604.
    Hvis du synes det blir for dyrt å gå opp til LCR600, venter du heller med centeren. Er bedre å gå for noe skikkelig med en gang. Ikke noe ødelegger lyden så mye i en hjemmekino enn en dårlig (her: les: for liten) center.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv heller å få tak i en RB-993 og selg den ene 991. Da har du alle de fem kanalene du trenger. Det dukker stadig vekk opp 993 på bruktmarkedet, men du må være kjapp, for de blir som regel solgt med en gang. Min ble solgt før jeg rakk å avertere den. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •