En ny Sony SA-WX900 tråd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 79
    Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En ny Sony SA-WX900 tråd.

Heisann
    Jeg er for tiden veldig i tvil vedr. hvilken sub jeg skal gå til innkjøp av. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for en sony sa-wx900, men har blitt litt påvirket av all SVS propagandaen.
    Jeg har lagt merke til at denne Sony subben ikke er spesielt populær i utlandet, jeg finner nesten ingen info om den på utenlandske forum etc. Hvorfor er denne subben så populær her på forumet og ellers i Norge i forhold til resten av verden?
    Ron fra SVS sa at sitat "sony subs are considered a big joke here in the US" sitat slutt, er det noe sannhet i dette?
    Den er oppgitt til å strekke seg ned til 18 hz, stemmer dette?

Hva ville du valgt, sa-wx900 eller SVS 20-39 PCi?
    Takk

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at det ikke er skrevet så mange reviews av denne der ute. Men i Storbritannia har jeg funnet noen, og alle er svært positive. Jeg har ikke hørt SVS, og gleder meg til å få sjansen en dag. For meg har Sony-subben et meget bra pris/kvalitetsforhold, men det har etter hva jeg skjønner SVS også.

Vanskelig valg, dette.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vanskelig valg, dette.
    Indeed!
    Prisen er omtrent nøyaktig den samme på disse. De valgene, de valgene, vi definerer oss selv gjennom valgene vi tar :? Hjelp

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om prisen er det samme ville jeg tro du får mer av SVS, der handler man rett fra fabrikk og enestet ledded imellom er frakt og onkel moms.

Mens en Sony må man kjøpe hos forhandler der både 1 2 og 3 stykker skal ha sin del av kaka (så lenge du ikke kjøper brukt men det var vel ikke det som var temaet)....

Hvem selger egentlig disse Sonyene? Må høre :wink:

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg ha kjøpt uten å prøve de først, så hadde jeg valgt WX900. Den er etter hva jeg har lest potent nok, penere å se på, og mer "moderat" i størrelse :wink:
    At det blir et mellomledd mer enn SVS betyr ikke nødvendigvis mindre sub for pengene, da Sony sannsynligvis har lavere produksjonskostnader.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvem som selger Sony subbene nær Gjøvik, men her i Stavanger selges de hos best2buy og Siba kan skaffe dem. Til veiledende pris skulle jo Sony subbene være et kupp, jeg får tak i Sony subben til godt under veil det gjør bare valget enda vanskeligere :x

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Skulle jeg ha kjøpt uten å prøve de først, så hadde jeg valgt WX900. Den er etter hva jeg har lest potent nok, penere å se på, og mer "moderat" i størrelse :wink:
    At det blir et mellomledd mer enn SVS betyr ikke nødvendigvis mindre sub for pengene, da Sony sannsynligvis har lavere produksjonskostnader.
    Klart at Sony kunne levert billigere dersom du hadde kunnet kjøpt direkte fra fabrikk.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Klart at Sony kunne levert billigere dersom du hadde kunnet kjøpt direkte fra fabrikk.....
    Klart det, men det var ikke poenget mitt. Jeg mente at selv om Sony leveres via ett til to mellomledd, så har de til gjengjeld sansynligvis lavere produksjonskostnader enn SVS. Sony har nok også mer kapital i ryggen til å tåle å selge hver enhet med mindre fortjeneste enn SVS. Bare mitt mot motargument til at SVS automatisk har bedre pris/ytelses-fordel pga levering direkte fra fabrikk :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det, men det var ikke poenget mitt. Jeg mente at selv om Sony leveres via ett til to mellomledd, så har de til gjengjeld sansynligvis lavere produksjonskostnader enn SVS. Sony har nok også mer kapital i ryggen til å tåle å selge hver enhet med mindre fortjeneste enn SVS.
    Selv om de har mye kapital i ryggen , Zyon, betyr ikke at de automatisk selger produktet med mindre avanse.... :?

Bare mitt mot motargument til at SVS automatisk har bedre pris/ytelses-fordel pga levering direkte fra fabrikk :wink:
    Det har vel aldri vært noen som helst tvil om at det er en god del rimeligere for kunden å unngå både et og to mellomledd ved et kjøp. Se bare på direkte import av elektronikk fra Kina, eksempelvis Cayin CDT-15A. Dersom du importerer denne selv fra Kina, slipper du unna med rundt 5k etter alle avgifter og frakt, mens NAT skal ha 13k for denne i Norge.

Eller direkte import av biler til Norge. Dersom du hadde kuttet ut importørnettet i Norge, kunne du ha fått bilen din 10-15% billigere dersom du hadde kjøpt den rett fra fabrikken. Og produsenten hadde tjent akkurat like mange penger..... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om de har mye kapital i ryggen , Zyon, betyr ikke at de automatisk selger produktet med mindre avanse.... :?
    Det sa jeg da heller ikke, jeg sa at de tåler det bedre og dermed har muligheten til det. Se bare SAS vs Braathens. Jada, jeg vet at det ikke er den beste sammenligningen, men jeg er trøtt... :wink:

Det har vel aldri vært noen som helst tvil om at det er en god del rimeligere for kunden å unngå både et og to mellomledd ved et kjøp.
    Det har du helt rett i, men det er ikke sikkert det motveier de to andre faktorene. Men husk nå at jeg ikke påstår noe som helst, jeg bare pekte på ett par ting som kan spille inn på utsalgsprisen. At Blodpudding får WX900 under veil. gir jo også et utslag i hans tilfelle med tanke på pris/ytelse.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen har nå glidd over i å diskutere hvem som har størst avanse... Og det har eksakt hva å si for KVALITETEN? Sony-subben har imponert mange med sitt gode pris/ytelse-forhold. Da er det relativt uinteressant hvor stor avansen er i hvert ledd. Faktum er at Sony har laget en subwoofer som yter meget bra til en relativt rimelig penge (ingen skal klage på kiloprisen, ihverfall ). SVS yter også meget bra til en rimelig penge. Jeg tror ikke det eventuelt er et par hundrelapper fra eller til i produksjonskostnad som bestemmer eventuelle forskjeller i ytelse på disse. De er helt ulike produkter, med forskjeller i forsterkerkraft, avstemming etc. etc. Klart de yter forskjellig. Spørsmålet er hva som er forskjellig, og det kan ihvertfall ikke en latterlig prisdiskusjon avsløre.

Hadde vært moro med en AB-test mellom disse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er hva som er forskjellig, og det kan ihvertfall ikke en latterlig prisdiskusjon avsløre.
    Takk for den du :wink: Men beklager avsporingen i tråden ops:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen har nå glidd over i å diskutere hvem som har størst avanse... Og det har eksakt hva å si for KVALITETEN?
    Har vel aldri giddet å diskutere hvem som har størt avanse på noen produkter jeg, roffe :? Det jeg mener er at dersom du kjøper akkurat det samme produktet, for en mye lavere pris enn andre har gitt, har du gjort en bedre handel. Selvfølgeligheten er jo da at produktene har samme kvaliteten :wink:

Men støtter at Sony har en billig kilo-pris og at det er en bra sub basert på erfaringene fra de som har den.....

Hadde vært moro med en AB-test mellom disse.
    Synd at jfinneru solgte sin SONY nettopp, men det blir allikevel en mulighet for AB-testing mellom SVS 25-31 PC Plus til søndag, da denne blir testet mot jfinneru sin B&W-sub (850??) og Hi-Fils PSB..... :wink: :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs har et bindeledd mindre? og 1000kr i frakt endrer ikke pris/ytelse forholdet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    svs har et bindeledd mindre? og 1000kr i frakt endrer ikke pris/ytelse forholdet?
    Ok, du skal få for den einis. Men allikevel, hva tror du prisen på disse hadde blitt dersom du hadde skullet kjøpe denne gjennom f.eks. HFC-kjeden???

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel aldri giddet å diskutere hvem som har størt avanse på noen produkter jeg, roffe :? Det jeg mener er at dersom du kjøper akkurat det samme produktet, for en mye lavere pris enn andre har gitt, har du gjort en bedre handel. Selvfølgeligheten er jo da at produktene har samme kvaliteten :wink:
    Og det er vel nettopp KVALITETEN som er emnet for diskusjon her. For det er vel rimelig klart at trådstarter får disse to subwooferne (rettet) til omtrent samme pris. Og med det som forutsetning skjønner jeg ikke hvorfor dere tværer ut diskusjonen om hvordan prisene oppstår. Det er da fullstendig uinteressant i forhold til spørsmålet om hvordan disse to subwooferne yter i forhold til hverandre.

Gleder meg til kvalifiserte tilbakemeldinger fra dem som etterhvert får hørt både Sony SA-WX900 og SVS 20-39 PCi. Alt annet blir fryktelig ukvalifisert synsing.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...For det er vel rimelig klart at trådstarter får disse to projektorene til omtrent samme pris.
    Subwoofer mener du helt sikkert.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at jfinneru solgte sin SONY nettopp........
    Det er vel best å selge så lenge det finnes noen som vil ha.....?

En liten digresjon om Sony vs. SVS:
    Du skal kjøpe en lastebil(les:SUB)
    For deg er jo definisjonen og betydningen av hva du får når du spesifiserer "ORDET" så tydelig: LASTEBIL !!! En kraftig sak som skal brukes til den "hardeste" jobben.
    Selgeren sier: Å ja, du skal frakte tunge ting. Denne Skoda Pick-Up'n er utrolig bra til en slik jobb! Men hvis du heller er interessert i en slik LASTEBIL som denne: Vant Paris-Dakar i LASTEBILKLASSEN, alle utfordringer tas på strak arm, og den leverer sine varer i en eliteserie for seg selv. :roll:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm....
    Interessant teori Flageborg, så da er det LASTEBIL som skal kjøres imorgen?

Men jeg ser fram til å høre ifra Anfields sub-sammenligninger til helgen. Dette blir spanande

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten digresjon til da flageborg. flere som tviler på svs sine egenskaper som musikkformidler. blir så uendelig tåpelig denne debatten her at jeg nesten blir kvalm. hva med å nevne at man kjøper noe fra andre siden av jordkloden? skjer det noe så må den samme vei tilbake. demomulighet? nei det har jeg ikke sett. Burde faktisk være mulig å innrømme at andre subber faktisk kan gjøre en helt utmerket jobb for folk flest. Er ikke alle som synes det å sitte oppe på skrotloftet med en 15" under ræva er toppen av underholdning.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg