Psb Stratus Gold I/Dali Grand/Dali Evidence 870?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Smaken er jo som baken.. Hehe!! Synes det er pent med litt tre når finishen er så bra som på disse...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sweet.
    kirsebær versjonene til psb virker å være mer solid når man knoketester dem, tykk film elns...hadde både mine sort og et par kirsebær av image 5t her engang, stor forskjell.... :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er iallfall høyttalerne på plass.

Har ikke fått hørt så enormt mye på dem, men de er iallfall mye mer tungdrevet enn mine Dali 109. Bassen var faktisk en del bedre og det er jeg glad for. Jeg var redd for at siden Dali 109 har 2 stk 10" og Stratus gold bare 1 at jeg skulle få mindre, men det gikk over all forventning. Bilde:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONGE...

Jeg har fått mine i hus og, ble skuffet med en gang.. Men det var om møblering og Monster 1.2s kabler som skulle til... Låter dritbra. Men krever litt rom og litt avstand til lytteposisjonen for å levere den dypeste bassen. Spiller veldig bra med mitt Densen sett på "bare" 2X100W.. Prøvde et sett Rotel med RC-1070 og RB-1080(2X200W) for å se, men Densen spilte bedre både i topp og bunn.

Hvordan går det med den høytaleren din som er litt klemt inni kroken??

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker greit med den plasseringen. Jeg har desverre ikke så mye annet valg. Bor på en knøttliten hybel. Allerde nå har samboer problemer med å komme til komfyr grunnet den venstre høyttaleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Peakman

Hvordan er mellomtone og diskant gjengivelsen i Psbène kontra Daliene?

Vet at Daliene er mørke i klangen!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sammenlignet med Dali, bortsett fra Dali Grand Coupe som jeg jeg hadde da jeg fikk de, men de er jo stativ høytalere og mangler litt i bunn så lyden var ikke mørk der. Psb`ene er veldig oppløst og klar i toppen med en nydelig mellomtone som er klart bedre enn Grand sin. Med Rotel settet jeg lånte manglet det litt i toppen og i bunn. Men er veldig fornøyd med Dense på de..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe bedre er det, men jeg syns den største forskjellen er bassen. Men nå skal sant sies så er jeg ikke personen som hører på kirkelig kulturverksted og annet lytte musikk. Her er det rosa hellikopter all the way.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at Psb krever noe sinnsykt med effekt... det er for lite med feks HK 8500 ... Den klipper som bare F*** har selv hatt de så jeg vet,men får de nok effekt så spiller den sinnsykt dypt og fykdigt,den basser så du sku tro det var 2stk 15" å ikke 10"

Men har du som sagt for lite effekt så blir du nok meget skuffet !!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey..

Har testet en del med forsterkere i heimen nå.. Testet jo først et sett med Rotel RC-1070 og RB-1080, 2x200w som jeg ikke synes låt noe bedre enn Densen settet jeg har.

Så testet jeg en Electrocompaniet ECI4, den låt for mørkt og slapp i bassen.

Så nå har jeg i test en Rotel RB-1090, 2x380w som låter veldig likt som Densen og endelig en som har mer pulver.. Her er det bare mate på.

Har også et sett fra Hegel som består av preamp P4A og en effekt H2A, 2x160w og en H4A, 2x300w.
    Her låter ikke H2A så pent synes jeg, den roter i bassen og går også tom for strømreserver.
    H4A synes jeg låter veldig likt i toppen og mellomtone som Densen, men den har mer kontroll og er fastere i bassen enn alle de andre. Den koster jo da også 40 lapper pluss 20 i preamp.

Så konklusjonen her er vel at dyrest er best, men at Rotel`en er den som leverer mest for penga. Og jeg hadde neppe betalt 20 lapper ekstra for en H4A selvom den virker "litt" bedre.

Må også legges til at Rotel`en er flett ny og har ikke vært pakket opp engang, så den trenger gjerne litt innkjøring før den låter 100% som den skal.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skulle jeg tro at RMB-1095 skulle være en bra match til mitt Stratus oppsett. Har desverre ikke mulighet å teste som du har så jeg for stole på deg og dine ører.

Blir å bestille så snart jobb er i boks.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om den holder, er jo en femkanaler som ser ut til å være bygd på RB-1080. Den synes jeg var svakere enn min Densen på 2x100w.
    Men kan du bruke den som rein 2 kanals til musikk? At den da blir mer lik RB-1090? Eller er den låst til 200w per kanal? Fant ikke noe info om det på hjemmesiden til Rotel

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er desverre låst til 200 Watt. Tanken min er å eventuellt utvide med en 1 stk RB-1090 når jeg en gang går over til 7.1

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PSB Gold kobblet til et Rotel oppsett med rb-991 som effektdriver. Dette var bare knallbra oppsett. Eneste jeg synes er at PSB ikke er noe pene høytalere + at de tar enorm plass. I dag har jeg Audio Pro Bravo FX10, de er et flottere møbel men spiller ikke like bra som PSB synes jeg. Det jeg vil trekke frem som mest possitivt med Gold er den enorme gode bassen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke de er spesielt store. De er bare så vidt større en mine gamle Dali 109. (se bildet forrige side hvor 109 står i bakgrunnen)

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke mine øyner bedrar meg synes jeg faktisk de PsB høy jeg hadde her var større. Litt høyere. Står den centeren trygt? . Åssen er lyden når du har klemt høytaleren så tett inntil sidevegg og bakvegg?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren står trygt ja. Selv om TV'n kanskje syns den er et slit å bære på. Jeg har ikke noen problemer med å plassere høyttalerne slik lydmessig, men så har jeg heller ikke sammenlignet med andre plasseringmuligheter siden jeg bor på en liten knøtthybel.

Passporten er i front så jeg tror det går greit egentlig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rock on.