høyttalere til housemusikk - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spiller selv mye house, chillout, r&bm, hip-hop og generell pop på mitt utstyr. Det gjør de uanstrengt og ned god "disco bass".. Har kun gått ca 50 timer så med mer innspilling blir nok lyden enda bedre.

Fungerer også glimrende på party, spiller høyere enn ørene dine orker. Prismessig i dyreste laget. Men tipper de rimeligere modellene også gjør jobben bra. Det er ikke værre enn å dra rundt å høre på et par anlegg. Pass bare på å få høre de i et ugunstig rom.

Selv hørte jeg mine hos Oslo hifi center i et rom med glassvegger, tykke gardiner på alle kanter og en 2x80w integrert forsterker fra Rotel. Lydbildet jeg opplevde hjemme kan ikke sammenlignes... Helt annet trykk.

Kjempe fornøyd med Klipsch+Rotel.

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Uff og akk ja...

Jeg hadde tengt og si noe sakelig her men når dere begynner og nevne "Nad" og Cervin Vega" , ja da har man kommet til det absolutte nullpunkt, alt som heter musikksmak bare renner ned i takrenna,,,, ingen kan komme og si at cervin er bra., det låter høyt, slår noe vanvittig,, men kontrolert og bra låter det ivertfal ikke, Men å diskutere om en ting er fornuftig eller ikke med folk som er fan av cervin og nad er som og pisse i motvind, man kommer ikke noen veg med det,. Jeg syns at når folk faktis kjøper cervin og faktisk kan påstå at det faktisk ikke låter så verst,, ja da er det bare og grave seg ned i hagen,, men for all del hvis man ikke vet bedre , ja da må man vel kjøpe cervin og nad, men ikke si det til noen., da driter dere ikke dere selv ut i offentlighet.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nybegynner!

har altså CV classic12 og subben fra samme serie (15")
    mener de låter meget bra, men subben skuffer STORT.
    går ikke dypt og når eg stiller den ned i frekvensen forsvinner den nesten!
    something wrong?
    kun enkelte sanger den spiller bra på.
    men CV er å anbefale.
    driver dette med en NAD 372, helt grei kombinasjon..
    men vurderer å bytte ut subben...noen tips?

kordan oppretter eg en ny tråd???

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare quote meg selv litt her..

Så du mener et anlegg som er optimisert for absolutt renhet og lydkvalitet vil spille pent på f.eks en mcmusic plate som er høykomprimert søppel? Det anlegget vil få frem alt som er av feil på den plata. Døde instrumenter, flat bass, skrikende vokaler. Er som å sitte med kabel tv på en HD-tv.

CV vil farge lyden så ekstremt at platens dårlige lydkvalitet rett & slett ikke kommer frem. Man syns derimot at det "trøkker/låter" bra.

Stod en bra artikkel om akkurat dette i lyd & bilde for en stund siden
    Dette var en diskusjon hvor folk stod å hakket ned på CV når de i bunn & grunn ikke vet en dritt av hva de prater om.

Og til han lenger opp. Proson blir vel et godt hakk under CV igjen om man først skal snakke "dårlig" lyd. JWS International som produserer både Proson og Genexxa kan vel ikke akkurat kalles en kvalitets produsent. Der er det hundrevis av bedre alternativer å velge. Men for all del, de spiller nok helt greit. Spørs selvfølgelig hvor kresen man er.

Over til trådstarter sitt problem så ville jeg annbefale en høyttaler som har enten en 12" eller 15" bass da house/drum'n'bass osv bruker veldig mye dype frekvenser som en 8" og 10" ofte vil slite med å reprodusere. Enkelte CV modeller som er nevnt er ikke noen dårlig løsning men det fins alternativer. Eventuellt har man Infinity SM-155 som er få rimelig brukt. Disse spiller meget godt med slik musikk og de er forholdsvis lettdrevne. En C372 fungerer ypperlig til disse, men her også fins det mange alternativer helt utifra hva slags type lyd man er ute etter. Et par CV DC-12 eller DC-15 fungerer utmerket. Eller enda bedre, AL serien. Denne serien kan jo faktisk nesten kalles en hi-fi høyttaler. Spesiellt AL-1000 og 1002. Disse har en meget god mellomtone og basser. 1002 har en forbedret diskant men jeg har ingen personlig erfaring med den fremfor 1000. Eventuellt så er det jo selvfølgelig mulig å kjøre et par mindre front høyttalere og heller legge til en sub. Fins masse sub'er som egner seg ypperlig til musikk. En liten SVS vil nok sette fart på bassen ihvertfall Men der er det også mange gode alternativer.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile highend vs cerwin vega

har hatt både dc15 og al1000 på forskjellige forsterkere og ja det dunker,braker og rister,høytalere som var kule da jeg var 16 år, men har nå klipsch rf-7 og det er jo en høytaler i en helt annen klasse både i kvalitet og pris.liker selv cv til høy partifaktor i et stort lokale drita full men klipsch er jo bedre på alle måter. men har man ikke penger til rf-7 og bruker høytalerne til kun partimusikk på bånn guffe da mellomtone/diskant ikke spiller noen rolle så kjøp cv

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool jaja