Spørsmål angående Velodyne??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående Velodyne??

Er det noen som vet om den nye DLS serien fra Velodyne har kommet i butikkene? Kan ikke finne mye informasjon om disse. Tror dere det er stor forskjell i både lydkvalitet å trykk på 15"i denne serien å SPL 1200 II fra Velodyne. SPL 1200 II ser jo finere ut og det er en fin størlse på de. Men hvis de er bedre tror dere de er MYE bedre? Håper på svar.....

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er rammet av samme problem som den nye cht-r, ekstrem forespørsel av de i statene. Vet cht-r er på vei og kommer forhåpentligvis iløpet av uken, forøvrig bare 15 stk tror e og 2 av de går til meg :wink:
    Det e bare å mase litt på hfc så får du sikkert et svar, men e tror iallefall at det kommer noen ilag med cht-r`ene

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte med en fyr på HiFicenter Kristiansand i dag, sa at han ikke viste når den nye serien kom. Han hadde vist bestilt for 3 månder siden. Levrandøren hadde vist ikke sagt noen ting :x
    Har på følsen at den nye CHT-R 15"eren gir mer for pengene enn spl 1200 II..Men det er jeg ikke sikker på.. Sitter den sykseste magneten i SPL 1200 10kg 12"....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror man får mer bass av cht-r men spl`en har jo en god del mer krefter og et mindre element så den burde være litt mer presis og kunne sparke godt fra seg. Litt vanskeligt å si iogmed at e ikke har hørt cht-r enda, men den har fått mye skryt i tester.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke funnet en eneste test av CHR-R hvis det var det du mente..
    Har du link?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke kor man kan finne testene på inett, leste fort igjennom ett par stykker på den lokale hfc butikken, husker ikke ka sida het.
    Kan sikkert prøve å finne ut av det hvis e huska det neste gang e e der ute

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker,,, hadde vært greit det...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne SPL1200 er UTROLIG bra. Og den spiller musikk som en gud. Det at den klarer 116db på 30hz er også ganske imponerende med tanke på størrelsen. Denne kan rive ned vegger . CHT15 er også en knallgod sub, spessielt til kinoen, og den er overraskende bra på musikk. Men SPL1200 stiller i en anna liga, mere HIFI. Du vil ikke bli skuffa over det beistet. Ser du på Digital Drive serien dems, som koster ifra 22000kr og oppover, så er ikke det store boxene heller. Fint med aktiv equlizer og mye power i små boxer .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spl serien til velodyne er egentlig helt syk da, lånte med meg spl 1000, den e jo knapt nok større enn centerht`en min men alikevel et ganske bra trykk, blir litt knapp i hjemmekino men den er super til musikk.
    1200 får man samme presisjon, men med enda mere trøkk.
    Skjønner iallefall at de har kalt serien SPL(Small Playing Loud) for det gjør dem virkelig.
    DD serien er enda noen hakk opp, har bare hørt litt på ett oppsett med de men det va nokså imponerende saker.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Velodyne SPL1200 er UTROLIG bra. Og den spiller musikk som en gud. Det at den klarer 116db på 30hz er også ganske imponerende med tanke på størrelsen. Denne kan rive ned vegger . CHT15 er også en knallgod sub, spessielt til kinoen, og den er overraskende bra på musikk. Men SPL1200 stiller i en anna liga, mere HIFI. Du vil ikke bli skuffa over det beistet. Ser du på Digital Drive serien dems, som koster ifra 22000kr og oppover, så er ikke det store boxene heller. Fint med aktiv equlizer og mye power i små boxer .
    Jeg mener ikke den CHT serien som går ut vet du. Jeg mener den nye CHT-R. SPL 1200 er sikkert bra, men jeg leste faktisk på avtalk at det var en som satte SPL 1000 til salg forde han syntes CHT 12R var bedre på alt. CHT 12R koster under halve prisen. Det sier vel litt om hvor greit CHT 15R skulle kunne slå SPL 1200 i lydkvalitet....

Her er bilde av subben også. Fin hva?
    Dette er den amerikanske versjonen av subben.Annet navn men helt lik bortsett fra strømmen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er veldig interessert i CHT-R serien burde du sjekke ut "denne" offisielle Velodyne CHT-R tråden på et engelsk forum. (Du må registrere deg for å få tilgang til tråden)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ole18, den nye cht-r serien er nok bra ja. Men at den er bedre enn SPL serien, det tviler jeg sterkt på, spessielt på lydkvaliteten. Men cht-R15 kan kanskje spille høyere da.. Men har ikke testa cht-r enda. men etter hva mange har sagt, så er den ganske lik cht i lyden. Uansett, det er ikke noe minus, prisen tatt i betrakning . du får jo 1,5 CHT-R15 mot 1 SPL1200 .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Hvis du er veldig interessert i CHT-R serien burde du sjekke ut "denne" offisielle Velodyne CHT-R tråden på et engelsk forum. (Du må registrere deg for å få tilgang til tråden)
    Jeg har lest den tråden før Zulu, jeg måtte ikke regitrere meg. Står mye bra der. Men tror dere den subben er en av de subbene på markedet i dag som gir best godlyd per krone? Skal man ha noe bedre (på film) må man vel gå for SVS. Men de er jo digre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ole18, den nye cht-r serien er nok bra ja. Men at den er bedre enn SPL serien, det tviler jeg sterkt på, spessielt på lydkvaliteten. Men cht-R15 kan kanskje spille høyere da.. Men har ikke testa cht-r enda. men etter hva mange har sagt, så er den ganske lik cht i lyden. Uansett, det er ikke noe minus, prisen tatt i betrakning . du får jo 1,5 CHT-R15 mot 1 SPL1200 .
    Tja, va jeg har hørt så er sa de at lydmessig var det store forbedringer fra cht til cht-r, men det skal nå vi finne ut av, har nemlig som nevnt før i tråden sikret meg 2stk fra første sending som kommer til norge.
    Håper på å få de før helga, men det var litt usikkert.

Angående sammenligning av cht og spl synes jeg er litt dumt da e ser på spl som rein hifi sub og cht som mer hjemmekino.
    Siden dette e to heilt forskjellige klasser blir det litt vanskeligt å sammenligne de. Spl1200 koster foretsen nærmere 2 ganger så mye som den nye cht-r kommer til å koste, og kjøper man to får man altids litt rabatt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmas-
    Tja, va jeg har hørt så er sa de at lydmessig var det store forbedringer fra cht til cht-r, men det skal nå vi finne ut av, har nemlig som nevnt før i tråden sikret meg 2stk fra første sending som kommer til norge.
    Håper på å få de før helga, men det var litt usikkert.

Angående sammenligning av cht og spl synes jeg er litt dumt da e ser på spl som rein hifi sub og cht som mer hjemmekino.
    Siden dette e to heilt forskjellige klasser blir det litt vanskeligt å sammenligne de. Spl1200 koster foretsen nærmere 2 ganger så mye som den nye cht-r kommer til å koste, og kjøper man to får man altids litt rabatt.
    Ok, men du bare MÅ skrive anmeldelse av den her på avforum om den er god til musikk også. Hvem var det du snakka med når du sikra deg to av de subbene som kom til Norge? Var det Neby hifi

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme med en liten anmeldelse når e har fått spilt de inn.

Fikk tak i en via hfc og en via en annen butikk i byen som også fikk tak i en. Tror de sa at det bare kom 15 stk i første omgang.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vet du (eller noen) om noen forhandler som har den i Kristiansand nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har fremdeles ikke komt ut i butikkene, men tar du kontakt med hfc i drammen(hvis det e hfc der?) kan de kansje skaffe en.

Har vært grusomt med forsinkeleser på denne subben. Først var det Tidelig desember, så ble det romjula, deretter månedskifte jan\feb og sist denne uken. Men nå har de iallefall komt inn i landet så de kommer vel ut i butikkene ganske snart. Gleder meg!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det gjør jeg også, Skal bli utrolig spennende å få en demo av den, jeg har veldig store forventniger til den subben. Har på følsen at det er noe av det Velodyne har laga som gir mest for pengene.. Nå får jeg kansje solgt subben jeg har også snart...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 1 av 2 i hus. Kassa e iallefall svær! Slet litt med å få den inn i bilen men det gikk nå greit til slutt.
    Da e det bare å få monsteret ut av kassa og begynne på insppillinga.

Lurer på hvordan e skal få plass til to slike... men det går vel bra

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •