Gulvstående høytalere!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gulvstående høytalere!!!

Hei! Er på jakt etter nye gulvstående høytalere og har sett meg ut på nettet og i kataloger, JBL E90, B&W 604 S3, DALI 8008 , DALI Concept 8 og Klipsh RF-35. Skal etterhvert bygge ut med matchende center og bakhøytalere i samme merke.

Av elektronikk har jeg H/K AVR330 surround receiver og Pioneer DV-575 DVD-spiller, hører mest på rock, pop,osv samt at vi ser del filmer.

Har pr.idag CV AT-40 og Eltek center i front og CV SAT-6 som baksystem.
    Har også 2 stk NAD 216, stående, sånn "just in case"!

Hva er styrken/svakhetene til disse høytalerne som er listet ovenfor?
    Er det noen som ikke er å anbefale?

Ønsker synspunkter av Dere på forumet , som har en del kunskaper på området!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke glemme Patos, utifra musikksmaken din skal f.eks lyric 402 være noe av det beste til prisen (12 000 veil.)
    Men klart alle har jo forskjellig ører, så ta deg en runde å lytt.
    Er faktisk akkurat i samme "klemme"
    Skal ha meg et par nye høytalere i prisklasse 10k+, hørte litt på Usher til 14 000 i sta, men virker som Patos spiller bedre til rock ol.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL, Dali Concept og Klipsch er jo veldig rocka høyttalrere da, full fart og morrofaktor.
    B&W 604 er vel allroundern mens dali blå har jeg aldri hørt på.

Siden du har en Harman forsterker så er vel JBL og Klipsch kanskje det rette.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har komboen H/K AVR7000 og Klipsch RF-35.
    Syns allikevel at høyttalerne fortjener mer guffe, selv om det er relativt lettdrevne høyttalere.
    Jeg har hatt B&W DM604 S3, men Klipschene spiller ringer rundt disse - jeg syns i allefall at det var en kjempeoppgradering ifra B&W

Utifra musikksmaken så ville jeg tro at Klipsch er et meget godt valg

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 604 trenger nok mere effekt enn den H/K'en leverer.
    JBL E-90 er en morsom sak, med høy partyfaktor
    Dali- Hvorfor ikke suite 2.8?
    Klipsch er ikke min favorit, men det er den jeg vil anbefale deg å høre på, med det utgangspunktet du har gitt. JBL kan jo også være et alternativ.
    Har hatt 604, men de er bytta ut, det er bra trykk i de, men som sagt veldig tungdrevet.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i vært i byen å lytta på JBL E-90 og Klipsch RF-35 og syntes lyden i RFène var veldig lys, de ble drevet av Marantz PM-7200, selgeren sa at de ikke var skikkelig innspilt enda, så jeg må nok vente litt ,og dra ned å lytte på de litt senere, samme butikk hadde Patos også ,men fikk ikke tid til å lytte på de,dem skulle få inn en ny serie etterhvert også, ble jeg fortalt! Har hørt mye positivt om Patos så dem skal jeg sørge å få prøvd. E-90ène syntes jeg var knallbra, masse dyp, stram bass og klar mellomtone og diskant, mye bedre en de CVène jeg har nå.(He! He!)
    Det er vanskelig med valg av nytt utstyr ,markedet florerer av ulike merker og serier, skal ta en skikkelig runde med prøvelytting litt senere i måneden her.
    Når det gjelder Dali Suite 2.8,tror jeg at dem kan bli litt for slank i bassen(uten å ha hørt dem) i forhold til JBL og Klipsch? Jeg liker å spille høyt ,med bra drag i bunnen! Designet er i allefall spennende, med høy WAF faktor!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •