Trenger råd angående nye fronthøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd angående nye fronthøyttalere

Hei

Jeg har et veldig beskjedent hjemmekino annlegg og ønsker å skaffe meg et par nye fronthøyttalere. De skal brukes ca. 50/50 til film og musikk.

Planen er å bytte ut alle delene i annlegget og starte med fronthøyttalerne siden de er den eldste/dårligste delen av oppsettet. Budsjettet ligger på rundt 6000-7000 kr. Er gutterommet som brukes og det er ikke stort. Så planen er å kjøpe "lillebror" versonen av en høyttalere og så senere kjøpe "storebror" og bruke "lillebror" som bakhøyttalere. Jeg kommer også trolig til å kjøpe center høyttaler og kanskje subwoofer av samme serie.

Hittil har jeg vurdert disse høyttalerne: B&W DM603 S3, DALI 6006 eller 8008 og DALI Suite 1.7 eller 2.8.
    Jeg vil gjerne ha råd om hvilke høyttalere jeg burde velge. Kom gjerne med forslag til andre høyttalere i samme pris klasse.

Jeg har en billig Panasonic SA-HE9 reciver på 5x"100" "watt" (ikke så viktig da den skal byttes ut etter front høyttalerne). Har også en aktiv subwoofer på 10". Så det er ikke først og fremst en bass sterk/party høyttaler jeg er på utkikk etter.

Er takknemlig for alle forslag, tips og råd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til Avforum.no!

Når det gjelder høytalere, er "smaken som baken". Jeg kan gjerne anbefale noen høytalere, mens andre personer noen helt andre...
    I tilleg til de du har nevnt selv, vil jeg legge til Jmlab Chorus S, Audiopro Focus SA5, Moitor Audio Bronze B4.....etc.

Jeg lover deg, det skal ikke være lett..!

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen.

Vet du, eller noen andre om noen web shops eller sider jeg kan lese om/se på de modelene du nevnte. Søkte litt på google, men var begrenset hva jeg fant.

Mvh
    Anders

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.avhifi.no har audiopro.
    www.audiopro.se er hjemmesiden deres.

Sjekk også "lenker" øverst på denne siden.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trenger råd angående nye fronthøyttalere

Sitat Opprinnelig postet av Duplex
    Jeg har et veldig beskjedent hjemmekino annlegg og ønsker å skaffe meg et par nye fronthøyttalere. De skal brukes ca. 50/50 til film og musikk.
    Budsjettet ligger på rundt 6000-7000 kr. Er gutterommet som brukes og det er ikke stort. Så planen er å kjøpe "lillebror" versonen av en høyttalere og så senere kjøpe "storebror" og bruke "lillebror" som bakhøyttalere. Jeg kommer også trolig til å kjøpe center høyttaler og kanskje subwoofer av samme serie.
    Har du vurdert å bygge selv? Sjekk Elteks løsning for hjemmekino. dynaBel-høyttalerne som er foreslått som sidehøyttalere er etter min mening gode nok som fronthøyttalere hvis du har en subwoofer. Bygger du alt selv, får du senter C11 for 1398,- + kabinettmaterialer, to stykk S12 koster 2898,- + kabinett. Det betyr 4300,- kroner + kabinettmaterialer. Vil tro at det havner på mellom 5500,- og 6000,- kroner totalt. Da har du et par glimrende fronthøyttalere, samt en god, matchende senter innenfor ditt budsjett. Skulle du behøve et par råere fronthøyttalere, utvider du med et par S23, som koster en del mer på grunn av de ekstra basselementene, og bruker S12 som bakhøyttalere.

Skulle du være godt fornøyd med S12 i front, kan du jo heller bygge et par C11 som bakhøyttalere også... :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å lytte på Avance høyttalere også. Disse selges billig på Elnor (rett overfor Coloseum kino).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har JMlab..!

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tilbakemeldingene.
    Har fått sett litt på de andre modellene dere har foreslått, og er mye intressant. Hadde også vært fint om noen hadde noen personlig erfaringer med en eller flere av de nevnte høyttalerne, som de kunne delt.

Mvh
    Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et sett DALI Suite 2.8 som jeg er storfornøyd med. Sammenlignet de med B&W DM603S3 hos Klubben og i mine ører så var Suitene en klar favoritt. Har en ørliten annmeldelse litt lenger ned på sida hvis du er interesert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •