B&W DM602 S3 og LCR600 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM602 S3 og LCR600 S3

Jeg lurer på hvordan denne pakken vil virke som 7.1 system på en RX-V650. Sub kan jeg evt. vente noen mnd. med så jeg har noe å glede meg til.

Noen som kjenner disse høyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    602 S3 har vunnet mange tester i sin prisklasse og er noe av det beste man kan få av stativhøytalere for den prisen. LCR600 S3 er også veldig bra, men det er egentlig ikke nødvendig med en så stor senter med 603 som front.

Jeg har selv 603 foran, 601 bak og LCR60 som senter. Jeg skal nå gå til innkjøp ab en Yamaha RX-V1500 for å drive dette.

Din RX-V605 burde kunne drive ditt system greit.
    Som du skriver, burde du nok ha en sub til dette systemet når du ser film, og gjerne ved spilling av musikk også.

Mulig vi kan gjøre en byttehandel med senterne, om du har riktig farge og ønsker det. (sorrento)

En ting til: hadde du 4 stk DM602?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt lcr600.
    Kjedligste som er er når man skjønner at centeren er for liten.
    Kjøp stort når du først kjøper.
    Det lønner seg på sikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stø Geiri`s anbefaling. Har opplevd det sjøl.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stø Geiri`s anbefaling. Har opplevd det sjøl.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Skal snart ned på Hifiklubben å lytte til disse. I og med at Hifiklubben ikke selger Yamaha vil jeg også få sjansen til å lytte til Denon AVR2805 også.

Sub venter jeg med, men det blir i alle fall en solid oppgradering fra mitt gamle anlegg. Har nå en 5.1 ProLogic-pakke fra Sony som jeg kjøpte i 1995! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selvfølgelig enig at størst er best
    Prøvde bare å fortelle at den stor senteren ikke er nødvendig i oppsett han har, men det er selvfølgelig ikke noe i veien med å bruke den, så lenger du har plass til den og en forsterker til å drive den fornuftig.

LCR60 er beregnet for 603 og mindre mens LCR600 er beregnet for 603 og større.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    En bitte liten rettelse, LCR60 er ment for DM600 til og medDM602, mens LCR600 er ment for DM603 og oppover.

Ikke spar peng på senterkanalen, jeg synes personelig at LCR600 lyder MYE bedre en LCR60. Det er veldig mye informasjon som kommer i senterkanalen, kjipt å få dette "strupet"..
    :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selvfølgelig enig at størst er best
    Prøvde bare å fortelle at den stor senteren ikke er nødvendig i oppsett han har, men det er selvfølgelig ikke noe i veien med å bruke den, så lenger du har plass til den og en forsterker til å drive den fornuftig.

Jeg skjønner hva du mener. Men tanken min er på sikt å bytte ut frontene med noe større. Må dimensjonere litt riktig med tanke på det og! :-)

Ellers har jeg ikke handlet noe som helst enda. Jeg bare sikler villt rundt omkring meg! :lol: Har nå sirklet inn noen høyttalere jeg må lytte til, og ellers ser jeg ut til å falle ned på Yamaha RX-V650, Panasonic PTA-E700 og et Greyline Rammelerret. Nå gjenstår det bare å se hvor fort jeg får alt til å skje da! På sikt skaffer jeg meg kanskje en SVS 25-31PC+.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok regne med å bytte ut RX-V650 til noe større når du skal har større fronter. Kanskje en ide å tenke på det med en gang, om det ikke er lenge til du skal oppgradere frontene da.'
    Jeg begynte akkurat som deg med mindre fronter (601) men det tok ikke lang tid før de stod bak og jeg hadde 603 foran. Så jeg var glad jeg ventet med å oppgradere forsterkeren til etter at 603`ene var i hus. Som du sier, det er smart å tenke litt fremover, for når du først er i gang er det ikke lett å stoppe. 8)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag var og lyttet på B&W DM602 S3, og jeg ble ikke imponert liksom. Det var ikke det trykket i dem som jeg hadde håpet på.

Mulig jeg hadde urealistiske forventninger, for jeg er en fersking når det gjelder høyttalere.

Jeg begynnte også å tenke på at en satelitt av den dimensjonen med stativ kostet like mye som (og av og til mere enn) gulvstående høyttalere.

2 høyttalere jeg nå lukter litt på er Audio Pro Black Diamond V.2 og XTZ 99 W2MT. Disse skal visstnok spille i samme liga, men jeg må vel ut og lytte først. Hvis XTZ er bra har jeg råd til å spandere på meg RX-V2500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha kan du kjøpe billig her www.fyndborsen.se
    Mye penger å spare. Så har du litt mer igjen til høytalerne 8)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha kan du kjøpe billig her www.fyndborsen.se
    Mye penger å spare. Så har du litt mer igjen til høytalerne 8)
    Jeg vet. Tror jeg kan greie meg med RX-V1500 også. Kikker også nå på Proson Reality 63/62 MK2. På fyndborsen.se selger de ikke 63. Merkelig?

XTZ skal visst ikke ha verdens beste diskant, så akkurat nå vurderer jeg Black Diamond V.2 mot Proson MK2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •