Ace Bass 2, katten er ute av skapet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ace Bass 2, katten er ute av skapet!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånne ting man kritiserer helt til man plutselig lærer litt om romforsterkning. Da er man glad man slipper høyttalere som går til 18Hz -3dB. Det kan bli et marerit i lengden for å si det mildt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vi være uenige om, men det er ikke det som er poenget her :wink:

Audio Pro har solgt et produkt vha direkte løgn, og det har de gjort i 6 måneder.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler ikke. ikke søren om min audiopro lager noe under 30hz. eller i nærheten for den saks skyld. og ampen... :? tror fan ikke det finnes en slappere 175watter på kloden.
    de kan oppgi alle effekter og målinger uten å må legge ut noe bevis for det?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker jo ganske betegnende på utrolig mange produkter innen lyd og bilde.

"Vi tenkte på noen utrolig bra spesifikasjoner i utviklingsprosessen, men i praksis funket ikke teorien....." PS! Glemte å justere reklamen til det ferdige produkt :twisted: ............og det selger jo bedre uten justering.....eller: "Ville vært UMULIG å selge hvis sannheten kom fram..."

Skaff deg godt kildemateriale på CD og DVD, og db måler, så avslører du sånne dårlige produkter lenge før du rekker å kjøpe de.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne subben har vel flere små elementer???

Bare erter litt Ikke bli sure!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    "Vi tenkte på noen utrolig bra spesifikasjoner i utviklingsprosessen, men i praksis funket ikke teorien....." PS! Glemte å justere reklamen til det ferdige produkt :twisted: ............og det selger jo bedre uten justering.....eller: "Ville vært UMULIG å selge hvis sannheten kom fram..."
    Vi er nå i utviklingsprosessen

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at ace bass 2 spec'en ikke er korrekt, er jo åpenbart nå et faktum. Det er en tabbe av Audio Pro... men det gjør jo ikke at produktet nødvendigvis er dårligere av den grunn... sub'en kommer jo positivt ut i alle tester. Og dersom noen kun kjøper en enhet ut i fra spec'en, så vil jeg si at det er en tabbe også!

Jeg har selv AP Bravo FX-10, disse er også spesifisert til å strekke seg ned til 18 Hz.... jeg trodde ikke noe på dette, men kjøpte produktet likvel etter å ha hørt dem. Og jeg er strålende fornøyd. Jeg har også testet dypbass-gjengivelsen ved å benytte en lydtrykksmåler og en test cd. Jeg spilte da av en 20 Hz sinus lyd, og målte et lydtrykk som var ca. 6 dB lavere enn øvrig frekvensområde. Dvs. ikke i henhold til spec... men who cares... det er knallbra dypbass, og den strekker seg ned til 20 Hz uten vesentlig tap av lydtrykk i mitt rom. Da er det forøvrig ikke utenkelig at høyttaleren oppfyller spec'en under IDEELLE forhold....

Poenget her er nok at Audio Pro har gjort en blunder, og sånn er det. De innrømmer det jo også.... og det må da være lov til å gjøre noen tabber? Tror ikke AP er de eneste som gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har brukt 6 måneder på å innrømme denne "tabben". De har latt være å besvare direkte spørsmål angående Ace Bass 2s frekvenskurve.

Det som er hevet over en vær tvil er at Audio Pro har tjent på dette. Ace Bass 2 ville nok ikke solgt like godt om den var specet til 33hz -3db. Forsåvidt så tror jeg også at forsterker effekten er overdrevet, de bruker en eller annen standard som for meg ser ut til å måle dynamisk effekt.

Det finnes ingen unnskyldning. Jeg vil foreslå at de som føler seg lurt anmelder Audio Pro til forbrukerrådet, for de har så vist fått et helt annet produkt enn de betalte for.

Det at den har motatt positive tester sier mere om testene fremfor produktet. To tester har mellom linjene nevnt problemet (Audiophile, DVD & Hjemmekino). Jeg mener at i et så grovt tilfelle som dette skal det påpekes at den ikke overholder specs.

Bunnlinjen er at denne episoden har beriket Audio Pro, og kostet meg og andre penger. Jeg vil ha pengene mine igjen!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har brukt 6 måneder på å innrømme denne "tabben". De har latt være å besvare direkte spørsmål angående Ace Bass 2s frekvenskurve.
    Det er jeg enig i, dette holder ikke!

Men, av erfaring vet jeg at slike ting ikke alltid er lett å innrømme, men det er åpenbart en skikkelig blunder, og ja, de burde akseptere retur av produktene pga. deres blunder.

Jeg bare konstaterer at sub'bassen som jeg selv har testet fungerer utmerket, men ikke klarer å overholde de spesifikasjonene som er gitt. Dersom noen føler seg lurt og er skuffet over prestanda som ikke matcher spec's, ja, så bør de kunne ta den i retur.

Men en annen ting... pleier du å kjøpe hifi uten først å ha hørt på det? I såfall er det vel flere enn Audio Pro som har lært noe av dette...? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender at jeg kjøper hifi uten å høre først. Hvis det kan skaffes mye billigere i fra utlandet bestiller jeg derifra. Jeg forsøker alltid først å spørre den lokale forhandleren om et tilbud for å se om han kan konkurrere. Kan han ikke det drar jeg heller ikke ned i hans butikk og prøvelytter produktet, det ville være feil av meg.

I dette tilfellet ville jeg nok ha hørt at det var noe galt hvis jeg hadde lyttet til den først. Problemet er at det er det svært mange som ikke ville ha gjort. De vil heller ikke være klar over problemet før feilen ble påpekt, eller evt før de hørte noe bedre utstyr.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er interessant. Det er jo betegnende for Audio Pros frekvensangivelser at de ikke angir avvik for den oppgitte frekvensresponsen. Det virker nå som de bruker -10dB som nedre grense for frekvensrepsonsen. Det er de sikkert ikke alene om, men jeg synes uansett det er uryddig å ikke angi avvik fra kurven når man angir frekvensrespons. Ikke nødvendigvis for øverste og nederste grensefrekvens sin del, men også på grunn av lineariteten i produktet...

Dette forteller ihvertfall at tekniske data ikke gir sammenligningsgrunnlag for å bedømme ulike produkter i forhold til hverandre når det er såpass store avvik i måten man oppgir dataene på.

Når det gjelder Ace Bass 2: Nå ble jeg skikkelig skuffet. Ikke fordi produktet er spesielt dårlig, men fordi kvalitetssikringen av de tekniske spesifikasjonene er elendig. Jeg håper virkelig at dette er et enkeltstående tilfelle for Audio Pros del.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt ganske skuffet over Audio Pro jeg.....

Men subben dems er sikkert veldig på høyde til musikkbruk, selv om den kanskje ikke er det beste til film.
    Men å kjøpe verken uhørt eller lest evnt. tester av subben enten det er et HiFi magasin eller lese om hva de som selv har kjøpt den har å si om dem. Er vel strengt talt ikke det beste sjakktrekket en kan gjøre, uansett hva slags informasjon dem måtte oppgi i i specsene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thilian: Testene sier jo absolutt ingenting negativt, og de aller fleste brukere er pisse positive til sitt nyinnkjøpte produkt uansett hvor dårlig det er. Noen er alltid nødt til å være den første til å blåse i fløyta, og i dette tilfellet ble det meg som fikk den uheldige jobben

(hvis du sjekker bla i dette forumet vil du kunne se at jeg har skrevet innlegg ang. Ace Bass 2 tidligere)

Jeg kan love deg en ting, selv etter at jeg begynte å skrive om AB2s mangler har jeg ikke sett NOEN andre som har hatt et vondt ord å si om denne. En stund begynte jeg å tro at det var mine ører det var noe i veien med. Så kom testen i High Fidelity hvor frekvenskurven stemte overens med hva jeg hadde hørt. Selv om de av en eller annen grunn valgte å ikke kommentere dette.

Så å si at det ikke er et sjakktrekk å kjøpe uhørt, DOH! Noen ganger har man ikke et reelt valg, SVS anyone?

Det er Audiopro som har begått den største feilen her, også Hifi pressen burde ha sagt noen ting i klar tekst.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du misforsto meg nå, jeg har lest glimrende tester av Audio Pro subben...., og tror heller ikke dette er en dårlig sub!
    Høyttalerne har jeg en annen oppfatning av, men det er jo avhengig av hva den enkelte foretrekker

Men joda SVS`en står godt borti hjørnet den, men jeg regner med at de fleste her inne har lagt seg opp en oppfatning av det produktet dem har kjøpt og ikke bare fyller det fullt av lovord som ikke stemmer med den virkelige oppfatningen.
    At jeg kjøpte SVS, ble gjort etter mange mange timers lesing av uavhengige tester, forbrukerne selv på forum både innelands og utenlands.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenk om ferrari skraut på seg 100hestekrefter ekstra.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååååååå................er det derfor fartsbøtene hagler inn? Her må det reklameres :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lamborghini er kjent for å skryte veldig når det gjelder toppfarten.

Denne sub'en er i hvertfall helt uaktuell for meg nå som jeg har lest dette. Det er ikke mulig for meg å høre på høyttalere når jeg skal handle, derfor bruker jeg forumet til å høre andres erfaringer.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Thilian: Testene sier jo absolutt ingenting negativt, og de aller fleste brukere er pisse positive til sitt nyinnkjøpte produkt uansett hvor dårlig det er. Noen er alltid nødt til å være den første til å blåse i fløyta, og i dette tilfellet ble det meg som fikk den uheldige jobben

(hvis du sjekker bla i dette forumet vil du kunne se at jeg har skrevet innlegg ang. Ace Bass 2 tidligere)

Jeg kan love deg en ting, selv etter at jeg begynte å skrive om AB2s mangler har jeg ikke sett NOEN andre som har hatt et vondt ord å si om denne. En stund begynte jeg å tro at det var mine ører det var noe i veien med. Så kom testen i High Fidelity hvor frekvenskurven stemte overens med hva jeg hadde hørt. Selv om de av en eller annen grunn valgte å ikke kommentere dette.

Så å si at det ikke er et sjakktrekk å kjøpe uhørt, DOH! Noen ganger har man ikke et reelt valg, SVS anyone?

Det er Audiopro som har begått den største feilen her, også Hifi pressen burde ha sagt noen ting i klar tekst.
    Det kan hende at ikke alle bare vurderer kvalitet utifra hvor dypt sub'en går.

Det er forøvrig første gang jeg har opplevd at et av Audio Pro's produkter IKKE har spesifisert avvik i frekvensresponsen, så jeg tror ikke dette er en generell praksis hos Audio Pro...

Mine høyttalere har iallfall en oppgitt frekvensområde gitt ved -3 dB. Det står i klartekst det...

Dessuten er jeg uenig med deg i at du ikke har et reelt valg til å høre et produkt før du kjøper det, med mindre du bor svært avsidesliggende til, som et eller annet sted i indre Finnmark... (ikke noe vondt sagt om Finnmark altså.... :wink: )

Du kan jo ikke vite hvordan et produkt oppfører seg i dine ører, og i ditt hjem for den saks skyld... alle seriøse hifi sjapper lar deg jo teste produktene hjemme.... iallfall om du snakker om en relativt høy pris...

Men om du kjøper fra Sverige, så ser jeg at det blir problematisk dersom du da av moralske grunner ikke vil høre produktet i lokalsjappa, men likevel handler fra Sverige (for å spare en tusing...?) Hva med heller å ta en prat med han i lokalsjappa, høre produktet, bli enige om en fornuftig pris dersom du liker produktet, og deretter kjøpe det av han. Det bidrar også til videre drift av hifi sjappa, slik at du også senere kan stikke nedom og høre interessante produkter. Det koster å være forhandler også, og hvor mye sparer du på import fra Sverige for så å sende noe i retur igjen fordi du ikke er fornøyd?

Hele strategien din virker helt absurd. Nå skal ikke jeg være Audio Pro sin store forkjemper fordi jeg har AP selv og er storfornøyd, men jeg synes det virker litt rart at du kjøper noe uhørt og klager over produktet etterpå.

Du har gjort en tabbe, og vil ha pengene dine igjen. Så tviholder du på feil spesifikasjon som en mulig utvei for din del.

Nei, jeg synes ikke synd på deg.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Det er forøvrig første gang jeg har opplevd at et av Audio Pro's produkter IKKE har spesifisert avvik i frekvensresponsen, så jeg tror ikke dette er en generell praksis hos Audio Pro...

Mine høyttalere har iallfall en oppgitt frekvensområde gitt ved -3 dB. Det står i klartekst det...
    Hvis du blar gjennom Audio Pros webside, så ser jeg at det er ganske mange av høyttalerne som ikke har spesifisert avvik på frekvensområdet. Noen sier -3dB, men tviler på at det betyr (0,-3dB). Har derfor alltid tatt Audio Pros frekvensområdeangivelser med en klype salt eller fem.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •