Godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Godt kjøp?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Godt kjøp?

Lurte på om noen her har noen erfaringer med Infinity Kappa 600. Har fått tilbud om å kjøpe dem for 6000,-, men fant ikke så veldig mye om de på nettet, ei heller når jeg søkte her på forumet.
    Har Denon 3805 og vil bruke dem 80/20 på musikk/film i et rom på ca 20kvm.

Alle innspill mottas med takk!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...859108#6859108

Tror det er nevnt flere ganger.. Hvis du søker litt rundt på forumet. Mener disse kostet rundt 16k nye.

Mvh

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, akkurat det jeg var ute etter. Bare jeg som ikke helt har fått dreisen på søkesystemet på sida... ops:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bra... Det kan være litt kinkig å finne tråder fordi man får så mange svar :?

Håper du finner det du leter etter...

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa 600 er glimrende høyttalere, men de sidemonterte bassene kan være litt tricky. Bassen kan fort låte litt baktung, fordi det mangler litt attakk i mellombassen. Ellers er de meget hurtige, dynamiske og veloppløst i mellomtonen og diskanten, og de farger lite. Lydbildet er dessuten veldig stort og gjennomsiktig. Sørg for å ha en ganske kraftig forsterker til rådighet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte de! Dæven...
    Kanskje ikke så veldig smart siden jeg ikke har hørt de ennå, men han som solgte hadde flere andre bud, så jeg måtte gjøre en rask beslutning.
    Synes seks tusen var ganske bra pris, og hvis jeg ikke liker de så vil det nok ikke være noe stort problem å få solgt de igjen...

Ganske gira nå, tror jeg vil høre LITT forskjell på disse og mine nåværende Tannoy MX2 (bokhøyttalere til 2500,- fra 2000)! Oooh, eneste skår i gleden er at jeg ikke får de før til påske. Men som de sier; den som venter lenge, venter på noe godt

Dere snakker om at jeg bør ha en kraftig forsterker.
    Jeg har Denon 3805, vil denne duge? Eller burde jeg investere i en effektforsterker etter hvert?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høytalere.

Har selv handlet hele Kappa serien i surround brukt. Jeg er meget fornøyd med lyd og utseende/finish.

Det var en fin pris du fikk de for.

Jeg driver de med en 5 år gammel Sony forsterker (str-db830) en testvinner da den kom i 99/00. Opp til normal spillestyrke trekker den Kappa'ene uten problemer. Uansett holder jeg på og sparer til en 5 kanals kraftig effekt forsterker.

Så jeg skulle tro at din Denon skulle virke flott på disse.

Lyden på disse er utrolig bra. Med virkelig bra godt inspilte produksjoner (sacd/dvd-a) blir lyden utrolig stor og oppløst. Jeg har faktisk ikke hørt høytalere som kan fyller et rom med lyd på den måten disse gjør. Skal sies at jeg ikke har hørt allverden av høytalere heller da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!
    Blir bare mer og mer sikker på at jeg har sikra meg noe skikkelig gode høyttalere nå. Herlig følelse!
    Jeg er enig i at de ser bra ut, rett og slett en av de peneste høyttalerene jeg har sett (særlig når de er mine )

Hvis jeg ikke tar feil, så var vel ikke Sony-receiveren din så altfor dyr..? Og hvis den klarer å kjøre de greit, så bør det vel gå med min også.

Hvor stort er rommet du bruker de i? Jeg er student så det blir ikke noen stor-stue med det første akkurat. Håper de låter bra i små rom også...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Takk!
    Blir bare mer og mer sikker på at jeg har sikra meg noe skikkelig gode høyttalere nå. Herlig følelse!
    Jeg er enig i at de ser bra ut, rett og slett en av de peneste høyttalerene jeg har sett (særlig når de er mine )

Hvis jeg ikke tar feil, så var vel ikke Sony-receiveren din så altfor dyr..? Og hvis den klarer å kjøre de greit, så bør det vel gå med min også.

Hvor stort er rommet du bruker de i? Jeg er student så det blir ikke noen stor-stue med det første akkurat. Håper de låter bra i små rom også...
    Student ? Det må være greit å ha Kappa høytalere som fattig student.

Jeg ga etter pruting 5500,- for Sony'en i mars 2000. Den sopet gulvet med Marantzer og Denoner den gangen den kom, men jeg tror nok din 3805 gjør en bedre jobb.

Rom kalibreringssystemet er nok ikke dumt. Selv spiller jeg i en ca 20kvm stue. Men tror nok at det ville låte enda bedre i en litt større stue.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere.

Har disse selv, og har testet de med en Denon AVR 1801, og det var ikke særlig bra. Men, med skikkelig forsterker derimot er de knallbra. 6000 er et røverkjøp, de spiller ringer rundt alt under 10k. Prøv med 3805 og se om du kan få lånt deg en effektforsterker, f.eks Thule som passer greit, og se om du merker mye forskjell. De er ganske kresne på elektronikken, og du får mye ut av oppgraderinger på kabel og elektronikken.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har jeg altså ikke hørt de enda, men jeg tror også jeg er ganske heldig som har skaffet meg disse på tross av såpass tynn lommebok.
    Men mye er takket være søsteren min som har kjøpt alt det gamle utstyret mitt, bl.a. min gamle Panasonic PT AE100 som delvis finansierte kjøpet av 3805'en (solgte den for halvpris etter litt over ett år. Skremmende hvor fort projektorer faller i pris).

Så nå er hele det gamle anlegget mitt solgt, men står allikevel fortsatt hjemme. Ganske grei ordning, jeg er veldig glad i søstra mi

Tror jeg må vente litt med oppgraderinger av elektronikken da lommeboka er ganske skrapt, og jeg ikke har mer igjen jeg kan selge til lillesøster. Men etter hvert "kan det nok hende" det blir noen oppgraderinger... :lol:

Men en ting som vel ikke behøver å være så alt for dyrt er kabler.
    Hvor dyre kabler bruker bruker dere på deres høyttalere, JD og Mr_Spock?
    Holder det f.eks. med Monster Mini til 30 kroner metern?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa så gir de mye tilbake hvis utstyret rundt er bra. Jeg bruker Kimber 4TC som ht-kabel, og Kimber PBJ signalkabel. Ikke de dyreste, men ikke de billigste heller. 4TC er det endel av brukt, andre kabler også forøvrig. Du får forøvrig kimber ned til 72 pr meter, 4PR. Ville brukt noen hundrelapper på kabler til de. Du får de jo ikke ennå, slik at du kan kikke litt rundt på bruktbørsene. Sjekk www.audioforum.no og www.hifisentralen.no sine bruktbørser. Der er det endel i flere prisklasser.

Ellers er jo Supra mye omtalt som rimelige og gode kabler.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Men en ting som vel ikke behøver å være så alt for dyrt er kabler.
    Hvor dyre kabler bruker bruker dere på deres høyttalere, JD og Mr_Spock?
    Holder det f.eks. med Monster Mini til 30 kroner metern?
    Antagelig har jeg en hørefeil eller noe for jeg klarer ikke å høre forskjell på kabler. Selv bruker jeg noen "standard Elkjøp ganske fete kobberkabler".

Forrige eier brukte rundt 20k på kabler til Kappa'ene. Han fortalte at han ikke hørte noen forskjell fra "vanlige høytalerledninger", og hadde aldri brukt penger på disse dyre kablene hvis han ikke hadde fått de for en brøkdel av opprinnelig pris.

Du får vel høre hva som funker best selv. Men jeg tror nok at du får mer ut av anlegget hvis du heller legger kr 2k ekstra i cd/dvd-spiller enn i kabler.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med fruen hørte forskjell på et par Kimber signalkabler, PBJ og Silver Streak. Jeg mener at det er forskjeller, men om det er verdt pengene, er en annen sak. Har god erfaring med Kimber og vil fortsatt anbefale det til Kappa. Men hvilket prisnivå står man jo fritt til å velge. De starter jo på 72,- pr meter. Hørte forøvrig på noen dyrere Monster Biwire i sin tid og sammenlignet de med Kimber 4TC, og de ble litt kjedelige i forhold, noe også selger var enig i.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Til og med fruen hørte forskjell på et par Kimber signalkabler, PBJ og Silver Streak. Jeg mener at det er forskjeller, men om det er verdt pengene, er en annen sak. Har god erfaring med Kimber og vil fortsatt anbefale det til Kappa. Men hvilket prisnivå står man jo fritt til å velge. De starter jo på 72,- pr meter. Hørte forøvrig på noen dyrere Monster Biwire i sin tid og sammenlignet de med Kimber 4TC, og de ble litt kjedelige i forhold, noe også selger var enig i.
    At det er hørbar forskjell på signalkabler er jeg helt enig i. Jeg trodde vi snakket høytalerkabler.

At fruen hørte forskjell skal du nok ikke bli overrasket over, generelt skal visst kvinner ha bra bedre hørsel enn oss gutter.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster biwire/Kimber 4TC er ht-kabler, og det var som nevnt forskjell der også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •