KEF KHT 2005.2 versus DALI Elegance AV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF KHT 2005.2 versus DALI Elegance AV

Jeg har kjøpt meg tv, dvdopptager og receiver, og må da såklart ha noen høytallere til et surround oppsett. Ifølge samboeren min er store kassehøytallere ikke akseptert, så jeg må gå for små satelitt-høytallere. Jeg har sett på to stykker, men vet ikke hvem jeg vil bli mest fornøyd med. De to er:
    * KEF KHT 2005.2
    * DALI Elegance AV

Begge ligger i samme pris-sjikte. Jeg har et 4 * 4 meter stort rom som det står i. Receiveren min er en Pioneer VSXD714S.

Er noen av disse et bra kjøp under 9000 kroners klassen, eller er det noen andre jeg bør gå for.

Tilleggsspørsmål: Hva slags kabling bør jeg bruke for å ikke ødelegge lyden på vei til høytallerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer fortsatt på et svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Dali oppsettet, men kan trygt anbefale KEF KHT 2005.2.
    Har en kompis som har en liten "kino" i ei loftsstue, og han kjøpte KEF KHT 2005.2 + en Yamaha rx-v650. Spiller helt greit, trur ikkje du får noke særli bedre innengor "mikro" høyttalere, kanskje med unntak av jmlab.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke hørt Dali høyttalerne. Men du blir nok veldig fornøyd med KEF 2005.2. Mulig Dali er på samme nivå, men tviler på at det er særlig bedre. 2005 har stort sett fått toppkarakterer i alle tester.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk testet begge da jeg skulle handle inn minimalistiske høytalere til min egen stue, og Kef var helt klart bedre etter mitt synspunkt. Det som dro ned for Dali var at suben desverre ikke holdt bra nok kvalitet. Noe jeg fikk bekreftet av selgeren, som lirte utav seg at de egentlig anbefalte folk å handle inn en sub av et annet merke til Dali satelittene. Kef 2005 er et godt prøvd høytalersystem med masser av godord fra både presse og forbrukere, og jeg synes de har en mere spennende design enn Dali. Noe separat test av Dali satelittene fikk jeg ikke prøvd da jeg ikke hadde en sub av godt slag tilgjengelig. Du bommer uansett ikke med Kef systemet! 8)

Jeg kjøpte ingen av dem selv, da jeg var vant til gulvhøytalere av tålelig bra kvalitet og hadde nok litt for store forhåpninger til musikkgjengivelsen fra disse små satelittene. Men til prisen, og størrelsen får du overraskende mye utav "eggene" til Kef.

Når det gjelder kabling har det jo mye med pris å gjøre. Men noen tynne solidcore kabler, eller f.eks. Nordost CinemaFlex er jo helt greie.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •