DALI Helicon 800 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv med en simpel Denon AVR 3805 får jeg kjempelyd med H800, så bra at jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe slutt trinn i dette oppsettet.
    Kan spille knallhøyt også.

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Selv med en simpel Denon AVR 3805 får jeg kjempelyd med H800, så bra at jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe slutt trinn i dette oppsettet.

Dag
    Er dette med eller uten drahjelp fra SVS'en....? Har du forresten prøv å sette på de noe mer effekt? Disse høytalerne er absolutt interessante. Hvis jeg plutselig en dag blir lei vega lyden og store kasser..... :wink: Klipsh RF-7 er vel en av mine favoritter hvis jeg skulle bytte....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Dag
    Er dette med eller uten drahjelp fra SVS'en....? Har du forresten prøv å sette på de noe mer effekt? Disse høytalerne er absolutt interessante. Hvis jeg plutselig en dag blir lei vega lyden og store kasser..... :wink: Klipsh RF-7 er vel en av mine favoritter hvis jeg skulle bytte....
    Ja, selv uten SVS har de meget bra dypbass i det lille rommet jeg har dem i, og tight! Kjempelyd til musikk og når jeg kjørte Hellboy skulle jeg nesten tro jeg hadde fet subwoofer!!!???
    Meget overasket selv også.

Dag

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har H400, sammen arcam avr 200 og pm-250.
    Er veldig fornøyd.
    Helicon rocker som fronter til hjemmekino, deilig bass.

Terje

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må jeg skrape sammen og få meg noen h800. godt å høre noen som sier jeg ikke bare må bytte forsterkere først. hehe 8)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drikker du 1825 kasser øl så har du nok pant til å kjøpe deg et sett med helicon w800
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg anbefale Carlsberg 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    du må ikke ha et helt strømagregat. det som er, i likhet med de fleste høytalere er at med mer krefter kommer mer kontroll og dynamikk. dette fikser du lett med en fremtidig oppdatering på effektsiden. I et anlegg er det høytalerne som har lengst levetid. derfor er det klokere å kjøpe høytalere etter smak og ikke kun etter hva man har av effekt i dag.
    Vi hørte jo jfinnerus H800 på søndag med kun en Marantz SR8500, og det gikk jo bra både på musikk og film, det...... Selvfølgelig kunne det nok hjulpet med masse mer kraft, men herregud, det låt jo bra.......

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    drikker du 1825 kasser øl så har du nok pant til å kjøpe deg et sett med helicon w800

tror jeg står en stund å panter flasker da

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også hos Jørn i helgen å testet H800, så jeg kan også bekrefte at Marantz SR8500 klarte å drive de bra. Selv om jeg også mener de må få mer krefter for å yte de rettferdighet. Men for all del, det er noe man kan ta etterhvert. Hadde sikkert klart å leve en stund med kun Marantzen og.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da klarer nok vincenten min å få litt fart i dem

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg var også hos Jørn i helgen å testet H800, så jeg kan også bekrefte at Marantz SR8500 klarte å drive de bra. Selv om jeg også mener de må få mer krefter for å yte de rettferdighet. Men for all del, det er noe man kan ta etterhvert. Hadde sikkert klart å leve en stund med kun Marantzen og.
    Hei,

dro på tur og fikk ikke svart på all virak rundt mine urimelige påstander om Denon AVR3805 og Helicon800.

Det jeg mente å si var at det låter latterlig bra hjemme hos meg, og at jeg derfor er så fornøyd at jeg ikke vil bruke mer penger på det oppsettet.
    Egentlig er jeg litt i sjokk. Når jeg er så fornøyd føler jeg ikke behov for oppgraderinger, lyden overgår hva jeg forventer meg uansett.

Men det kan sikkert gå an å forbedre, men det synes ikke jeg at jeg trenger, føler at jeg har 100% musikkglede med H800 nå.

Så det er gøy å høre at andre også har testet med en receiver og opplever ihvertfall noe av det samme.

Dag

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk Dag, men høyttalerne koster 43k eller noe. Forventer du da ikke mer? Da kunne du vel likeså godt ha brukt noen mindre høyttalere?

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. nå vil jeg si at Evidence 870 er det sterkeste leddet i kjeden din. Etter hva jeg har erfart er disse meget kompetente på musikken du nevner.

Skal du utnytte potensialet i H800 må lommeboka åpnes i resten av kjeden også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ikke for å være frekk Dag, men høyttalerne koster 43k eller noe. Forventer du da ikke mer? Da kunne du vel likeså godt ha brukt noen mindre høyttalere?
    Jeg forventer ikke mer enn den vidunderlige lyden jeg hørte komme ut av høyttalerne her om dagen, men det er jo vanskelig å forklare deg hvor bra det var, og egentlig så er det også vanskelig for deg å si at det er forbedringspotensiale uten å ha lyttet først.
    I forhold til når de sto plassert ut til siden så var det uendelig mye bedre lyd, og da overdriver jeg nesten ikke

Dag

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg forventet ikke mer av høyttalerene når jeg brukte vincent heller, men så feil kunne jeg ta. og de koster under 1/4del av dine. :wink: en stereoamp til samme pris som din 7.1 :!:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt tidligere, Dag, jeg har aldri betvilt at du har bra lyd hjemme hos deg med 3805 på H800. Jeg opplevde jo selv også i helgen at det var mulig å oppnå et bra resultat med en god receiver på disse.
    Så lenge du er fornøyd med oppsettet slik det er nå, er jo det bare toppers for deg Men når/hvis du går lei av lyden i H800 (tvilsomt men...), så er det jo bare å teste ut med et godt effekttrinn. Når kan du jo bare utnytte lyden du har, og som du tydeligvis er godt fornøyd med.

Selv opplever jeg mine H400 som bedre etter bytte av kilde, cd-spiller, noe som bekrefter at det er av betydning hva Helicon fores med.

Ble det bra med twin-tubes eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Som jeg har sagt tidligere, Dag, jeg har aldri betvilt at du har bra lyd hjemme hos deg med 3805 på H800. Jeg opplevde jo selv også i helgen at det var mulig å oppnå et bra resultat med en god receiver på disse.
    Så lenge du er fornøyd med oppsettet slik det er nå, er jo det bare toppers for deg Men når/hvis du går lei av lyden i H800 (tvilsomt men...), så er det jo bare å teste ut med et godt effekttrinn. Når kan du jo bare utnytte lyden du har, og som du tydeligvis er godt fornøyd med.

Selv opplever jeg mine H400 som bedre etter bytte av kilde, cd-spiller, noe som bekrefter at det er av betydning hva Helicon fores med.

Ble det bra med twin-tubes eller?
    Når/hvis jeg går lei DA kommer det nok ting på plass, jeg har ikke kjøpevegring Elsker jo slutt trinn, har hatt et utall av dem.
    Twin subs er klart en forbedring, ingen tvil.

Men ønsker å nyte H800 en stund som nå, så kan jeg heller prøve litt ting etterhvert hvis jeg går "lei".
    Moro at du henter ut mer og mer hos deg!

Jeg får to stk Usher R-1,5 slutt trinn om en liten stund, så kan hende ett av dem fyker inn på kinoen :wink:
    De koster vel 20.000 pr stk, 40 kilo og 150 watt ren klasse A, glovarme.
    De drev de store Usher D2 i Horten med to slike.
    Alternativt går Rotel RB-1090 inn på kinoen, og 2XUsher R-1,5 som biamp i stuen.

Noen som vet hvordan RB-1090 låter på Helicon 800?

Dag

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 kilo og 150 watt ren klasse A, glovarme.
    :shock: Hvis de er for dårlige er det bare å donere de til meg 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen 26/1-05
    Men ønsker å nyte H800 en stund som nå, så kan jeg heller prøve litt ting etterhvert hvis jeg går "lei".

Dag
    Det holdt så lenge med H800 i kinoen din, Dag. Kjenner jeg deg rett har det vel kommet noe bedre for hånden...??

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •