En ny Sony SA-WX900 tråd. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En del av forskjellen disse 2 i mellom er vel at sonyen kan spille høyt, og svsen dypt. Så hvis du har en ide om hvilke 2 av disse kriterienesom er viktigst for deg burde det bli litt enklere å bestemme seg

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha sett Sony'en til lavere pris enn på b2b i butikk i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manic Miner mener du at sony subben ikke går dypt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte denne subben selv, men alt jeg fant av brukererfaringer med den pekte på at den har sitt -3db punkt ved 25hz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du lest eller hørt det?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med jfinneru. Han har nå hørt SVS 25-31 PC+. Han har da et bra sammenlikningsgrunnlag iom. at han har hatt Sony 900 subben. Tror nok han også mener at selv den "lille" SVSen egner seg bedre til film enn sonyen.

Newcomer MaRe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen kommer kun i kirsebær i Norge,hørte med AV Hifi.Kjøpte derfor Yamaha YST-SW1500 i sort selv,meget fornøyd!

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg vurderte denne subben selv, men alt jeg fant av brukererfaringer med den pekte på at den har sitt -3db punkt ved 25hz
    Sony opplyser meg om at -3db punktet er ved 20 Hz (kan man stole på Sony, mon tro?).
    Etter å ha hørt SVS PB10 så bestemte jeg meg å gå for Sony subben, da jeg mener den er en god del bedre.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Sony opplyser meg om at -3db punktet er ved 20 Hz (kan man stole på Sony, mon tro?).
    Etter å ha hørt SVS PB10 så bestemte jeg meg å gå for Sony subben, da jeg mener den er en god del bedre.
    Interessant observasjon, fortell mer.......

(seriøst)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke A/B testet de to og de var i to forskjellige rom, så dette er på ingen måte vitenskapelig. SVS subben var også plassert tett opp i et hjørne, mens Sonyen sto litt mer ut på golvet, ca 40 cm fra bakveggen. Jeg oppfattet SVS subben som litt lavmælt og ikke så veldig engasjerende selv om den var skrudd ganske langt mot maks volum. Jeg opplevde den også som litt "boomete", men dette kan jo skyldes hjørneplasseringen. Den gikk dypt, det skal den ha, men det er var kun I få scener jeg merket denne dybden, f.eks. depth charge scenene i U-571, der ble jeg imponert bare så det er sagt.
    Jeg synes rett og slett at Sony subben hadde mer autoritet og tyngde og jeg opplevde den som mer dynamisk og med mer kraft i peakene enn SVSen. Jeg har kun testet med film så jeg kan ikke uttale meg om musikkgjengivelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aj, ikke snakke pent om min kandidat #2 nå som jeg har kjøpt #1

Jeg tror at det du sier med boomete kommer av plasseringen, jeg har ikke merket noen slike tendenser hos meg. Det med lavmælt sammenlignet med Sonyen kan jeg gjerne tro, i testen hos Hemmabio sprengte Sonyen skalaen

Jeg har noen kjappe spørsmål til deg.

Hvilke filmer og scener er det Sonyen imponerer i? Ble subbene testet i to forskjellige rom med to forskjellige anlegg? Ble det testet ved svært høyt volum?

Er det riktig å si at Sonyen leverer slam og SVSen dybde?

Jeg var sterkt i tvil da jeg skulle bestille. Grunnen til at jeg fravalgte Sonyen var at den var litt større, litt dyrere og ikke spilte like dypt. At den så om jeg forstår deg riktig leverer mere slam overrasker meg ikke det samme var tilfellet med Ace Bass 2 vs Kappa Sub. AB2 hadde the upper hand når det var snakk om punch, men Kappaen hadde dybden

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Nå har jeg ikke A/B testet de to og de var i to forskjellige rom, så dette er på ingen måte vitenskapelig. SVS subben var også plassert tett opp i et hjørne, mens Sonyen sto litt mer ut på golvet, ca 40 cm fra bakveggen. Jeg oppfattet SVS subben som litt lavmælt og ikke så veldig engasjerende selv om den var skrudd ganske langt mot maks volum. Jeg opplevde den også som litt "boomete", men dette kan jo skyldes hjørneplasseringen. Den gikk dypt, det skal den ha, men det er var kun I få scener jeg merket denne dybden, f.eks. depth charge scenene i U-571, der ble jeg imponert bare så det er sagt.
    Jeg synes rett og slett at Sony subben hadde mer autoritet og tyngde og jeg opplevde den som mer dynamisk og med mer kraft i peakene enn SVSen. Jeg har kun testet med film så jeg kan ikke uttale meg om musikkgjengivelse.
    Volumet på subben satt nesten på maks? :?
    Lurer nok på om vedkommende har kalibrert opp systemet sitt i fylla da!
    En skal ikke sette volumet høyere enn til 1/3 eller 1/4 når subben skal kalibreres inn til 70db ved referanspunkt, samt at forsterkeren skal være skrudd til -5db på subjustering.
    Så skal gain på subben økes til den har likt lydtrykk som resten av høyttalerne ved referanspunkt som i de aller fleste tilfeller ligger på 70db som nevnt.

Etter dette er det kun subjustering på forsterkeren som skal brukes - gain skal IKKE røres!!
    På film kan den ligge på 2-5db over fronthøyttalernes justering, mens på musikk blir det en mer smakssak. Film og for den del, tenkte jeg bare skulle nevne det.
    Så jeg er jaggu ikke sikker på om du skal avskrive SVS riktig ennå, men har du bestemt deg for Sony så må du for all del bare kjøpe den.
    Sikkert en god sub det og

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer og scener er det Sonyen imponerer i?
    Sony subben er kun testet med Lord of the Rings: The return of the king, den imponerte gjenneom hele filmen. SVS ble testet med Star Wars: The attack of the clones, U-571 og Final Destination 2.

Ble subbene testet i to forskjellige rom med to forskjellige anlegg?
    Jepp

Ble det testet ved svært høyt volum?
    Jepp, i begge tilfeller.

Er det riktig å si at Sonyen leverer slam og SVSen dybde?
    Nja, litt usikker, men etter hva jeg husker så går SVSen litt dypere, men det var ikke så veldig stor forskjell. Sonyen gir mer Pow'wow

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøker bare å rettferdiggjøre mitt valg for meg selv. Jeg har ikke muligheten for å høre Sony subben, så derfor er jeg fremdeles litt nyskjerrig på den.

Men jeg tror uansett utifra min kjærestes reaksjon på størrelsen på PB10en hadde det blitt en fullstendig katastrofe hvis jeg hadde valgt Sonyen, og pengene jeg sparte skal delfinansiere en digital effektforsterker. Så, da har jeg herved feid det siste av tvil av banen

Også er de dype frekvensene riktig gode. Scenen med Frodo på Mt Doom ga meg hakeslepp. Kappaen var en 25hz, men ned til 20hz vha romstøtte sub. Jeg trodde selv at den håndterte den scenen slik den skal, jeg tok feil.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv sonyen, greit imponert, men jeg tror dårlig
    plassering i et dårlig rom har veldig mye å si så...

bare lurer på om noen vet forskjeller (detaljerte sådan) på music\movie mode?
    jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg liker best, på music syns jeg
    den går endel dypere enn movie mode, begge modes har samme lydnivå
    såvidt jeg kan høre. eneste movie mode ser ut til å gjøre er at den ikke
    går så lavt, er samme lydnivå\punch\blablabla så jeg aner ikke hva.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er som du selv sier. Movie modet gir den nok sikkert en boost i området 40hz og oppover, mens music har en mere rak frekvensgang.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten kommentar om WAF på Sonyen.
    Hvis noen synes at en sub på +50kg i imitert kirsebær/maple (for lys for å være kirsebær) med lysegrått trekk på elementet er flotte greier så skjønner ikke jeg WAF. I tillegg bygger den 62 cm i dybden. Skal man da ha den en halv meter fra veggen i tillegg ser jeg for meg at det er mange som må ha den midt i rommet. Så man kjøper ikke Sonyen fordi den er spesielt pen.

Kjøper man Sony er det pga av at man vil ha trøkk.

Under kalibrering med dvd-essentials merket jeg en liten "dipp" rundt 35hz. Vet ikke om dette skyldes sonyen eller noe annet i kjeden. Har ikke forsket mye på det, og merker heller ikke noe til det under vanlig bruk. Litt irriterende likevel.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Liten kommentar om WAF på Sonyen.
    Hvis noen synes at en sub på +50kg i imitert kirsebær/maple (for lys for å være kirsebær) med lysegrått trekk på elementet er flotte greier så skjønner ikke jeg WAF. I tillegg bygger den 62 cm i dybden. Skal man da ha den en halv meter fra veggen i tillegg ser jeg for meg at det er mange som må ha den midt i rommet. Så man kjøper ikke Sonyen fordi den er spesielt pen.

Kjøper man Sony er det pga av at man vil ha trøkk.

Under kalibrering med dvd-essentials merket jeg en liten "dipp" rundt 35hz. Vet ikke om dette skyldes sonyen eller noe annet i kjeden. Har ikke forsket mye på det, og merker heller ikke noe til det under vanlig bruk. Litt irriterende likevel.
    He,he...jeg hadde vel et lite innlegg om det med WAF faktor. Min bedre halvdel har i allefall ikke mye å utsette på "klumpen" jeg kjøpte, det skal sies at den passer til det meste av andre farger i stuen. Ok, den har kanksje ikke verdens høyeste WAF...men definitivt høyere enn de fleste SVS'ene? Men nå ble dette kanskje litt OT.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen tør........og dere mener alvor.....prøv linken under...på eget ansvar.....så finner dere ut om Sony'n duger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter min Sony SA-WX900 idag..... :lol: Endelig...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •