Ace Bass 2, katten er ute av skapet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jonia:

hvis du hadde lest innlegget mitt ville du sett at det stod at jeg først alltid forsøker å bli enige med den lokale forhandleren. Prisforskjellen på en Ace Bass sverige/norge dreier seg om mye mere enn 1000kr. Jeg betalte 4500SEK for min.

Jeg har eid mange Audio Pro produkter før, også to aktive, Blue Diamond og Avantek Nine. Heller ikke disse to kunne rettferdiggjøre 18hz stemplet som Audio Pro har litt lett for å bruke i tide og utide. Men avviket var ikke så stort som med AB2, og jeg trodde lenge at slik skulle det nok bare være. Sjokket ble stort da jeg etter Ace Bass 2 kjøpte en Kappa Sub og den spilte dypere enn hva den var oppgitt til.

Jeg er ikke interessert i å få pengene tilbake for min egen del, fordi Ace Bassen ble solgt videre så hurtig som det overhodet kunne la seg gjøre. Men de eierene av Ace Bass 2 som føler seg ført bak lyset burde ha muligheten for å få pengene sine tilbake, for de som har gjort feilen her er Audio Pro.

Det selv om du mener at det er kjøperene som har ansvaret for å sjekke om et produkt overholder sine spesifikasjoner? Mange kjøpere vet ikke en gang hvordan de skulle gjøre det. Er det ikke noe enklere for produsenten å sjekke om spesifikasjonene holder? De har nok både kunnskapen og utstyret til å gjøre det, om de har interessen er en annen sak.

Jeg forsøker å forstå hva det er som motiverer deg til å skubbe ansvaret for at Audio Pro har løyet over på forbrukerene? Av en eller annen grunn så dukker det da frem et bilde av en fyr med Audio Pro caps og jakke som gjentar gang på gang "gotta support the team"

La meg oppsummere:

1: Audio Pro burde kontrollere om produktene overholder sine spesifikasjoner

2: Hifi pressen burde si i fra når de tester et produkt og det kommer så langt i fra å overholde spesifikasjonene som AB2 gjør. Hvis de ikke gjør det en gang, hva skal vi bruke pressen til?

3: Konsumenter skal kunne sammenligne produkter vha de oppgitte spesifikasjoner og skal ikke behøve å tilegne seg ekspertviten og utstyr for for å kontrollere disse.

Og et tips: Oppgi Audio Pro, du strigler en død hest. Du vil aldri få noe punch ut av de FX10ene uansett hvor mye forsterkereffekt du gir de. Jeg forsøkte det samme med både Blue Diamond og Avantek Nine uten hell. Straks du har solgt de vil du kanskje oppleve at tåka letter og du begynner å tenke klart igjen

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jonia:

hvis du hadde lest innlegget mitt ville du sett at det stod at jeg først alltid forsøker å bli enige med den lokale forhandleren. Prisforskjellen på en Ace Bass sverige/norge dreier seg om mye mere enn 1000kr. Jeg betalte 4500SEK for min.
    Jeg fikk ikke med meg hva du hadde betalt for den, sorry. Men hvis du allerede hadde snakket med din lokale forhandler... hvorfor benyttet du ikke anledningen til å høre på sub'en samtidig, og ta prisdiskusjonen etterpå? Særlig ved tanke på at du tidligere tydeligvis IKKE har den helt gode erfaringen med AP's produkter tidligere?

Det selv om du mener at det er kjøperene som har ansvaret for å sjekke om et produkt overholder sine spesifikasjoner? Mange kjøpere vet ikke en gang hvordan de skulle gjøre det. Er det ikke noe enklere for produsenten å sjekke om spesifikasjonene holder? De har nok både kunnskapen og utstyret til å gjøre det, om de har interessen er en annen sak.
    Det har jeg aldri ment, og jeg ser ikke hvor du klarer å avlede dette utsagnet av mine innlegg... Men det kan tenkes at noen kjøper sub'en fordi den låter bra, uavhengig av specs. Og jeg har også sagt at jeg er ENIG med deg i at AP har gjort en tabbe, ikke sant?

Jeg forsøker å forstå hva det er som motiverer deg til å skubbe ansvaret for at Audio Pro har løyet over på forbrukerene? Av en eller annen grunn så dukker det da frem et bilde av en fyr med Audio Pro caps og jakke som gjentar gang på gang "gotta support the team"
    Jeg forsøker ikke å skubbe over ansvaret på forbrukerne, jeg bare stiller spørsmål ved måten du går frem på ved kjøp av utstyr... og særlig hvis du tidligere har dårlig erfaring med produkter fra samme produsent. "Søren også, denne høyttaleren låter ikke så bra og er langt unna å klare spec'en... jeg kjøper en annen høyttaler fra samme produsent, UTEN å høre først...selvsagt."

Skjønner du hva jeg mener?

Og et tips: Oppgi Audio Pro, du strigler en død hest. Du vil aldri få noe punch ut av de FX10ene uansett hvor mye forsterkereffekt du gir de. Jeg forsøkte det samme med både Blue Diamond og Avantek Nine uten hell.
    Kan så være, men jeg har punch nok, så jeg tror jeg beholder høyttalerne mine en stund til. :wink:

Straks du har solgt de vil du kanskje oppleve at tåka letter og du begynner å tenke klart igjen
    Ingen grunn til å være usakelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa ikke du at jeg hadde gjort en tabbe? Jeg regner også da med at du mener at alle andre som har kjøpt en Ace Bass 2 uten å høre den først, eller uten å ha kunnskapene til å fastslå at den ikke spiller ned til 18hz også har begått en tabbe. Eller er det bare meg?

Men ikke noe sted i ditt innlegg kan jeg se at du mener at Audio Pro har begått en tabbe. Kan du kanskje peke ut hvor du skrev det?

Så derfor kan jeg ikke utlede noe annet enn at du mener at det er kjøpers ansvar at et produkt overholder spesifikasjonene.

Jeg har aldri skrevet at mine tidligere AP høytalere var langt i fra å klare sine oppgitte spesifikasjoner, les innlegget mitt en gang til, langsomt denne gangen.

Det er lett å sitte i Drammen og si at alle har muligheten til å lytte før de kjøper. Det er også lett å være uten moralske skrupler og utnytte den lokale forhandleren til lytting, også bestille fra utlandet. Jeg vil gjerne kunne se forhandleren i øynene neste gang jeg kommer forbi.

Mange mennesker kjøper hifi på samme måte som meg av økonomiske eller praktiske årsaker. At du så synes det er mere sjokkerende enn at Audio Pro har løyet for sine kunder i et ½ år finner jeg sjokkerende.

PS! Det tipset med høytalerene var vennlig ment. Jeg har sett i Audio Pros forum at du har klaget på manglende punch, og at du nå planlegger innkjøp av 2x250w forsterker for å avhjelpe dette. Er det bare meg som kan se galskapen i det? Du har tenkt å drive de små mellomtone og diskant elementene med 250w samtidig som basselementene fremdeles må nøyes med 150 Audio Pro watt.

Jeg kan godt leve meg inn i tankegangen din fordi jeg har vært i samme situasjon selv. Men jeg trakk pusten dypt og innså at det var høytalerene som var problemet. Ikke resten av utstyret. Og da lettet tåka for mitt vedkommende.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    De har brukt 6 måneder på å innrømme denne "tabben". De har latt være å besvare direkte spørsmål angående Ace Bass 2s frekvenskurve.
    Det er jeg enig i, dette holder ikke!

Men, av erfaring vet jeg at slike ting ikke alltid er lett å innrømme, men det er åpenbart en skikkelig blunder, og ja, de burde akseptere retur av produktene pga. deres blunder.
    Her er det jeg samtykker om at AP har gjort en tabbe. Jeg har streket under det slik at du ser det. Og jeg har også skrevet at de burde kunne ta produktet i retur pga. denne feilen!

Og ja, jeg mener du har betått en tabbe når du ikke valgte å lytte til produktet før du kjøpte det.

Jeg har eid mange Audio Pro produkter før, også to aktive, Blue Diamond og Avantek Nine. Heller ikke disse to kunne rettferdiggjøre 18hz stemplet som Audio Pro har litt lett for å bruke i tide og utide. Men avviket var ikke så stort som med AB2, og jeg trodde lenge at slik skulle det nok bare være. Sjokket ble stort da jeg etter Ace Bass 2 kjøpte en Kappa Sub og den spilte dypere enn hva den var oppgitt til.
    Her mener jeg du skriver at du har hatt AP før og ikke er fornøyd, men jeg har tatt i litt ekstra i ordbruken min. Er ikke alene om det. Du utleder jo tilogmed ting som jeg ikke mener! :shock:

PS! Det tipset med høytalerene var vennlig ment. Jeg har sett i Audio Pros forum at du har klaget på manglende punch, og at du nå planlegger innkjøp av 2x250w forsterker for å avhjelpe dette. Er det bare meg som kan se galskapen i det? Du har tenkt å drive de små mellomtone og diskant elementene med 250w samtidig som basselementene fremdeles må nøyes med 150 Audio Pro watt.
    Det er ikke DYPBASSEN jeg mangler... jeg kunne bare tenke meg en anelse mer tyngde i nedre mellomtone, altså litt mer amerikansk lyd. Og joda, jeg ser galskapen i 2*250 watt på disse! :wink: Men det er jo ikke bare effekten jeg tenker på, dette er en forsterker som låter svært oppløst og har mer enn nok med krefter i tillegg.

Men nå synes jeg vi beveger oss veldig off topic.

Jeg oppsummerer det som tråden dreier seg om:

Mitt poeng er at det er lurt å lytte til høyttalere før en kjøper dem.
    Du bør huske på å lytte til høyttalere hvis du har anledning før du kjøper.
    Det er lov å besøke en lokal forhandler og lytte til mulige produkter, og deretter forhandle om pris. Dette er helt vanlig! Dersom du kommer langt bedre ut med et annet alternativ, så har forhandleren helt sikkert forståelse for det. Det er du som sitter med problemene om noe går i stykker likevel.
    AP har begått en blunder, ja. Og ser vi på det juridiske, kan det hende du kan få penga igjen også. Men du har jo allerede solgt subben, så da spiller det jo ingen rolle (der ser du .... jeg fikk med meg det!! ).

Jeg anser nå denne diskusjonen som over.

Ha en fortsatt fin dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å nei du slipper ikke så lett. Har man tatt hyra med han tykjen må man ro ut sesongen!

Jeg tror for ordens skyld at jeg vil starte med å oppsummere det jeg tror er dine synspunkter, slik at eventuelle misforståelser lett kan rettes opp

Du mener:

-At Audio Pro har begått en tabbe
    -Men, at den egentlige tabben er å kjøpe ting uhørt
    -Og at alle, uansett hvor de bor har samme mulighet for å få høre utstyr før de kjøper det
    -At forhandlere setter pris på mennesker som kommer innom og lytter men kjøper andre steder når de ikke kan konkurrere på pris

Også vil jeg spørre deg om en ting. De som ikke vet hva de skal lytte etter for å kunne si om et produkt overholder sine spesifikasjoner, når de så siden enten leser at produktet ikke holder mål, eller tilegner seg nok kunnskap til å forstå det selv. Er din holdning da fremdeles tabbe av deg, du skulle visst bedre?

Hva er din holdning til denne. Noen kjøper en ny computer fra la oss si Compaq. I følge annonsen skal den ha 512mb ram, men da kjøper høyreklikker på my computer så sier windows at det kun er 256mb ram installert. Tabbe, det skulle du sjekket selv? Eller?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror for ordens skyld at jeg vil starte med å oppsummere det jeg tror er dine synspunkter, slik at eventuelle misforståelser lett kan rettes opp
    Ja, det overrasker meg ikke...

Du mener:

-At Audio Pro har begått en tabbe
    JA
    -Men, at den egentlige tabben er å kjøpe ting uhørt
    Nja, nå er jeg usikker på hva du legger i EGENTLIGE... men det er en tabbe å ikke høre produktene først ja...
    -Og at alle, uansett hvor de bor har samme mulighet for å få høre utstyr før de kjøper det
    NEI
    -At forhandlere setter pris på mennesker som kommer innom og lytter men kjøper andre steder når de ikke kan konkurrere på pris
    Sannsynligvis ikke, men kan en ikke konkurrere, så kan en det ikke. Sånn er det bare.

Selv kjøpte jeg anlegget hos den lokale hifi butikken, hvor jeg først hørte anlegget og deretter forhandlet om pris. Jeg fikk et bra tilbud, og slo til, for jeg ønsker å ha mulighet til å teste ut produkter før jeg kjøper dem.

Også vil jeg spørre deg om en ting. De som ikke vet hva de skal lytte etter for å kunne si om et produkt overholder sine spesifikasjoner, når de så siden enten leser at produktet ikke holder mål, eller tilegner seg nok kunnskap til å forstå det selv. Er din holdning da fremdeles tabbe av deg, du skulle visst bedre?
    Dersom du lytter til en høyttaler og sitter igjen med en god følelse, du synes det låter fett. Hvem bryr seg da over hvorvidt høyttaleren når 20 eller 30 Hz? Hva for rolle spiller spesifikasjonene da? Når du etter å ha hørt produktet synes det spiller topp?

Jeg kan godt forstå deg, hvis du aldri hører noe før du kjøper, at du er avhengig av at spec'en er korrekt. Da må du jo nødvendigvis ha et forhold til innholdet i spec'en også, så helt grønn kan du jo ikke være om du handler på denne måten etter spesifikasjonene til produktet. Det er også klart at du da ikke har fått det du trodde du skulle få, da spec'en er feil. Det er vi enige om. Men uansett om spec'en oppfylles eller ikke er du likevel IKKE garantert at produktet passer deg.

Du får gjerne være uenig i dette, men da får vi heller være enige om at vi er uenige.

Hva er din holdning til denne. Noen kjøper en ny computer fra la oss si Compaq. I følge annonsen skal den ha 512mb ram, men da kjøper høyreklikker på my computer så sier windows at det kun er 256mb ram installert. Tabbe, det skulle du sjekket selv? Eller?
    Nå trekker du en analogi til en helt annen type produkt. Dette mener jeg blir helt feil. HIFI produkter skiller seg vesentlig fra andre produkter nettopp fordi 2 høyttalere som er likt spesifisert kan høres så totalt annerledes ut. Du vet ikke hva du kjøper før du har hørt og sett det selv.

En datamaskin er en annen sak. 2 like datamaskiner som har lik spesifikasjon, oppfører seg så og si likt. Og dersom det som i ditt eksempel viser seg at du bare har fått halvparten av minnet i maskinen, så vil du selvsagt merke det rimelig kjapt pga. tregere maskin.
    Du kan da reklamere på maskinen.

Og jeg ser at du prøver å utlede at feil spesifisert subwoofer også kan reklameres på, og det har du nok rett i. Som jeg også tidligere har sagt ved flere anledninger nå.

Men om du bare hadde hørt produktet i den lokale sjappa, så hadde du unngått hele suppa.

Jeg synes denne diskusjonen har vært unødvendig lang. For om du ikke forstår at du BØR høre høyttalere før du kjøper dem, så har jeg rett og slett ikke noe mer å tilføye i denne tråden.

Bor du derimot svært avsidesliggende til uten en forhandler i nærheten, så er det selvsagt vanskeligere. Men da er det ikke så lett å sende produkter i retur om en ikke er fronøyd heller, men om et produkt er spec'et feil, så har du iallfall noe å holde deg til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, nå er jeg usikker på hva du legger i EGENTLIGE... men det er en tabbe å ikke høre produktene først ja...
    Det jeg mener er at du legger mere vekt på at jeg har kjøpt et produkt uten å høre det først enn at Audio Pro har løyet i 6 måneder om Ace Bass 2s spesifikasjoner. Og jeg spør bare igjen, hvorfor? Det er ingen synd, men en handling ut av samvittighet og nødvendighet. Samvittighet fordi jeg spør forhandleren om pris før jeg lytter, nødvendighet fordi jeg ikke har ubegrenset med midler og derfor må kjøpe der det er vesentlig billigere. Men i dine øyne er man da dum? Jeg kan love deg en ting: Forhandlere setter ikke pris på "kunder" som kommer inn bruker en masse tid på å diskutere og lytte til produktet, også når det eventuellt skal handles ønsker prismatching med en internettbutikk. Det har jeg valgt å respektere. Jeg håper at du kan respektere at det er min holdning, og ikke en tabbe. Jeg leser stadigvekk innlegg fra mennesker som bruker den lokale butikken til lytting og bestiller varen derifra det er billig, men jeg føler alikevel ingen grunn til å skrive et innlegg hvor jeg sier at det er en tabbe. Men du mener at den motsatte holdningen skal kommenteres, hvorfor?

Jeg kan se du har skiftet holdning til om alles muligheter for å lytte, så den lar jeg hvile.

Sannsynligvis ikke, men kan en ikke konkurrere, så kan en det ikke. Sånn er det bare.

Selv kjøpte jeg anlegget hos den lokale hifi butikken, hvor jeg først hørte anlegget og deretter forhandlet om pris. Jeg fikk et bra tilbud, og slo til, for jeg ønsker å ha mulighet til å teste ut produkter før jeg kjøper dem.
    Godt for deg og dem. Min lokale butikk kunne ikke konkurrere på pris.

Hva watt angår er jeg rimelig kald. Det forteller meg lite om hvordan et produkt spiller. Men hvor dypt en sub skal spille forteller en hel del om hvilken lyd du kan forvente deg. Uansett så er watt og hz hva de aller fleste er på utkikk etter når de skal kjøpe en sub, og hvis du ser på Audio Pros subwoofere vil du kunne se at jo flere penger du bruker på en sub, jo flere watt og lavere hz vil du få. Så hvis noen kunder ennå var i tvil ville de selvfølgelig nå tenke:mange watt, lite hz, bra! At kunden så synes subben spiller fett ned til 33hz dag 1 betyr ikke at den er like god da 14.

Kanskje det hjelper å skrive eventyr til deg, så hopp opp på fanget mitt så skal du få et:

Det som skjer dag 14 er at en kamerat kommer på besøk for å beskue nyerhvervelsen. Kameraten har en sub som er oppgitt til å spille ned til 25hz, og nå vil han da selvfølgelig prøve dette 18hz monsteret. LOTR går i spilleren og kameraten forklarer hvilket trykk Treskjeggs fotsteg har på hans 25hz sub, og nå har de 18hz med jordskjelv å se frem til. Men lyden uteblir. Tror du nå eieren er like fornøyd?

Computere, subwoofere, stekepanner, spesifikasjonene skal ha en sammenheng med virkeligheten. Hvor og hvordan du har kjøpt produktet har intet med det å gjøre.

Jeg forstår selvfølgelig at man bør lytte før man kjøper. Og du har nå forstått at ikke alle har muligheten for dette, godt. Du har også forstått at prisforskjellen mellom den lokale og internetforhandleren kan være vesentlig. Det som gjenstår er å få deg til å forstå at å handle utifra et begrep om moral ikke er en tabbe.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte mail til audiopro om frekvensresponsen;

denne spiller ikke til 18hz....;

Hej Nej det stämmer. Som vi redan meddelat på vårt forum är specifikationen tyvärr baserad på en tidig prototyp. Senare ändrades avstämningen bland annat för att höja ljudtrycket. Nedre gränsfrekvensen är numera 26Hz / -10dB vid närfältsmätning.

:shock:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    sendte mail til audiopro om frekvensresponsen;

denne spiller ikke til 18hz....;

Hej Nej det stämmer. Som vi redan meddelat på vårt forum är specifikationen tyvärr baserad på en tidig prototyp. Senare ändrades avstämningen bland annat för att höja ljudtrycket. Nedre gränsfrekvensen är numera 26Hz / -10dB vid närfältsmätning.

:shock:
    Ja, dette sier de... Men oppgraderer de Web-sidene sine? Nei...
    Er skuffet over Audio Pro nå. :?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er svakt at de ikke retter opp i feilen de har begått.

Det jeg mener er at du legger mere vekt på at jeg har kjøpt et produkt uten å høre det først enn at Audio Pro har løyet i 6 måneder om Ace Bass 2s spesifikasjoner.
    Ja, det höres kanskje slik ut, men jeg reagerte på at du ikke hadde hört produktet först og fikk en slik overraskelse. Det er så unödvendig, og mange andre produkter kan også väre svärt optimistisk spesifisert. Slik at du kan risikere å gå på en ny smell igjen. :shock: Det ville värt trist. Men jeg ser poenget ditt, og det har jeg gjort hele tiden.

Ut i fra ditt lille "eventyr" som du refererer i en nedlatende tone, som jeg formoder er en sann historie, skjönner jeg at du ble rimelig skuffet når du ikke kunne brife med subwooferen overfor kameraten din likevel.

Det har jeg valgt å respektere. Jeg håper at du kan respektere at det er min holdning, og ikke en tabbe.
    Det er respektert. Fint at du har en solid moral, men jeg mener det ikke er umoralsk å lytte til et produkt hos en forhandler og diskutere pris etterpå. Det at du likevel kjöper produktet fra et annet sted, er ikke nödvendigvis umoralsk. Det vil det först bli hvis du gjör dette gjentatte ganger, og alltid er hos forhandleren först og så kjöper et annet sted etterpå, da er jeg enig med deg. Men gjör noen dette da? Jeg trodde import egentlig ikke var så utbredt, tross alt kommer frakt og merverdiavgift på 25% i tillegg på prisen. Og dersom du får problemer, kan du iallfall ikke gå til lokalsjappa og vente at han skal fikse det for deg.

Da hadde jeg heller brukt litt tid på pruting, og deretter litt mer penger på selve produktet og derved også å stötte den lokale butikken. Men sånn er jeg da, jeg synes det er ok å betale litt for service og support også. Da kan jeg se forhandleren i öynene og teste produkter uten å föle meg råtten.

Denne diskusjonen har nå beveget seg off topic..... jada, det er like mye min skyld, så noen nedlatende eller töysete kommentarer om dette er unödvendig, så enten får vi starte en ny tråd der vi fortsetter diskusjonen, eller så får vi konsentrere oss om topic igjen.

Bare forsök å prövelytte på produktet neste gang, så blir det så bra så!...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •