Ceratec høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ceratec høyttalere?

Noen som har vært borti Ceratec? Er visst et tysk kvalitetsmerke med fokus på design, og har både passive og semiaktive høyttalere i produktutvalget..Oslo hificenter er forhandler!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det tidligere Thiel and Partner som nå har blitt Accuton? Og deretter har Thiel begynnt sin produksjon av Thiel-høyttalere.

Jeg hørte en Thiel-demo og min konklusjon var kjedelig, livløst, hifi, detaljer og atter kjedelig. Ja, musikk uten energi er kjedelig. Dyrt var det også.

Accuton kjenner jeg bare gjennom konstruksjoner som bruker disse elementene. Et bra eksempel er Usher AC10 som jeg synes spiller svært godt.

Ascolta Brennin (kanskje tidenes mest ambisiøse kommersielle selvbygg) bruker dem også, men desverre med altfor bratte filtere.

Det er mulig jeg er helt på jordet, men jeg mener navnet ceratec kom fra Thiel and Partner.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt om de, men aldri på de. Har fått en følelse at man betaler litt for mye for design...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mulig. Jeg hørte dem så vidt på oslo hificenter men det var ikke akkurat noen lang og grundig seanse så det er vanskelig å komme med noen konklusjen. Det var imidlertid ikke voldsomt fengende, men det var vel mest pga manglende bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også på jakt etter stuevennlige høyttalere, og nysgjerrig på Ceratec - regner med jeg tar en tur for å høre, kan jo poste mitt inntrykk etter å ha hørt dem.

B&W XT-serien ser ut til å være konkurrent både i pris og utseende, så det kunne vært interessant å hørt disse mot hverandre - noen som har gjort den sammenligningen? B&W XT4 får skamros i ny test i What Hi-Fi (linket fra HiFi klubben - http://www.hifiklubben.com/files/Tes...iFi_200602.pdf)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ooops den tråden var visst et år gammel - så feil på kalenderen... Jaja, nå er den vekket til liv igjen! Kanskje noen fortsatt har interesse av dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var for en tid tilbake innom og hørte på ceratec effekt mkII. Synes de spilte riktig så fint, men jeg har nok litt for tynt grunnlag til å uttale meg med noen tyngde. Utseende derimot er jo vanvittig bra, forutsatt at man liker alu og glass...

XT4 har jeg ikke hørt, men spiller de dobbelt så bra som XT2 så er de hvertfall knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labben
    XT4 har jeg ikke hørt, men spiller de dobbelt så bra som XT2 så er de hvertfall knall!

Hehe, du har XT2 da eller? Eller bare hørt dem hos HFK? Lurer på om XT2 egner seg bra som bakhøyttaler sammen med XT4, eller om man like gjerne kan satse på andre, mer "dedikerte" bakhøyttalere som f.eks. B&W DS6? Nå hijacker jeg visst tråden her, men siden den var så gammel så....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun prøvelytta XT2'ene slengt sammen med NAD L73 kombi-dvd/receiver. Karen i butikken fikk store øyne da han hørte hvor ålreit disse faktisk spilte sammen, tror ikke han hadde helt trua i utgangspunktet

Litt begrensa sesjon riktignok, men høyttalerne gjorde hvertfall ikke skam på cd'en som ble spilt. Svært pen lyd over hele registeret og runda av pent og pyntelig i bassen. Absolutt verdt å ta en tur til HFK og høre selv.

Mener å ha sett XT2 som bakhøyttalere i en komplett XT-pakke, men finner ikke igjen linken...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en kort tur innom både Oslo HiFi-Center og HFK i dag, hørte Ceratec hos OHC og XT4 hos HFK. Det ble litt dårlig tid, så jeg fikk ikke hørt skikkelig på XT4, men her er iallfall mine inntrykk:

Jeg synes XT4 låt vesentlig bedre enn Ceratec (hørte effeqt T, den største de hadde). Dette på tross av at jeg kun hørte XT4 ute i butikken, altså stort rom og mye annen støy. Synes ikke Ceratec hadde nok punch i bassen, de vil nok ha godt av en subwoofer. XT4 klarte seg faktisk helt fint uten subwoofer såvidt jeg kunne høre - alltids en fordel med sub til filmbruk uansett, men musikk tror jeg faktisk går fint uten sub. Ceratec låt heller ikke så klare/rene høyere opp i skalaen som jeg kanskje hadde ventet, men jeg må ta et forbehold - er forkjølet, så kan hende ørene mine lurte meg litt. Selgeren tok også forbehold om at rommet ikke var optimalt, hvis vi da kan stole på det (jeg begynner å bli vant til den forklaringen, rart de ikke gjør noe med rommene sine hvis det virkelig er slik? Hmmmm....

Hos HFK var XT4 satt opp med center i samme serie (XTC), men med B&W DS6 S3 bak. Det låt rett og slett jævlig bra til film, så jeg er fristet nå...!

Må vel ta en runde til for å høre litt nærmere etter, og sammenligne med konkurrenter - men jeg blir ikke overrasket om jeg går for XT4/XTC/DS6, muligens med PV1 sub. Et utrolig sexy utseende kommer som et stort pluss i tillegg!

Hele pakka med sub kommer på nesten 45.000, så det blir ikke akkurat billig dette her! Har aldri vært i nærheten av å bruke så mye penger på høyttalere før, så jeg er usikker på om jeg skal være gal nok... Det høres litt voldsomt ut i forhold til min Marantz SR7500 som tross alt kostet under 10 lapper, men det er kanskje slik det blir når man skal ha full 5.1 pakke?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •