Jeg fikk to Micropod høyttalere til jul som jeg tenkte å bruke i et stereo-oppsett. Må da selvfølgelig kjøpe en sub til, og lurer litt på hvordan jeg skal koble disse sammen. Tenker å kjøpe en stereo-forsterker til, gjerne Cambridge 340A eller 540A.

Sub'en jeg tenker på er en Audio Pro Allroom (http://www.audiopro.se/products/subw...ub_allroom.asp)
og på TonArt i Trondheim mente de at den beste måten å koble denne sammen med forsterker og høyttalere på var å koble fra høyttelerutgang på forsterker til høyttaler inngang på subwoofer, la delefilteret på sub'en gjøre jobben sin, og deretter koble fra høyttalerutgang på sub'en til Micropodene.

Senere samme dag gikk jeg innom HiFi-klubben i Trondheim, og spurte hvilken forsterker de anbefalte sammen med høyttaler/sub og hvordan jeg burde koble dette sammen. Da fikk jeg fortalt at det ikke var mulig å koble slik TonArt hadde forklart, men at jeg måtte bruke Preout på forsterker og line-in på sub. På grunn av dette måtte jeg også gå for 540A, som har Preout.

TonArt mente det var mulig å koble på begge måter, men at å koble høyttalerene via sub'en ga best lyd for musikk, mens å bruke Preout ga best lyd for film. Da jeg skal bruke anlegget mest til musikk, anbefalte de å gå for det første alternativet.

Et tredje alternativ er bl. a. å bytte inn Micropodene mine til Minipods, og legge sub'en på hyllen for en stund...

Noen meninger? Har HiFi-klubben rett i at det ikke er mulig å koble slik TonArt foreslo? Burde jeg bli kvitt micropodene fortere enn svint? Eller vil jeg bli sånn noenlunde fornøyd med micropods og ordentlig sub?

Lettere forvirret... Håper på svar!

PS! Anlegget skal settes opp i en liten stue på ca. 20 kvm.