Hvem er den beste Cerwin Vega høytaleren( Al 1000? ) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Vi har clsc12 i felleshuset her hvor jeg bor, og de spiller forferdelig. Papkasse lyd
    Hørte jeg sprengte elementer.....?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller med en NAD forsterker, har ikke sett etter hvilken det er. Skal ikke utale meg for skråsikkert uten å ha prøvd en a-b test, men clsc serien hverken føles eller lyder like godt som gamle DC

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri noen gang seriøst vurdert Cerwin Vega høyttalere. Men i min nye kjellerstue som er klar til våren en gang har jeg faktisk vurdert CV for å få skikkelig skyv i effektene. Det kan jo hende det er som å kaste penga ut av vinduet men siden de *kun* skal benyttes i på hjemmekino.... Kanskje, kanskje...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er gruppa slayer du henviser til med det bildet ditt. Så burde ikke CV være noe problem . Og hvor ofte ser du film?! Selv kunne jeg tenke meg CV i kinoen. Blir uansett bedre lyd enn i den norske kinoen. Også billig det har blitt da. clsc 15 i front, clsc 10 bak.. men kanskje en anna center enn CV sin, men må finne en som passer nogenlunde. blir godt under 20k iallefall..

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvis det er gruppa slayer du henviser til med det bildet ditt. Så burde ikke CV være noe problem . Og hvor ofte ser du film?! Selv kunne jeg tenke meg CV i kinoen. Blir uansett bedre lyd enn i den norske kinoen. Også billig det har blitt da. clsc 15 i front, clsc 10 bak.. men kanskje en anna center enn CV sin, men må finne en som passer nogenlunde. blir godt under 20k iallefall..
    Joda det er gode gamle Slayer. :-)

Jeg har et stereosystem jeg er meget godt fornøyd med basert på B&W høyttalere + sub. Det gir mer enn nok punch

Når det gjelder film ser jeg vel 3-4 filmer i uka alt ettersom hvilken årstid det er. Til sammenligning hører jeg på musikk mange timer per dag. Men siden jeg nå får muligheten til et eget rom for hjemmekinoen skal jeg sterkt vurdere CV. Men jeg har også sett samme problem som deg, nemlig centerhøyttaler. Jeg er skeptisk til de som CV per dags dato har.

Alternativ #2 er Klipsch RF-7 med doble 10 tommere som burde gi bra punch. Mye dyrere, men også lettere å finne matchende center/surround.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg foretrekker DC serien. Hver gang jeg ser et par DC12 til salgs må jeg virkelig konsentrere meg for å ikke kjøpe de. Jeg vet at de ikke er de råeste, men de er et bra kompromiss hva størrelse/lyd angår
    Takk for tipset.. Da vet jeg hvor jeg skal henvende meg hvis jeg finner på å selge en dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Joda det er gode gamle Slayer. :-)

Jeg har et stereosystem jeg er meget godt fornøyd med basert på B&W høyttalere + sub. Det gir mer enn nok punch

Når det gjelder film ser jeg vel 3-4 filmer i uka alt ettersom hvilken årstid det er. Til sammenligning hører jeg på musikk mange timer per dag. Men siden jeg nå får muligheten til et eget rom for hjemmekinoen skal jeg sterkt vurdere CV. Men jeg har også sett samme problem som deg, nemlig centerhøyttaler. Jeg er skeptisk til de som CV per dags dato har.

Alternativ #2 er Klipsch RF-7 med doble 10 tommere som burde gi bra punch. Mye dyrere, men også lettere å finne matchende center/surround.
    Råere center tror jeg du skal lete lenge etter...... men prisen da man...... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger en brukt 1215mkII på for tiden, og hvor i alle dager er slikt å oppdrive?

Må jo være noe av det barskeste som noen gang har blitt lagd (kansje ikke det beste dog...)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smale
    Hva ligger en brukt 1215mkII på for tiden, og hvor i alle dager er slikt å oppdrive?

Må jo være noe av det barskeste som noen gang har blitt lagd (kansje ikke det beste dog...)
    Hey,

De ligger på ca 8500kr + brukt, snakker selv med i kar i danmark som skal selge et par.. Men fy heite og langt man evt må dra..

dp

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt DC-15 inntil nå nylig. Kan ikke akkurat si de spiller så veldig "fint", men trøkk er det nok av(med stor nok forsterker ja!).
    Jeg brukte en forsterker på 450w rms i 4 ohm på de, og det fungerte fint.
    DC-15 er veldig effektkrevende vil jeg si. Nesten som om de suger effekten ut av forsterkeren uten å gi så mye høyere lyd :P
    Selv om de på papiret er lettdrivne høytalere, så MÅ en bruke KRAFTIG forsterker! Jeg har brent en forsterker på dem..det var en Denon PMA-1560: 2*250w rms i 4 ohm.

Med nok effekt, så vil du kunne ha det veldig gøy med Cerwin Vega DC-15

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •