SVS: "Markedsundersøkelse" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får håpe den fungerer bedre i ditt rom enn hva den gjorde i mitt. Jeg tror så absolutt at denne subben har potensiale. Flageborg sa til meg at han aldri hadde hørt denne subben gjøre en så dårlig jobb som det den gjorde hos meg, så det er bare å krysse fingrene

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Får håpe den fungerer bedre i ditt rom enn hva den gjorde i mitt. Jeg tror så absolutt at denne subben har potensiale. Flageborg sa til meg at han aldri hadde hørt denne subben gjøre en så dårlig jobb som det den gjorde hos meg, så det er bare å krysse fingrene
    Kom dere fram til noen konklusjon på hvorfor?
    Dårlig romstøtte?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Skulle hatt en frivillig "SVS-guru" som kunne dra rundt til alle som kjøper seg SVS og se til at suben gir sitt beste i hvert enkelt rom. :lol:

Tok lang tid og mye eksperimentering før jeg fant en god plassering i mitt rom, og enda tror jeg at jeg har litt å gå på.

Hadde jeg bare satt den i første og beste hjørne, og latt den stå der, ville jeg nok ha vært skuffet over min erfaring med SVS.

Før jeg kjøpte suben, trodde jeg det bare var å sette den i et hjørne og den ville spille rått og 'flatt'(hadde lest det), men slik var det ikke i praksis. Hos noen er det nok det - kanskje tilogmed de fleste, men så er det nok også enkelte rom som er vanskeligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dag: Først og fremst så må jeg si at en "MÅ" ikke ha to tuber for å få bra med basstrykk. For å nå opp på deres "cowboy-måling" så må en nok det, ja, men det er jo ikke det som er enhver sub-eiers drøm heller (selv om det nesten skulle tro det på den tråden... :wink: )

Hi-Fil: Enig med deg om å forsøke å oppveie inntrykkene med å trekke frem det negative. Selv har jeg gjort dette, og forsøker etter beste evne å være saklig i det en kommer med. For alt er nemlig ikke rosenrødt med SVS heller.......

Men en får mye for pengene når en importerer selv og slipper påslag etter påslag.....

I mitt kino-system er en 25-31 PCPlus-tube mer enn nok til å skremme naboer og kone ned en etasje. Har stemt "som forventet" fordi jeg hadde fått en demo på dem tidligere, så jeg visste hva jeg gikk til. Men at den skulle være så vanskelig å få integrert til musikk kom som en negativ overraskelse. Men tross alt, dette er filmsubber i mine ører, det er der jeg trenger trykket.

Til musikk blir jeg sliten av å spille tresifret db, og er ikke i nærheten av dette når det skal nytes musikk i to kanaler. Da er det nesten bedre med to gode fronter.....
    Anfield, jeg sier absolutt ikke at man må ha to tuber, det jeg sa var følgende:
    "skal man ha tuber bør man ha 2 stk, eller et relativt lite rom og en single tube. "
    Prøv å se bedre etter neste gang
    Jeg vurderer faktisk å selge en av tubene fordi en er nok i mitt lille 20 kvm`s rom.

OK?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dag: Først og fremst så må jeg si at en "MÅ" ikke ha to tuber for å få bra med basstrykk. For å nå opp på deres "cowboy-måling" så må en nok det, ja, men det er jo ikke det som er enhver sub-eiers drøm heller (selv om det nesten skulle tro det på den tråden... :wink: )

Hi-Fil: Enig med deg om å forsøke å oppveie inntrykkene med å trekke frem det negative. Selv har jeg gjort dette, og forsøker etter beste evne å være saklig i det en kommer med. For alt er nemlig ikke rosenrødt med SVS heller.......

Men en får mye for pengene når en importerer selv og slipper påslag etter påslag.....

I mitt kino-system er en 25-31 PCPlus-tube mer enn nok til å skremme naboer og kone ned en etasje. Har stemt "som forventet" fordi jeg hadde fått en demo på dem tidligere, så jeg visste hva jeg gikk til. Men at den skulle være så vanskelig å få integrert til musikk kom som en negativ overraskelse. Men tross alt, dette er filmsubber i mine ører, det er der jeg trenger trykket.

Til musikk blir jeg sliten av å spille tresifret db, og er ikke i nærheten av dette når det skal nytes musikk i to kanaler. Da er det nesten bedre med to gode fronter.....
    Anfield, jeg sier absolutt ikke at man må ha to tuber, det jeg sa var følgende:
    "skal man ha tuber bør man ha 2 stk, eller et relativt lite rom og en single tube. "
    Prøv å se bedre etter neste gang
    Jeg vurderer faktisk å selge en av tubene fordi en er nok i mitt lille 20 kvm`s rom.

OK?
    .....da går det nok ikke lenge før det står 2 stk. PC-Ultra der skal du se

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har et rom på ca. 11kvm og en fungerte ikke bra i heletatt... NULL fysisk trøkk. Så det holder ikke med at rommet er lite. Tror det kan ha noe med at tre av fire vegger er betong. Men det fungerte uansett veldig bra med Klipsch RSW-12, så jeg gleder meg til å få den kassa fra SVS jeg har bestilt å se hvordan den vil fungere.

Så det er ingen tvil om at rommet har noe og si for hvordan en sub kan prestere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch,

kom hjem til meg i kvled eller i morgen kveld så kan du få høre tuber som NÅ VIRKELIG FUNKER SINNSYKT!!!

Og en PB12Ultra/2 som ER LIKE SYKT BRA!

Hadde noen demoer igår og nå sitter det som ei kula altså 8)

Har også Pass Labs X250 og McIntosh MC352 på test :wink:

Dag

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha demokveld igjen Dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona er i Obersdorf til lørdag, så det er bare å ta seg en tur

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kommer, og i dag eller fredag? Skal se på ny bil i dag ser du.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og en kamerat komme fredag 17.30, kom du og så får du demo på PB12Ultra/2 før Gorm henter den.

Dag

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag, husk å sende med Gorm xlr overgangene mine :wink: De ble visst glemt igjen på baksiden av den billige pingleforsterkeren som sto der
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Klipsch og en kamerat komme fredag 17.30, kom du og så får du demo på PB12Ultra/2 før Gorm henter den.

Dag
    Da kommer jeg en tur da jeg, hvis det er greit. Har nummeret ditt, så jeg ringer for addresse og slikt før jeg kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Tja, jeg har et rom på ca. 11kvm og en fungerte ikke bra i heletatt... NULL fysisk trøkk. Så det holder ikke med at rommet er lite. Tror det kan ha noe med at tre av fire vegger er betong. Men det fungerte uansett veldig bra med Klipsch RSW-12, så jeg gleder meg til å få den kassa fra SVS jeg har bestilt å se hvordan den vil fungere.

Så det er ingen tvil om at rommet har noe og si for hvordan en sub kan prestere.
    Hvilken SVS har du bestilt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Dag, husk å sende med Gorm xlr overgangene mine :wink: De ble visst glemt igjen på baksiden av den billige pingleforsterkeren som sto der
    Svensken stjal dem, du kan få penger av meg for dem.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolbytor skrev:
    Hvilken SVS har du bestilt?
    Jeg har i første omgang bestilt en PB12-ISD fordi jeg er nysjerrig på "price performance" på denne saken. Hvis det viser seg at denne fungerer ok, så kan det være at jeg prøver ut en av de andre boxene de har. Det er uansett gøy å teste litt forskjellig, og jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte akkurat RSW-12'en til Lassesen, men vurderer å prøve en SVS. Blir en PB12-Plus/2 eller Ultra/2 hvis jeg går for ny sub. Er nok Ultra'en som frister mest :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg kjøpte akkurat RSW-12'en til Lassesen, men vurderer å prøve en SVS. Blir en PB12-Plus/2 eller Ultra/2 hvis jeg går for ny sub. Er nok Ultra'en som frister mest :wink:
    Men som dem sier,
    det er ikke forskjellen mellom de to subbene en skal tenke på, det er andre produsenter som bør bekymre seg for forskjellen mellom det de produsere og SVS sine

Hah! Innlegg 800 - kommer seg kommer seg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at du skal overgå RSW-12, så må du nok opp på en PB12 Plus/2 eller en Ultra som du skriver. De vil nok gi deg mere bass til film, men de er visst ikke like bra på musikk ettersom jeg har hørt og lest.

Regner med at jeg kommer til og teste en av de to nevnte etterhvert jeg også Men fikk bare så lyst å se om de leverer så mye som de skryter på seg av den rimligste serien også :lol:

Uansett så finnes det jo Klipsch RSW-15, og skikkelig plassert og tunet så låter den sinnsykt bra :P

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Hah! Innlegg 800 - kommer seg kommer seg 8)
    Og nesten samtlige forbundet med SVS..... 8) På tide og bruke tiden på flere ting, Thlian?? 8) 8)

(Beklager, kunne ikke dy meg....... :wink: :wink: :wink: :wink: )

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •