Noe galt med scartutgangene på TV'en min?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe galt med scartutgangene på TV'en min?

Som tidligere nevne er det sterkere lyd i den ene høyttaleren når jeg ser på TV og vil ha TV-lyden i høyttalerne.

Men når jeg tar ut scarten, som går fra DVD-spilleren, fra TV'en kommer det lik lyd ut av begge høyttalerne.
    Hører tydelig forskjeller når jeg har scarten fra DVD-spilleren i.

Virker som det er dårlig kontakt i scartutgangene på TV'en.

Noen som kan hjelpe?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er DVD'n på eller av? Eller er det forskjell på nivået avhengig av power on/off?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting å si verken med DVD-spilleren av eller på.

Kan også ta ut scarten som går fra DVD-spilleren på DVD-spilleren, ikke bare på TV'en for å jevne ut lyden.

Virker som scarten fra TV'en til DVD'en tar alt for mye, slik at phono-kablene får for lite.

Hva som er for mye og lite vet jeg ikke. Men med DVD-scarten tilkoblet går nivået fra den ENE høyttaleren ned.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags TV det er snakk om? Philips?
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Phillips. Hvorfor valgte du å gjette på akkurat det merket?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Ja, Phillips. Hvorfor valgte du å gjette på akkurat det merket?
    Har Philips selv jeg, og har lagt merke til at in/out delen laget ikke så bra (har opplevd det samme med flere Philips tv-er). Jeg tror at kontaktene ikke skjermet skikkelig, og da påvirker de hverandre, hvis man har to kilder tilkoblet.
    Jeg har Nokia Mediamaster tilkoblet den første scart-en, og 540D som er koblet til den andre. Så når jeg bruker tv for å se på dvd-film (veldig sjelden) så er det både lyd og bilde ifra den første scarten som lekker på en måte (ikke så tydelig seff, men det synes hvis man ser nøye etter). Skrur man tv-lyden helt opp på AV2 (dvd) så høres det støy fra sat.mottakeren også.

Ja, en ting til - alle de kontaktene sitter på et kretskort sammen med antenneingangen og radioantenneinngangen og stereo ut. Da deler de sikkert noen strøm/signal spor på kortet - jeg tror det er der problemet ligger.
    Har du prøvd å koble DVD-en til den andre scart-kontakten, eller via S-video (den som sitter på siden)? Gjør det noen forskjell da?
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøper du ikke en slik Scart 4-1 på Clas Ohl...., så får du trykke på knappene på den boksen istedenfor TV'n når du skal skifte Input, siden den ikke takler flere Input samtidig. :?: :?:

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Hvorfor kjøper du ikke en slik Scart 4-1 på Clas Ohl...., så får du trykke på knappene på den boksen istedenfor TV'n når du skal skifte Input, siden den ikke takler flere Input samtidig. :?: :?:
    Jo da, han takler flere - det blir bare litt støy på den andre AV-kanalen. Den første fungerer utmerket og blir ikke påvirket.
    Og siden jeg bruker nesten aldri tv til DVD titting så er det ikke noe problem for meg. Det er fortsatt bedre kvalitet enn på komposit eller S-video, forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Har ikke noe s-video på siden. Har kun 2 scartutganger.

Er kanskje ikke noe galt med TV'en, bare dårlig skjerming?
    Betalte bare 2599,- for TV'en.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Takk for svar!

Har ikke noe s-video på siden. Har kun 2 scartutganger.

Er kanskje ikke noe galt med TV'en, bare dårlig skjerming?
    Betalte bare 2599,- for TV'en.
    Kan hende, men som sagt så har jeg opplevd samme problem på flere Philips TV-er (både widescreen inkl. min egen og 4:3). Har betalt 7000 for min for et par år siden.
    Jeg holder meg vekk fra Philips hvis jeg skal kjøpe en ny tv, går helst for Pioneer eller Sony, tror jeg. Eller noen av de top modellene til Philips, bare ikke low- eller mid- end...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •