Cerwin Vega CLSC - 15 + NAD C372

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLSC - 15 + NAD C372

Heisann folkens.
    Har nettopp handla anlegg, CV CLSC 15 høytalere og NAD C372 forsterker. Jeg har ikke så god greie på hifi og det jeg lurer på er "Hvor lenge skal disse høytalerne spilles inn"? Og hvor mye tåler de i forhold til forsterkeren? Kan vel ikke spilles inn med volumen kl 12 eller..

Det siste spørsmålet er helt bak mål men spør likevel siden jeg kun har styrt en del med bilanlegg og bilforsterkere. Kan "inne-foresterkere" brokoples? Eller må jeg bare kjøre disse Vegaene på den ene utganga, feks "A".

Håper dere tåler dumme spørsmål fra en newbie.
    Er også fint med andre erfaringer om CLSC + NAD.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice oppsett. Du kan regne med 100-150timer med innspilling. Du kan seff trøkke på litt. Det er ikke snakk om at du skal måtte spille på lavt volum. Det er bare det at høyttaleren blir enda mere villig etter 100-150timer. Så du kan skru opp litt, men kan hende du blir litt skuffet fordi du fort får ulyder, det er pga at de ikke er ferdiginnspillt enda, og da skrur du bare ned igjen, til et nivå hvor det lyder bra.

Gled deg, dette kommer til å trykke, og med en NAD 272 i tillegg til 372'en din. Da får du virkerlig testa de .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD kan brokobles. Men du kan bare bruke 1 stk høyttaler til de. NAD yter 400watt RMS i brokobla modus. Da ser du i manualen at begge + polene skal benyttes.... Da må du skaffe en NAD 272 og brokoble den og du får 2x400watt tilsammen med 372'en din . En forsterker pr høyttaler.
    Ikke flytt på brokoblings knappen bak på ampene før de er slått helt av!.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Cerwin Vega CLSC - 15 + NAD C372

Dette er en bra combo, men som "skorob" nevner vil du få mer ut av høytalerne ved kjøp av en effektforsterker til..... jeg viste ikke at den 372 kunne brokobles... tøfft!

Har god erfaring med 2 x 400 på en par CV S-2. Disse er gamle, men har tilsvarende elementer som CLSC-15.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, det var bra dette da! Skal prøve å være snill når jeg prøvekjører de ei stund da. Skal etterhvert bygge på med effektforsterker da lommeboka har råd. Men de spilte greit med bare 372en på hifiklubben, ble litt skuffa når jeg kom hjem men det er vel som dere sier at det blir bedre og bedre. Det gjorde også 12" CV subben min jeg hadde i bilen før. Hadde 372en klart 4 stk CV V-10 tror dere? De er jo lettdrevne som bare f***. Har jo utgang til fire høytalere. Eneste minus med NADen til nå er at den ser ikke ut hehe!
    Har NAD 6521BEE cd-spiller også. Greit produkt, men tar ikke mp3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er langt ifra stygge. De bare indikerer råhet lang vei. Er som med Cerwin Vega, de skal ALTID være STORE "stygge" firkanta boxer. Og de skal kunne spille dødshøyt . Have a nice basstrip!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, det var bra dette da! Skal prøve å være snill når jeg prøvekjører de ei stund da. Skal etterhvert bygge på med effektforsterker da lommeboka har råd. Men de spilte greit med bare 372en på hifiklubben, ble litt skuffa når jeg kom hjem men det er vel som dere sier at det blir bedre og bedre. Det gjorde også 12" CV subben min jeg hadde i bilen før. Hadde 372en klart 4 stk CV V-10 tror dere? De er jo lettdrevne som bare f***. Har jo utgang til fire høytalere. Eneste minus med NADen til nå er at den ser ikke ut hehe!
    Har NAD 6521BEE cd-spiller også. Greit produkt, men tar ikke mp3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 er en stereoforsterker, du skal kun koble til 2stk høyttalere til den. det er bare at du kan ha 2 sett på den. men du får bare spillt med A eller B. ikke begge samtidig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kom denne tråden 2 ganger? Jaja, samma det.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob du vet tydeligvis ikke hva du snakker om...Jeg har Nad C372 å jeg spiller på både A og B utgangene på forsterkeren på mine høytalere Samtidig. Har kobla mine gamle høytalere for morroskyld. Så vær så snill tenk litt over hva du skriver før du uttaler deg...

Ps: rett meg hvis jeg ikke er helt med i hva du mener...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 par 8 ohms høyttalere kan du spille slik men jeg ville aldri spilt med begge settene dersom det ene paret har 4ohm eller enda verre dersom begge er 4 ohm.

Årsaken er at hvis du kjører to høyttalere smmen blir resistansen halvert:

8ohm + 8ohm parallelkoblet er 4 ohms last på forsterkeren.
    4ohm + 4ohm parallelkoblet er 2ohms last og dette er altfor lavt og kan skade forsterkeren.

Det er også verd og nevne at noen forsterkere ikke tåler 4 ohms last også så les litt i manualen.

Newcomer Patrick sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Forsterkerne får ikke halvert impedans når de er koblet i mono. eller tenker dere på når forsterkeren ikke er koblet i "bridge mode" by the way Er det ikke store høytalere det er snakk om så klarer forsterkeren det! Meget stabil. (gjelder ikke clsc 215)

Patrick Baird

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •