Cerwin Vega E315

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega E315

Vurderer å selge et par Cerwin Vega E315 pga. flytting, noen som vet hvor mye jeg kan få for disse?

Newcomer Patrick sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Cerwin Vega E315

Sitat Opprinnelig postet av heck
    Vurderer å selge et par Cerwin Vega E315 pga. flytting, noen som vet hvor mye jeg kan få for disse?
    Siden nypris på de høytalere var ca 8000kr på de sa kan du få i mellom 3500-4000, kanskje mer hvis de er pent brukt, og de har støpt chassis ikke noe v-serie hær Hadde selv e-712 og var meget fornøyd med de

Patrick Baird

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse har jeg selv hatt, helt VILL bass! . Gikk over til Al1000, fikk strammere bass, og mere trøkk kanskje, men ikke så dyp og buldrende som det E315 hadde. Du burde få 4000kr for den, den er "kulere" enn V15F som koster 4500kr. Men den burde være uten riper og slik. Den er jo faktisk "pen" å se på og, med grill.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Patrick
    Siden nypris på de høytalere var ca 8000kr på de sa kan du få i mellom 3500-4000, kanskje mer hvis de er pent brukt, og de har støpt chassis ikke noe v-serie hær Hadde selv e-712 og var meget fornøyd med de

Patrick Baird
    Hva slags chassis er det på v serien?! vet det ikke er samme kvalitet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Disse har jeg selv hatt, helt VILL bass! . Gikk over til Al1000, fikk strammere bass, og mere trøkk kanskje, men ikke så dyp og buldrende som det E315 hadde. Du burde få 4000kr for den, den er "kulere" enn V15F som koster 4500kr. Men den burde være uten riper og slik. Den er jo faktisk "pen" å se på og, med grill.
    Du mener vel heller støvbeskytter/samler

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sitat Opprinnelig postet av Patrick

Patrick Baird
    Hva slags chassis er det på v serien?! vet det ikke er samme kvalitet.
    E serien har som nevnt støpt chassis. V-serien har presset chassis, dette er biligere å produsere, og elementene er ikke like stabil med høyt nivåer (fører også til litt tidligere forvrenging) Støpt chassis kjøler ned spolen, og fører til mer effektivitet (tåler mer) På classic serien er det støpt chassis, men i tillegg kan du se spolen, altså den er åpen, og jo mer elementet slår, jo mer kjøling for elementet. Til slutt: v-serien er billig serien til Cerwin, og er klart ikke like bra som andre modeller, men til prisen..

Patrick Baird

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

E315

Er jo i tvil om jeg vil selge de eller ikke, syns bassen er litt lite kontant på de.
    Bruker nå en NAD 319 på de, vurderer å skaffe meg en NAD 216 så det blir 2*400W. Vil bassen bli mer kontant da?

Og hvordan er det å bruke slike høytalere i et hjemmekino annlegg?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: E315

Er jo i tvil om jeg vil selge de eller ikke, syns bassen er litt lite kontant på de.
    Bruker nå en NAD 319 på de, vurderer å skaffe meg en NAD 216 så det blir 2*400W. Vil bassen bli mer kontant da?

Og hvordan er det å bruke slike høytalere i et hjemmekino annlegg?
    Du kommer til å få stålkontroll på høytalere. du vil merke at høytaleren får en mer stram men dyp bass! hele høytaleren vil høres bedre ut på høye volum.

Patrick Baird

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V-serien har nok presset chassis ja, men CV slurvet ikke når de laget disse. Da jeg kjøpte mine v-15f kostet dem 6996kr og jeg syns dem e verdt hver eneste øre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyokushinkai
    V-serien har nok presset chassis ja, men CV slurvet ikke når de laget disse. Da jeg kjøpte mine v-15f kostet dem 6996kr og jeg syns dem e verdt hver eneste øre.
    V-serien var billig serie pga Cerwin vega var nesten konkurs da de lagde den serien, og derfor billigst mulig! En stund senere ble
    "Stanton" medeier (investerte i Cerwin) vega) Og fikk en mer effektiv fabrikk i kina. dem Sier ikke at v-serien er dårlige, men sammenlignet med andre serier faller den litt igjenom.

Patrick Baird

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. før disse har jeg hatt vs-15 & e-315, sammenlignet m dem så syns jeg disse har noe bedre lyd. D syns jeg er bare positivt,litt bedre lyd samt god trøkk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. før disse har jeg hatt vs-15 & e-315, sammenlignet m dem så syns jeg disse har noe bedre lyd. D syns jeg er bare positivt,litt bedre lyd samt god trøkk.
    hehe ja, men det skulle gjerne vært litt bedre kasse, du burde prøve å ta en stålstang eller noe inni i kassen fra side til side, tror ikke det blir like mye vibrasjoner. Naboen min har disse, men har nylig kjøpt seg clsc 215

Patrick Baird

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kasseproblemer har jeg ik hatt m noen av dem. kansje fordi jeg aldri spiller svært høyt, bare moderat høyt. Da mine v15 var nye la jeg merke til en ulyd, tenkte d va kabinettet, men så oppdaget jeg at når støvbeskytteren(eller ka den nu kalles) va presset helt inn, da va kanten på innsiden helt opp mot gummiopphenget, oppsto vibrasjonslyder. Dro støvbeskytteren litt ut og siden har dm funket utmerket..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kasseproblemer har jeg ik hatt m noen av dem. kansje fordi jeg aldri spiller svært høyt, bare moderat høyt. Da mine v15 var nye la jeg merke til en ulyd, tenkte d va kabinettet, men så oppdaget jeg at når støvbeskytteren(eller ka den nu kalles) va presset helt inn, da va kanten på innsiden helt opp mot gummiopphenget, oppsto vibrasjonslyder. Dro støvbeskytteren litt ut og siden har dm funket utmerket..
    Hei!

Ja det er en feil på hele v-serien at støvbeskytter tar bort i basselementet da det har vandring, men ellers funker den nok fint Men anbefaler deg å ta en stav fra side til side inni kabinettet

Patrick Baird

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte mine E*315 billig hos en gammel mann da bananene på baksiden var bøyd, så kjøpte de for 2500 noe som er billig me tanke på at høytalerne er helt strøkne (rettet ut bananene og sparte flere tusen ). De spiller juling av alle " inne " anlegg jeg har hørt sålangt sammen med min c372 og et ganske sykt lydkort på datan for litt ekstra trøkk.

hvis høytalerne er "strøkne" så skal du ikke være redd for å vertfall selge dem for 3500 eller mer : )

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKLars1
    kjøpte mine E*315 billig hos en gammel mann da bananene på baksiden var bøyd, så kjøpte de for 2500 noe som er billig me tanke på at høytalerne er helt strøkne (rettet ut bananene og sparte flere tusen ). De spiller juling av alle " inne " anlegg jeg har hørt sålangt sammen med min c372 og et ganske sykt lydkort på datan for litt ekstra trøkk.

hvis høytalerne er "strøkne" så skal du ikke være redd for å vertfall selge dem for 3500 eller mer : )
    Hei! Velkommen til Forumet! Jeg bare synes det var litt gøy at du tar opp denne tråden som sist var aktiv i 2005 hehe. Tror det blir litt dårlig med respons fra trådstarter

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sant
    Men syns det var enda bedre å finne et forum med så "gamle" hifi komponenter
    er ikke så mange igjenn å finne på markede nå om dagen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •