Senterhøytaler plasering.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senterhøytaler plasering.

Ja etter att jeg kjøpte meg ny tv igår så har jeg ett problem, for når jeg hadde den gamle tven hadde jeg senetrhøytalern plasert oppe på tv`en men nå kan jeg ikke det pga hvis jeg plasserer den oppe på min nye tv så blir halve tv bildet hvit sikker pga magneten inne i høytaleren så nå har jeg høytalern plassert på en ølkasse forran tven :?
    Så skal jeg henge den i taket over tv`en eller hva? eller kanskje lage eller kjøpe et stativ å sette den på.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trudde at alle senterhøyttalere var magnetisk skjermet... men du kan jo få kjøpt slike TV/Stereobenker som har en egen hylle til senterhøyttaleren under TV'n. Vet ikke hvor langt unna senterhøyttaleren må stå unna TV'n, men har hørt noe om at det er en fordel å ha senterhøyttaleren ca i samme høyde som fronthøyttalerene dine. Trur jeg ville prøvd først hvor lang avstand det må være fra senterhøyttaleren til TV, før jeg hadde begynt å kjøpe hyller eller benker...

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å legge den oppå tv'n, så slå av tv'n med bryteren evt. trekk ut kontakten i ca et døgn og se om det hjelper. Det hjalp hos meg. Om det er sunt for tv'n i lengden er en annen sak...på min tv ble bildet etter noen år lysere og vridd til siden øverst. Vet ikke om det var tilfeldig eller pga at senterhøyttaleren lå oppå.

En annen løsning er jo å legge noe i mellom tv'n og senterhøyttaleren eller lage noen bein til den for å skape litt avstand. En hylle av denne typen http://www.interconnect.no/hifi/b_te...ter%20info.htm , men med bein foran også kan jo være tingen.

-Audun

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det var det som tok knekken på den andre tv`en min det att den lå oppe på tv`en en gammel philips fra 1996..men bildet ble ikke hvit på den pga av att den hadde skikkelige plastikk ribber på toppen der jeg la høytaleren, men jeg tror jeg prøver å få kjøp et stativ å sette den på og ha den rett bak tv`en
    Edit: Så ikke linken din før etter jeg skrev denne melding Audunth ops: de ser bra ut de høytaler brakettene der tror jeg kjøper en sånn 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •