høyttalere til housemusikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyttalere til housemusikk

hei, jeg skriver denne tråden på vegne av en venn.
    har er interessert i å kjøpe seg et to-kanals stereoanlegg til et beløp begrenset oppad til 15,000. dette var noe i overkant, så gjerne lavere.
    dette må inkludere cd-spiller, forsterker, høyttalere og kabler.

han har sett på nad silverline og et par dali høyttalere på hfk.

noen andre tips på hva slags kombinasjoner som passer for denne typen musikk? det går mest i housemusikk for hans vedkommende, altså rytmebaserte 70-tallsinspirerte discotunes med (oftest) 4/4 takt og vokalinnslag.

noen spesielle kombinasjoner som gjengir dette godt?

nb: alt som har med hjemmekino og gjøre er ikke interessant, kun stereoforsterker, høyttalere og cd-spiller.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til housemusikk kommer du ikke utenom Cerwin Vega nesten. Den er en helstøpt festhøyttaler.
    Cerwin Vega clsc 15
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=4810

NAD 521bee cdspiller
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ler.htm?id=465

NAD 372!
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4564

Kabler TaraLabs Omni (fører fint med strøm, passer fint med NAD+CV)
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...bel.htm?id=519

Dette er en sikker vinnerkombo for housemusikk.. blir ca 15k med kabler.
    Senere kan han kjøpe et NAD 272 effekttrinn så brokobler han begge. Da får CV'ene de kreftene som gjør at de yter max. en NAD 372 gjør underverker, men med 272 blir det SUPERB.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigre CV version, som er litt mere stue vennlig i utseendet:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=727

Denne tåler ikke like mye som Classic serien.. men den gjør sitt . Denne klarer seg nok med en NAD 372 . classic krever litt mere futt.. men funker fint med 1x372.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur du cerwin vega passer? hva med mellomtonen på denne? housemusikk er nådeløs til å avsløre mellomtoneregisteret har jeg hørt.

det å spille høyt er nødvendigvis ikke det viktigste iflg. han.

andre forslag? han vil gjerne høre på fleste mulige kombinasjoner før han kjøper.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C352 Integrert forsterker - Grå
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=458

NAD C521BEE CD-spiller - Grå
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ler.htm?id=465

B&W DM603 S3 Høyttalere - Sort
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=287
    Denne spiller ganske bra. Spessielt om du ikke skal spille extremt høyt.
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=9396
    Denne er også meget bra. Og spiller nok litt høyere enn BW, og er litt fetere bass.
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=174
    Det kan hende denne blir for stor for forsterkeren, men er bare å teste hos hifiklubben. Men Jeg suns ikke disse dalimodellene er noe gode, altfor lys i lyden, og papp bass.
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8920
    Denne kan bli i tyngste laget for NAD'en, har erfaring med at Infinity lager litt tungdrevene saker. Men får du denne til å spille bra på NAD 352, så er dette nok det beste valget.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det noen rolle da? House-folk går vel på syre allikavæl!
    Trenger bare volum, ikke kvalitet. Kjøp en JVC ghettoblaster til 2K og bruk resten på hobbyen! :twisted:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cerwin

skal du ha nye høytalere så har du bare et valg. Cerwin Vega CLSC-215. spiller ikke bare med bass men har også diskant/mellomtone som kan spille utrolig høyt uten å vrenge seg. Passer spesielt godt i større lokaler/stue :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp CV v-15f. De mest lyttevennlige CV jeg har hørt. Og så e dem penere. Tåler kansje ik like mye som clsc-15 men dem spiller svært høyt for det. D e jo tross alt CV d e snakk om.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Anbefaler at du sjekker ut Klipsch. I motsetning til CW så klarer disse å gjengi noe som heter mellomtone.

House bruker mellomtone veldig mye, feks vokal, piano, blåse samplinger m.m.

Disse er også til sammenligning med CW svært lettdrevne, gamle RF-3 serien til Klipsch har bla slått tilsvarende CW ned i støvlene på de fleste testene som er gjort de siste 4 årene.

www.klipsch.com

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV mot klipsch ja, tror egentlig de aldri har blitt testa imothverandre. Faktisk. CV er en rendyrka folkehøyttaler som ikke bryr seg om detaljer, de spiller fletta av klipsch RF-3 når det kommer til trykk og volum, og det er dette de fleste folk er opptat av, og blir imponert av.

Lyst til å se den tidsskriften som har sammenligna disse 2 merkene mot hverandre ja . Rart at ikke B&W var med i testen og, og vant som årest PARY høyttaler.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grandiosa er folkepizzan

men det betyr ikke at jeg spiser det fordet.

Klipsch har flere modeller som har solgt mer enn CW i USA de siste årene, og det er crap at CW har mer trøkk. Prøv å hør på ting før du uttaler deg om ting.

Folk flest er ikke dritt unger som syns alt som er stort og stygt er tøft. De fleste tror at rumle bass og skrike diskant er bra lyd men det er det ikke. Det er bare irriterende etter kort tid, og de som har sjansen til å høre på ett anlegg med detaljer hører fort hvor mye av musikken som mangler.

Bare se gjennom forumet her, se hva slags forsterkere folk kobler til CW, billig NAD og andre pingle forsterkere, klarer ikke dra høyttalerne uansett.
    Som du vil se nederst så bruker jeg en Thule IA350B som er en 5x120 watt forsterker, som omkonfigureres til 2x350 watt +- 45 amper som spiller så høyt og kontrollert at tror hørselen din skurrer før høyttalerne.

I tilfelle noen ikke vet det så ligger det meste av musikken faktisk i mellomtonen, der ligger tams, skarp tromme, piano, orgel, blås, stryk, vokal, gitarer m.m.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt CV i årevis, syns ik lyden e irriterende. men så hører jeg kun på techno/trance/hardhouse. hadde jeg likt f.eks country da hadde jeg nok hatt høyttalere av annen type. liker den kraftfulle bassen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ogsaa vurdert Klipsch, fordi det er en mye raaere hoeytaler, som ogsaa spiller utrolig mye penere enn CV, og de har heller ikke problemer med aa spille like hoeyt som CV

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fare for å drite meg ut nå, men er det ikke slik at B&W 603 (s2 og s3) er litt vel "hissige i toppen" for denne musikken?

Jeg har selv 603s2 og en kammerat av meg har 603s3. Begge modellene blir litt irriterende i lengden hva diskant angår. Det blir litt mye...
    (jeg har rotel og han har denon forsterkere)

(correct me if I`m wrong)

DrE

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Klipsch

Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Anbefaler at du sjekker ut Klipsch. I motsetning til CW så klarer disse å gjengi noe som heter mellomtone.

House bruker mellomtone veldig mye, feks vokal, piano, blåse samplinger m.m.

Disse er også til sammenligning med CW svært lettdrevne, gamle RF-3 serien til Klipsch har bla slått tilsvarende CW ned i støvlene på de fleste testene som er gjort de siste 4 årene.

www.klipsch.com
    Hmm, kan bare si at du bør kanskje tenke litt "før du uttaler deg om ting". For det første så er jeg veldig glad at du har litt mer penger å bruke på forsterkere og høyttalerne...

Og så er det et par andre ting - alt har en pris og har visse kvaliteter og egenskaper (til og med uavhendig av prisklassen iblant).
    Cerwin har flere serier - og det er nesten ingen av de som lider av mellomtone problemer.
    Så er det slik at alle har egen smak og hører forskjelligt på ting. Ikke alle synes at akkurat klipsch og thule spiller akkurat penest til pengene.

Jeg også synes at NAD spiller litt for hardt etter min mening, men at de leverer varene, det respekterer jeg - og det er et spørsmål om jeg hadde gått for nad silverline eller thule.

Ja, forresten - jeg synes ikke klipsch klarer diskant så bra... ikke like bra som Piega... eller om de er penere (Klipsch har et design ifra 70-tallet) og spiller i det hele tatt i forhold til T+A...

Ja, og navnet er Cerwin-Vega! (ikke CW men CV altså) - for deg som har "peiling" og har lest så mange tester og reviews om Klipsch RF-7 VS. Cerwin-Vega! V-5M
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Vik's
    Klipsch har et design ifra 70-tallet)
    Og CV har ett lekkert moderne design :roll:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at han sjekker ut energy høyttalere i det aktuelle prispleiet. Liker dem klart bedre enn CV / Klipsch. House og rånetrance har vidt forskjellig klangbilde, og jeg tror ikke CV er greien her.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's
    Klipsch har et design ifra 70-tallet)
    Og CV har ett lekkert moderne design :roll:
    Der sier du noe, ja :lol: .

Nei da, mest moderne er de ikke - men V-serien klarte de å lage litt mer stuevennligt, og Classic er nå litt mer PA.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Grandiosa er folkepizzan

Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    men det betyr ikke at jeg spiser det fordet.

Klipsch har flere modeller som har solgt mer enn CW i USA de siste årene, og det er crap at CW har mer trøkk. Prøv å hør på ting før du uttaler deg om ting.

Folk flest er ikke dritt unger som syns alt som er stort og stygt er tøft. De fleste tror at rumle bass og skrike diskant er bra lyd men det er det ikke. Det er bare irriterende etter kort tid, og de som har sjansen til å høre på ett anlegg med detaljer hører fort hvor mye av musikken som mangler.

Bare se gjennom forumet her, se hva slags forsterkere folk kobler til CW, billig NAD og andre pingle forsterkere, klarer ikke dra høyttalerne uansett.
    Som du vil se nederst så bruker jeg en Thule IA350B som er en 5x120 watt forsterker, som omkonfigureres til 2x350 watt +- 45 amper som spiller så høyt og kontrollert at tror hørselen din skurrer før høyttalerne.

I tilfelle noen ikke vet det så ligger det meste av musikken faktisk i mellomtonen, der ligger tams, skarp tromme, piano, orgel, blås, stryk, vokal, gitarer m.m.
    ÅÅh så sint da.. ååh så sint.. og så feil du tar. RF-3 har ikke samme trøkket som CV i samme prisklasse. RF-3 ligger vel på 6k på brukt markedet liksom. CV ny koster vel tja... 5-6000kr ny for en 15" version?! CV trenger futt ja, men en NAD 372 får mye ut av de mellomste modellene. Jo mere effekt jo mere trøkk. RF-3 spiller høyt ja. Men trykk finnes det lite av. Men kan jo være at Rotel 1080 er for liten amp til de da. men skulle da tro av 2x200watt skulle vegge liv i de. Men ja, mellomtona er nok bedre på klipsch. Og helheten i lyden. Men ikke kom her og si RF-3 trykker mere enn CV sine modeller i samme pris, også priser under.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm cv=TRØKK. klipsch=trøkk og litt kvalitet. cv er morsomt som B-anlegg i ei kjellerstue.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •