Heisann alle! Trenger nye stråhatter!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Wicked sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Heisann alle! Trenger nye stråhatter!

Har akkurat skaffet meg en Rotel RB911 til, så nå har jeg 2stk.
    Nå trenger jeg nye høyttalere, disse kommer først og fremst til å bli brukt i sterio, men planen er å bygge videre til surround.
    Jeg lurte på om dere har noe å annbefale meg?? Jeg trenger noe som spiller bra med mye trykk, samtidig som at lydkvaliteten bør vere god nok til at jeg kan bruke de til film, TV, etc
    Jeg har vurdert å skaffe meg disse CERWIN-VEGA CLSC-215, men de er vel ikke helt gunstig å bruke som en del av et surroundanlegg? Så en her inne som brukte CERWIN-VEGA 1515 til frontsett, er lydkvaliteten bedre på 1515 enn CLSC-215??

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert andre ht en CV? Klipsch er jo lettdrevne også, men spiller til bedre en CV. Problemet er jo selvfølgelig at klipsch er dyrere. Du kan finne den forrige versjonen RF3mk2 på bruktmarkedet til en grei pris. Dessuten synes jeg de tar seg ut bedre en CV.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Heisann alle! Trenger nye stråhatter!

CV er genialt til hjemmkino, spessiellt med tanke på lydtrykk/pris. CLSC skal være noe "finere/pener" i lyden en 1515. Har ikke hørt det selv, men tviler på at de "sparker" like mye som 1515 da disse er bestykket med 2 diskanter og 2 mellomtoner i her kasse. Altså 2 av alt...

Det sitter riktignok nyutviklede diskanter/mellomtoner i CLSC, men de kan umulig være 100% mer effektive enn forgjerngerne......

CLSC-215 kom meget godt ut på test i Lyd & Bilde for noen nr. siden til CV å være..... De var da testet på en NAD T773v2. Nå ser det ut som du har nok av effekt i rotelene dine, så jeg tror du vil bli meget fornøyd med denne komboen.....

Newcomer Wicked sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er så usikker på om jeg skal ha sterio en stun, eller om jeg skal begynne rett på hjemmekino. jeg tok bare CV med fordi jeg liker å kunne ha muligheten til å skru opp litt å kjenne bassen slå skikkelig. men jeg vet at det er jo ikke på langt nær den samme lydkvaliteten som Klipsch. vet du om en modell til Klipsch som spiller bra til både musikk i sterio og til film i surround? gjerne noe som klarer å komme ned i kjelleren slik at jeg ikke får et stort behov for aktiv sub med en gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wicked
    jeg er så usikker på om jeg skal ha sterio en stun, eller om jeg skal begynne rett på hjemmekino. jeg tok bare CV med fordi jeg liker å kunne ha muligheten til å skru opp litt å kjenne bassen slå skikkelig. men jeg vet at det er jo ikke på langt nær den samme lydkvaliteten som Klipsch. vet du om en modell til Klipsch som spiller bra til både musikk i sterio og til film i surround? gjerne noe som klarer å komme ned i kjelleren slik at jeg ikke får et stort behov for aktiv sub med en gang?
    Med 4x15" klarer du nok å holde "subsuget" unna en stund. For min egen del har de holdt noen år. Men kunne tenke meg sub(er) for å få mere bass fordelt i hele rommet. Vegaene har en tendens til å "hive" all bassen på bakveggen.Er rotelene brokoblingsbare?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •