Brukte B&W P6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukte B&W P6?

Heisann, jeg er rimelig grønn på dette med dyr hifi, men nå er jeg lei av å brenne meg på billig "hifi"-lyd og tenkte å spa opp noen kroner for å gjøre slutt på dette.

Jeg hadde tenkt å bruke omtrent 6000kr, max 8000kr (men det er litt over mitt budsjett). For dette hadde jeg selvfølgelig kunnet få to eller flere super duper mega anlegg med 1000W på "Expert" eller "Elkjip", men jeg har ønske om noe mer, og jeg tror stereo er tingen for meg (musikk er viktig).

Jeg hadde tenkt på en kombinasjon av NAD 320BEE og Dali Concept 6 om jeg skulle kjøpe nytt (Har en grei DENON, pluss en BOSE-avspiller og i denne prisklassen gjør vel ikke en CD-spiller mye til å fra, så derfor er forsterkeri og høyttalere viktigere).

Nå har jeg derimot også sett på andre løsninger, og jeg favoriserer jo klart brukte høyttalere. Rommet mitt er ikke særlig stort, men om man skal bruke de på en eller annen fest eller sammenkomst hadde det vært fint med litt trykk.

Derfor ser jeg på en brukt NAD C352 i kombinasjon med en rentspillende høyttaler, som også kan gi på litt når det trengs.

Jeg hører ALL slags musikk, klassisk, pop, punk-rock, rock, techno/trance, dance osv. er såsi ingenting jeg IKKE hører på.

Jeg har nå lett litt på internett og funnet flere greie brukte høyttalere. Men en krystaliserte seg ut. Nemlig Bowers & Wilkins P6. Disse skulle koste (i mine øyne) den latterlige sum av 2000kr, riktignok noen år gamle (som denne serien jo er). Jeg kontaktet selger og de er fremdels for salg, men de har i følge selger en bulk i diskantmembranene "Vil bare opplyse om at diskantene har bulk i
    membranet, men de er ellers i meget bra stand."

Hva mener dere, jeg er ikke ultra-kresen på lyd, men om diskantene (som på denne modellen sitter litt utsatt til), skulle være dårlige/ødelagt, er det mulighet for å få byttet eller reparert disse - og hva vil det koste?

Jeg liker designet utrolig godt, og kombinasjonen P6 og C352 er lyder ikke dårlig i mine "ører" iallefall. (Husk, jeg er ikke über-kresen, men litt bedre lyd enn nå forventer jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    B&W P6 til 2000,- er et bra kjøp. Jeg solgte mine for 4000,- for noen mnd. siden. Du må få sett på den diskanten, kan det være at det er bulk i gitteret forran diskanten? Mener å huske at den er beskyttet med et "metallgitter".
    Ellers vil jeg anbefale deg å tråle bruktmarkedene. Nye høyttalere opp til 4000,- er ikke all verden..
    En annen ting;
    B&W P6 er litt slanke i lyden. Skal du spille høyt med litt bass (trykk) bør du nok ha en sub også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •