Dc-15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36

Tråd: Dc-15

Newcomer Jamo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dc-15

Har planer om å kjøpe meg et par med Cerwin Vega Dc-15. Noen som har noe negativt/positivt å si om disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Dc-15

Gi de litt effekt og du har knallhøytalere til party! Skal du kjøpe de brukt? Pris? Har du Jamo fra før? Da tror jeg du vil bli fornøyd.... :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. DC-15 er ganske ville greier. Men de krever enormt med krefter. NAD 372 hos hifiklubben til 6000kr burde få sparket liv i di. Men en NAD 218 effekttrinn (utgått, men finnes på bruktmarkedet til rundt 5000kr) får det villeste ut av de..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle DC serien spiller pent, og er 100% bulletproof. Jeg ville tatt en DC fremfor en CLSC any day.

Newcomer Jamo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg ska kjøpe de brukt...Pris 2500kr.
    Har Jamo E-470 fra før av

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500kr er en helt ok pris hvis høytalerene er i orden. Hvis du har en forsterker med litt kraft i, eller planer om å kjøpe en er det ikke noe å tenke på.

Cerwin Vega er et av de få merkene som bare har blitt dårligere etter som tiden går. Men så har det også gått fra å være Made in USA til made in China eller whatever

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Jamo
    Hvis kassene er pene og elementene ikke er sprengt gjør du et godt kjøp her. Husk å sjekk "livet" i diskanten bak.....

Newcomer Jamo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis kassene er pene og elementene ikke er sprengt gjør du et godt kjøp her. Husk å sjekk "livet" i diskanten bak.....
    Har nå kjøpt dem........men diskantene bak er ikke liv i

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stinker, for da mister man den følelsen av at de fyller hele rommet med lyd, selv ved lave volum

Newcomer Jamo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det stinker, for da mister man den følelsen av at de fyller hele rommet med lyd, selv ved lave volum
    skal kjøpe nye diskanter

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    skal kjøpe nye diskanter
    Tror de koster 3-400.- på hfk....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det er ikke å få kjøpt diskanter til DC-15, hverken de forran eller de bak. Hadde i bestilling 2 stk av hver jeg, men fikk brev ifra Reservedelsavdelingen til HFK i Danmark at de var utgått, og at ingen erstatning fantes!!!!! Kjøpte Monacor diskanter som erstatning for de bak, og SEAS som erstatning for de forran, spiller faktisk like godt som før, ellers er DC-15 en ganske tungdrevet høytaler, jeg driver mine med 1 stk, brokoblet NAD 216 på hver av høytalerne, det fungerer kjempe bra, prøvde først med bare en 216 men det ble for tamt!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal lete lenge før du finner en så lettdreven høytaler som DC-15! MEN de har ikke vondt av å få seg en forsterker som gir litt guff......

Passer ikke elementene i den nye classic serien heller? Fint at du informerer om alternative løsninger.....

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad 216 er alt for lite til cerwin. skulle det blitt bra burde man hatt 4 stk på et par dc 15

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    nad 216 er alt for lite til cerwin. skulle det blitt bra burde man hatt 4 stk på et par dc 15
    2 er en perfekt match! 4? Hvor ofte har du planer om å bytte elementer? Vegaene tåler ikke mere enn 2 * 216. Dette har jeg selv og flere jeg kjenner smertelig erfart.....

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk holder desverre ikke. alt for liten effekt. 2 stk nad holdt ikke en gang til mine dalier. du har smertelig erfart at nad ikke holder fordi de ikke leverer nok og du overbelaster som igjen fører til sprengte elementer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    2 stk holder desverre ikke. alt for liten effekt. 2 stk nad holdt ikke en gang til mine dalier. du har smertelig erfart at nad ikke holder fordi de ikke leverer nok og du overbelaster som igjen fører til sprengte elementer
    2 holder i lange baner..... men en 218 er faktisk å foretrekke..... vegaene er ikke så "bra" at de tåler 4 stk...... kunne være intr. så se hva dp har å si om dette.... han har sikkert gjort noen db målinger også..... Ved forvrengning er det først og fremst diskanten det høres på...... og vega diskantene har en stygg tendens til å ryke ved høyt volum over lengre tid..... ikke noe som har noe med effekten å gjøre..... dette er en svakhet som aldtid har vært på vegaene....

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC-15 er 4ohm, dvs:

2x216 brokoblet kjører helt nede i 2ohm.. Dette har jeg DÅRLIGE erfaringer fra.. Kjørte selv 2x216 på al1000 og ampene måtte på rep annenhver dag omtrent.

Har selv aldri hatt DC15, men har hatt DC12 og 1515.. Begge spilte i mine ører fryktelig.. sorry.. men måtte si det..

Med 218 får du litt mer "kjøtt" på beinet, den virker mye kraftigere.. Men la deg ikke lure.. En 218 er egentlig altfor lite på 15" CV høyttalere..

216 er vel et kapittel for seg.. Makan til dårlig forsterker skal du lete lenge etter..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt mine 216 i god behold aldri noen problemer med disse. De har vært på mange fester med høyt volum i mange timer..... Forsterkerne inngår i "drasserundtanlegget" mitt..... Høytalerne er Cerwin Vega S2 (A-324).... Bakpå står det : Input 4-8 ohms.... Dette er eldgamle kasser med "trefinish".... Spiller utrolig mye bedre og høyere enn DC-15. Har egentlig aldri funnet ut noen specs. om dem....

Dessuten er vel ikke forsterkerne dårlig når man egentlig ikke skal bruke forsterkeren brokoblet med høytalere mindre enn 8 ohm motstand.... Det blir jo nesten det same som å dra en bilmotor med max rpm=7000 til 14000 rpm!!! :wink:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men uansett. NAD 216 holder ikke på dc15. har hatt samme komboen selv før. to stk 218 er bra på dc 15, men igjen forlite til dc 1515

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •