SVS: "Markedsundersøkelse" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 85
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at "Forventningene var for høye" har 45% akkurat nå, men ingen har sagt noe i den retningen i innleggene hittil. Hadde jo vært geit å høre hva de som har svart dette synes også. Hvor store forventningene var, hva de hadde å sammenligne med, hva de ble skuffet over osv.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 8 SVS eiere som har kommentert i denne tråden, mens det er 22 som har stemt. Viste ikke at det var så mange SVS eiere her jeg. Mistenker vel at de tallene ikke stemmer helt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle så beviser det at misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften her i landet :?

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag skriver:
    Men man skal være klar over at tubene ikke spiller på samme fysiske måte som box-subbene, men de er supre på 20-50 hz.
    Bare lurer på fra hvilke box-subber dette gjelder? Er det allerede snakk om pb10-pb12isd, eller gjelder utsagnet først fra pb12-isd/2 og oppover i modellrekken?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder nok ikke PB10 i særlig grad, men fra PB12ISD vil jeg tro i forhold til det jeg leser, og definitivt fra PB12 ISD/2

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Box versus tube på de rimelige modellene.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger i egen mail til SVS
    Hi,

I'm going to buy a SVS but first I need your piece of advivce when it comes to which of the following SVS' having the best "Fun Factor" (i.e. best movie subwoofer). My room is 12 x 16 feet.

Alternative A: PCi 20-39

Alternative B: PB12-ISD
    Svaret fra SVS:

In that size room, either of those subs will be like being in the front seat of a roller coaster… with your eyes closed.

LOTS of fun ;^)

And they will perform very very much alike. I would probably pick the PCi for its slightly deeper response if you like the cylinder shape. Not all people do, so the PB12-ISD is our “PCi in a box” design.

Either will rock your room like nothing you will find for 2-3X the price.
    Så da var vi like kloke om hva som er best til fim: PB eller PC...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme har de sagt til meg, men etter å ha prøvd begge deler synes jeg det er klare forskjeller.

Men jeg har aldri hørt PB12ISD, kun de med doble 12", så det er litt urettferdig.
    Men jeg har jo dobble tuber som sammenlikningsgrunnlag, og synes boxene er mer fysiske lenger opp i frekvensene.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: SVS: "Markedsundersøkelse"

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er nå en del forummedlemmer som har SVS, og SVS er heftig omtalt på dette forumet de siste to månedene.

Det kunne vært interessant og fått en pekepinn på om SVS'en dere kjøpte møter de forventningene dere hadde.

Denne tråden er ikke ment som en teknisk diskusjonstråd, men mer som et supplement.
    Du tror vel ikke det er noen som vil innrømme et tabbekjøp på internett?
    Internett er jo plassen for å skryte. Hadde vært mer interessant om avstemmingen hadde vært om ens oppfattelse av SVS. Må dessverre si at den fanatiske skaren av SVS brukere her på forumet har fått meg til å sky SVS. Hadde tilhengerne av SVS vært litt mindre bastante og litt mer ydmyke ovenfor andre merker og ytelser så hadde jeg nok vært mer interessert.

Kommer til å holde meg til Miller & Kreisel subber i fremtiden, de er de beste jeg har hørt, men passerc nok ikke alle :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen går rundt med bind for øynene fordi de ikke ønsker at verden skal forandre seg (uvikling). Det er din fulle rett å leve i den tro at Miller & Kreisel subber er best.

men å velge vekk et produkt fordi brukerne av dette er entusiastiske, er idioti i MIN verden. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Det er nå en del forummedlemmer som har SVS, og SVS er heftig omtalt på dette forumet de siste to månedene.

Det kunne vært interessant og fått en pekepinn på om SVS'en dere kjøpte møter de forventningene dere hadde.

Denne tråden er ikke ment som en teknisk diskusjonstråd, men mer som et supplement.
    Internett er jo plassen for å skryte. Hadde vært mer interessant om avstemmingen hadde vært om ens oppfattelse av SVS. Må dessverre si at den fanatiske skaren av SVS brukere her på forumet har fått meg til å sky SVS. Hadde tilhengerne av SVS vært litt mindre bastante og litt mer ydmyke ovenfor andre merker og ytelser så hadde jeg nok vært mer interessert.

Kommer til å holde meg til subber i fremtiden, de er de beste jeg har hørt, men passerc nok ikke alle :wink:
    VI ER IKKE BASTANTE!!!!!!!!

kødda

Skjønner at det blir voldsomt, men subbene er spesielt bra. Og derfor blir man ivrig på å si det til andre. Mang en skeptiker er blitt kraftig overbevist etter lytting, blandt annet annsatte i Hifi klubben, skribenter i de norske magasinene med fler, og det er folk med MEGET bred erfarings bakgrunn.

Tror det er litt bullshit rating ute å går, og jeg tror heller ikke folk er redd for å fortelle om negative opplevelser. Se på Anfield for eksempel.

Ellers er Miller & Kreisel meget anerkjent men også meget kostbart tror jeg?

mvh
    Dag

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Kommer til å holde meg til subber i fremtiden, de er de beste jeg har hørt, men passerc nok ikke alle :wink:
    VI ER IKKE BASTANTE!!!!!!!!

kødda

Skjønner at det blir voldsomt, men subbene er spesielt bra. Og derfor blir man ivrig på å si det til andre. Mang en skeptiker er blitt kraftig overbevist etter lytting, blandt annet annsatte i Hifi klubben, skribenter i de norske magasinene med fler, og det er folk med MEGET bred erfarings bakgrunn.

Tror det er litt bullshit rating ute å går, og jeg tror heller ikke folk er redd for å fortelle om negative opplevelser. Se på Anfield for eksempel.

Ellers er Miller & Kreisel meget anerkjent men også meget kostbart tror jeg?

mvh
    Dag
    Der viste du en annen side av deg enn den jeg har hatt som oppfatning. Meget hyggelig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt SVS, tror ikke det er noen i trondheim. Men jeg har 12 år fra hi fi bransjen og har hørt på alt av HFK's subber gjennom tidene. Har også fått hørt en del av de som har vært på HFC (må jo sjekke konkurrenter) Har også god erfaring med Polk sine. Skulle jo tro at jeg som tidligere HFK'er ville sverge til noen av disse merkene men jeg har altså valgt M&K. Ja de er falskt dyre i Norge, men jeg kjøpte min i Australia fra stereosupplies og der kostet den halvparten av hva den gjør i Norge :shock:

Og Hi-Fil: smaken er som baken

SVS halleluja? ikke for meg (tror jeg)

PS jeg har IKKE avgitt stemme

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det ikke dumt å uttale seg slik om et produkt man ikke har hørt?

Jeg er ingen SVS "fanatiker" (det tror jeg det er lett å se med tanke på innleggene mine), men jeg avskriver aldri et produkt jeg ikke har hørt. Det ville i tilfellet tatt seg ut, med tanke på at jeg delvis lever av å teste utstyr.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Er det ikke dumt å uttale seg slik om et produkt man ikke har hørt?

Jeg er ingen SVS "fanatiker" (det tror jeg det er lett å se med tanke på innleggene mine), men jeg avskriver aldri et produkt jeg ikke har hørt. Det ville i tilfellet tatt seg ut, med tanke på at jeg delvis lever av å teste utstyr.
    NJa du har kanskje rett, men jeg skriver "(tror jeg)" som en mulig utvei om jeg skulle bli frelst :wink:

Min motstand er nok mer tuftet i det jeg føler er en overdreven fokus på SVS her på forumet i det siste. SVS er sikkert bra, så mange kan nok ikke ta så feil, men jeg mener at de fleste tråder har vært lite kritiske. Har fått mer følelsen av halleluja tilstander en nøkternt objektivitet.
    Derav min kommentar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt om subben din, ser ok ut men firmaet skriver ganske drøye ting som garantert ikke stemmer i alle tilfeller.

Dette klare de å skrive, virker faktisk useriøst på meg: Vented subs have an extremely sharp rolloff that starts well above 20 Hz, along with poor transient response, which gives them a sloppy and uncontrolled sound. The V-1250THX's sound has a power and authority these other subwoofers can never match.

Skulle likt å sammenlikne "power and authority" mellom en V-1250THX's og en PB12ultra/2 8)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt om subben din, ser ok ut men firmaet skriver ganske drøye ting som garantert ikke stemmer i alle tilfeller.

Dette klare de å skrive, virker faktisk useriøst på meg: Vented subs have an extremely sharp rolloff that starts well above 20 Hz, along with poor transient response, which gives them a sloppy and uncontrolled sound. The V-1250THX's sound has a power and authority these other subwoofers can never match.

Skulle likt å sammenlikne "power and authority" mellom en V-1250THX's og en PB12ultra/2 8)
    Bring it on!

Nei, på rent trøkk kommer jeg nok ikke opp, men mener at denne subben har en meget god miks mellom musikk og film.

Ta en M&K som har lik mengde forsterker krefter fra M&K og SVS så hadde men nok kommet ganske likt ut.

Jeg ville nok tvilt noe på det M&K skriver jeg og, men amerikansk markedsføring er nå en gang slik. Tror ikke vi skal begynne å plukke fra hverandre produsentenes markedsføring, vi kommer til å finne flust av feil i begge. Spesielt når dette med lyd er noe subjektivt og inneholder mange forskjellige verdier.

Når det gjelder prinsippet i portet vs. lukket kasse har de rett (mener jeg), men de faktiske tallene er nok vridd i M&K's favør.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min motstand er nok mer tuftet i det jeg føler er en overdreven fokus på SVS her på forumet i det siste. SVS er sikkert bra, så mange kan nok ikke ta så feil, men jeg mener at de fleste tråder har vært lite kritiske. Har fått mer følelsen av halleluja tilstander en nøkternt objektivitet.
    Derav min kommentar
    Jeg er helt enig med deg i det du sier her, og jeg har derfor i all hovedsak trukket frem de dårlige sidene ved min eksemplar. Litt i forsøk på å "balansere", så ingen kjøper produktet uten å vite noe som helst om de negative sidene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil påstå at informasjonen om SVS subber har vært rimelig nyansert. Vi har hørt noens erfaringer med + tuber som er vanskelig å integrere, andre som bunner, pb10 som ikke spiller særlig høyt, problemer med kjærester og koner pga størrelse, er det noe jeg har glemt nå?

Det som skrives er selvfølgelig overveiende positivt fordi SVS er gode subwoofere. Vi kan jo ikke heller fabrikere kritikk for å tilfredstille de som er skeptiske til SVS

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg vil påstå at informasjonen om SVS subber har vært rimelig nyansert. Vi har hørt noens erfaringer med + tuber som er vanskelig å integrere, andre som bunner, pb10 som ikke spiller særlig høyt, problemer med kjærester og koner pga størrelse, er det noe jeg har glemt nå?

Det som skrives er selvfølgelig overveiende positivt fordi SVS er gode subwoofere. Vi kan jo ikke heller fabrikere kritikk for å tilfredstille de som er skeptiske til SVS
    Det er fint hvis andre har oppfattet omtalen av SVS som mer nyansert. Jeg forbeholder meg retten til å si at jeg mener den har hatt ett halleluja preg enn objektiv omtale. Ingen andre subber har vært i nærheten av å få så mye omtale og så lite (i mine øyne) kritikk på dette forumet.

Men det skal være lov å ha andre meninger.

Til tråd starter: Det var ikke mening å forsure tråden din. Er egentlig en ganske blid kar til daglig

P.s stiller gjerne subben (M&K) til disp. for de i trondheimsregionen som vil høre. Må bare bli ferdig med oppussingen på stua først :wink: [/quote]

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner

Det er fint hvis andre har oppfattet omtalen av SVS som mer nyansert. Jeg forbeholder meg retten til å si at jeg mener den har hatt ett halleluja preg enn objektiv omtale. Ingen andre subber har vært i nærheten av å få så mye omtale og så lite (i mine øyne) kritikk på dette forumet.

Men det skal være lov å ha andre meninger.

Til tråd starter: Det var ikke mening å forsure tråden din. Er egentlig en ganske blid kar til daglig

P.s stiller gjerne subben (M&K) til disp. for de i trondheimsregionen som vil høre. Må bare bli ferdig med oppussingen på stua først :wink:
    [/quote]

Du kan egentlig ikke vurdere om kritikken er objektiv eller "hallaluja preget" uten å høre på SVS selv, enig?

Dag

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan egentlig ikke vurdere om kritikken er objektiv eller "hallaluja preget" uten å høre på SVS selv, enig?

Dag
    Njaa, tror nok sonus mere tenker på hvordan ting blir skrevet og omtalt. Det har vært mye fokus på mest mulig desibel og at alt annet blir gruset osv. Jeg stiller meg bak utsagnet om at omtalen virker litt unyansert og ukritisk.

Selv om jeg faktisk tror at SVS'ene er noen skikkelige scoop.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •