hva skal man velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva skal man velge?

skal ha nye fronter, men sliter med å bestemme meg. får etterhvert en Yamaha RXV-1500 receiver, og høyttalerne blir brukt mest til hjemmekino og litt musikk. bør helst ikke koste mer enn 8000,- og vil etterhvert også skaffe meg en god senter i samme serien. har tenkt mye på Dali Concept 8 og Yamaha NS777. men har også sett gode omtaler av PSB Image T65 og JBL E90. Yamaha er de klart billigste av disse, 5000,-, mens PSB og JBL serien har litt større senterhøyttalere. dette er ikke lett :?

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for dali concept 8 eller PSB Image T65, men ville selvfølgelig hørt på dem først..

Har hørt Jbl E100, det er greit trøkk og slikt i dem, men jeg personlig liker ikke helt diskanten og mellomtonen i dem..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp lest det siste Lyd & Bilde der Dalis Suite 2.8 får ganske bra omtale på både musikk og film. Koster vel 8k. Spiller da vistnok bra sammen med Yamaha (i testen brukte de RXV2500)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i samme situasjon som deg, dvdtom. Har en Denon 3805 som trenger nye fronthøyttalere (som jeg senere har tenkt å supplere med senter-, og bakhøyttalere).
    Leste det siste Lyd&Bilde jeg også, og har fått lyst på Dali Suite 2.8 eller PSB T65 etter det. Begge fikk god omtale...
    Har ikke hørt noen av dem, men satser på å få en av de til redusert pris på bruktmarkedet etter hvert. det blir noe annet enn mine fire år gamle Tannoy MX2 bokhøyttalere hvertfall 8)

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: hva skal man velge?

Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    skal ha nye fronter, men sliter med å bestemme meg. får etterhvert en Yamaha RXV-1500 receiver, og høyttalerne blir brukt mest til hjemmekino og litt musikk. bør helst ikke koste mer enn 8000,- og vil etterhvert også skaffe meg en god senter i samme serien. har tenkt mye på Dali Concept 8 og Yamaha NS777. men har også sett gode omtaler av PSB Image T65 og JBL E90. Yamaha er de klart billigste av disse, 5000,-, mens PSB og JBL serien har litt større senterhøyttalere. dette er ikke lett :?
    Ta deg tid til å sjekke ut Focal.Jmlab Chorus 726 S er min anbefaling :wink: Har disse selv på en Yamaha rxv-1400 og må si meg godt fornøyd! Veil.pris er 9995; men godsnakker du litt med Andrè på Hifi-Huset i Bærum får du de nok for 8000;

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått med meg testen i det siste Lyd og bildet.

men hva med Klipsch RF-25? spesielt hvis jeg fikk prutet prisen ned mot 8k. har lest mye godt om disse høyttalerne her på forumet. men Klipsch og Yamaha er kanskje ikke en like god match som Dali og Yamaha f.eks?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Klipsch er det enten eller: For min del syns jeg Klipsch er typiske filmhøytalere med masse trykk og dynamikk. De er også valget dersom du spiller musikk av det litt "røffere" slaget, og gjerne rock m.m.

Jeg setter helt andre krav til høytalerkvaliteter, og mener nok at kandidatene JmLab og Dali er mer og bedre egnet til et "bredere" bruk hvis du skjønner hva jeg mener.

.....men smaken er jo forskjellig........ :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Anfield"]Med Klipsch er det enten eller: For min del syns jeg Klipsch er typiske filmhøytalere med masse trykk og dynamikk. De er også valget dersom du spiller musikk av det litt "røffere" slaget, og gjerne rock m.m.

da burde Klipsch være midt i blinken for min del. liker best filmer med mye trøkk og dynamikk. når det gjelder musikk går det mest i U2 og hard rock/heavy metal. men tror nok at Dali Concept og PSB Image høyttalerne også trøkker bra.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    valget er tatt, og det ble klipsch RF-25 + RC-25 senter. var et vanskelig valg, da jeg også hadde veldig lyst på jmlab og psb, men måtte ta et valg. fikk et bra tilbud fra lassesen hos audioconcept, så takk til han for det. etter hvert når økonomien tillater det, vil jeg komplettere med RS-25 dipoler.

dette med å velge i en jungel av gode høyttalere er ikke enkelt, så lettelsen over å være i mål er ganske stor nå.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og bytte mine Cobalt 816S med Klipsch..jeg ser jo mye på film og hører på metal, er jo fornøyd med mine cobalt da, har rotel sånn ellers, gjør jeg en bommert med å bytte eller?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vurderer og bytte mine Cobalt 816S med Klipsch..jeg ser jo mye på film og hører på metal, er jo fornøyd med mine cobalt da, har rotel sånn ellers, gjør jeg en bommert med å bytte eller?
    Og kva slags Klipsch har du sett på? Må jo vite om modellen for å hjelpe deg på rett spor. :wink: Men grunnlaget som du oppgjer, vil du nok stortrivast med Klipsch.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo RF 35 som er det opplagte valget! :?: eller? har tatt opp dette før i annen tråd og da ble jeg egentlig annbefalt alt for mye så ble umulig å velge, men ja hvis jeg sier RF35 er jeg på riktig vei da Electra? og da med Rotel!!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Kappa 400 selges nå for 7500,- :shock: Bedre høyttaler får du ikkke til prisen. I tillegg er senteren vanvittig bra i Kappa serien, uten å koste skjorta. Som bakhøyttalere kan man fint bruke de billigere Infinity Beta( eller Alpha) og man kommer i mål med et vanvittig bra surroundoppsett, som spiller skjorta av det meste under 15000!!!

Løp og kjøp!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •